حقوق‌های زیر ۵۰۰ هزار تومان برای برنامه‌های رادیویی / فقط به عشق مردم کار می‌کنیم

بازیگر نقش شنگول در برنامه صبح جمعه با شما گفت: خیلی‌ها گمان می‌کنند ما حقوق‌های چند صد میلیونی از رادیو دریافت می‌کنیم، اما باید بگویم که حقوق ما برای برنامه‌های رادیویی زیر یک میلیون تومان و یا حتی زیر ۵۰۰ هزار تومان است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، داوود منفرد یا همان دایی چپول برنامه رنگین کمان و شنگول صبح جمعه با شما یکی از چهره‌های مطرح در طنز رادیو، تلویزیون و سینماست. تقریباً ۳ دهه است که با نوع بازی و تیپ خاص خود خنده و شادی را برای مخاطبان به ارمغان آورده. نوع لهجه، گوش سنگین، چشم‌های لوچ، صدای بلند و خنده‌های خنده‌دارش از او یک طناز صاحب سبک ساخته است. با او درباره اوضاع این روزهای رادیو به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه می‌خوانید:

داوود منفرد بازیگر رادیو در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره اوضاع رادیو اظهار کرد: اوضاع در رادیو چندان خوب نیست و دستمزدها بسیار ناچیز است، چون بودجه بسیار کمی داریم و این مسئله اوضاع را خراب کرده است.

زندگی با درآمد حاصل از گویندگی دشوار است / کار در رادیو را به دوبله ترجیح می‌دهم

وی در ادامه با اشاره به حضور در برنامه جمعه ایرانی گفت: سال‌هاست که در این برنامه حضور دارم، پیش‌تر نام این برنامه جمعه ایرانی بود اما حالا نام آن شده صبح جمعه با شما. البته باید بگویم که من سری قبلی این برنامه را بیشتر می‌پسندیدم، ولی خب، روند سری جدید رفته رفته بهتر شده و متن‌ها نیز نسبت به آن چیزی که در ابتدا شاهد بودیم بسیار خوب شده است.

منفرد در پاسخ به این سوال که شما هم در رادیو مشغول به فعالیت هستید هم در تلویزیون، ترجیح‌تان کدامیک است، گفت: من به شخصه رادیو را به تلویزیون ترجیح می‌دهم، اگرچه روزهای اولی که وارد رادیو شدم بسیار برایم سخت و دشوار بود چون آشنایی چندانی با محیط نداشتم اما بعد از یک ماه کار، احساس کردم که کار در محیط رادیو چقدر برایم شیرین و جذاب‌تر از تلویزیون است.

بازیگر نقش شنگول در جمعه ایرانی با اشاره به ریزش مخاطب رادیو عنوان کرد: پیش‌تر مردم وقتی مرا در خیابان می‌دیدند بسیار ابراز علاقه می‌کردند، اما حالا اوضاع فرق کرده، در حال حاضر مخاطب ما بسیار کاهش یافته و من فکر می‌کنم دلیل اصلی آن متن‌هایی است که در رادیو کار می‌شود، شاید متن‌ها چندان مخاطب پسند نیستند.

منفرد افزود: اگر متن‌هایی که در رادیو کار می‌شوند شیرین باشند، مورد پسند مردم واقع می‌شوند و مورد استقبال قرار می‌گیرند اما اگر متن‌ها ضعیف باشد همین مخاطبی را هم که داریم از دست خواهیم داد.

بازیگر نقش دایی چپول با اشاره به نقش مسئولان خاطرنشان کرد: در گذشته، مسئولان توجه زیادی به برنامه‌ها نشان می دادند و سر کارها حاضر می‌شدند، اما حالا ما دیگر آنها را نمی‌بینیم و فاصله مسئولان با عوامل تهیه برنامه‌ها بسیار زیاد شده است.

منفرد همچنین با اشاره به مشکلات رادیو گفت: کمبود بودجه بسیار به ما اذیت می‌کند و دستمزدهای ما بسیار ناچیز است، این در حالی است که خیلی‌ها گمان می‌کنند ما حقوق‌های چند صد میلیونی از رادیو دریافت می‌کنیم، اما باید بگویم که حقوق ما برای برنامه‌های رادیویی زیر یک میلیون تومان و یا حتی زیر ۵۰۰ هزار تومان است.

وی در پایان تاکید کرد: ما در رادیو به دنبال دریافت پول‌های هنگفت و آن‌چنانی نیستیم و فقط به عشق مردم کار می‌کنیم، اما کاش مسئولان کمی به فکر باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1167399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =