حواشی روز نهم جشنواره فیلم فجر | از خلق داستانی شاعرانه از یک زندگی خانوادگی تا پخش آخرین اثر محمدحسین لطیف در مقام کارگردان + فیلم

نهمین روز جشنواره فیلم فجر کار خود را در یک روز برفی آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، نهمین روز جشنواره فیلم فجر کار خود را در یک روز برفی با فیلم در آغوش درخت اولین اثر بلند بابک خواجه پاشا آغاز کرد.

لطیفی: آقایان اول دم از حمایت می زنند، میانه کار پیدایشان نیست! / دوست ندارم دیگر کارگردانی کنم

آغوش درخت که با نمایش قاب‌هایی خارج از فضای تهران در شهر ارومیه به تولید رسیده، با خلق داستانی شاعرانه، آخرین تلاش‌های یک خانواده در آستانه فروپاشی را به تصویر می‌کشد. فیلمی که مفهوم یک زندگی خانوادگی بدون استفاده از جملات گل درشت در آن موج می‌زند. 

در سانس دوم نهمین روز جشنواره فیلم فجر غریب ساخته محمدحسین لطیفی به نمایش درآمد.

لطیفی که در دومین تجربه فیلمسازی در حوزه دفاع مقدس سراغ زندگی شهید بروجردی رفته، سعی کرده تا با ساخت این اثر ادای دینی به شهیدی کند که مردم کردستان او را مسیح کردستان می‌نامند. فیلمی که قرار است آخرین اثر لطیفی در قاب سینما باشد.

سومین فیلمی که در روز نهم جشنواره فجر اکران شد، وابل جدیدترین ساخته تورج اصلانی فیلمبردار مطرح سینماست که در مقام کارگردان حاضر شده،

اصلانی که پیش از این فیلم‌های حمال طلا و جینگو را ساخته با فیلم وابل دنبال طرح یک داستان اجتماعی است. فیلمی که نتوانست رضایت مخاطبان را جلب کند.

و اما آخرین فیلم نهمین روز جشنواره فیلم فجر گل باوارده سخته مهرداد خوشبخت بود.

خوشبخت در این فیلم یکی از اتفاقات پالایشگاه آبادان در دوران جنگ تحمیلی را به تصویر کشیده که با استقبال مخاطبان هم روبرو شد.

نه روز از جشنواره چهل و یکم با درخشش روایت محمدحسین لطیفی از شهید محمد بروجردی سپری شد و تنها اکران ۲ فیلم دیگر تا انتهای ماراتن فیلمسازان باقی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1170828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =