باید در برابر تحریف‌ها روشنگری کرد

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها گفت: در تمامی حرکت‌ها مقابله با انحراف باید مورد توجه قرار بگیرد. در وضعیت کنونی، جامعه فرسوده، انباشته و فقیرِ قبل انقلاب به محیط گل و بلبل تبدیل شده است که باید در برابر این تحریف‌ها روشنگری کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، آیین تقدیر از برگزیدگان چهارمین جشنواره ملی کتاب سال امروز یکم اسفند در سالن ۹دی سازمان مرکزی با حضور محمد مهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی و فرزاد جهان بین،معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

انقلاب اسلامی در سیاست گذاری آموزش عالی موفق نبوده است

در این نشست عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: باید صادقانه عرض کرد که تاکنون در زمینه انقلاب اسلامی آنقدر که باید کارنشده است. انقلاب اسلامی ایران به اذعان میشل فوکو روح جهان بی روح است.

وی افزود: جریان های ضد استکباری از طریق انقلاب اسلامی شکل گرفته و ایران مامن مظلومان جهان شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم ادامه داد: در حوزه تاریخ علم و فلسفه علم در حوزه علوم انسانی متاثر مفهوم سازی علوم طبیعی است. علوم انسانی در علوم طبیعی تاثیرگذار شده است.در حوزه علوم اجتماعی مفاهیم به جامعه تاثیرگذار است و صورت بندی مفهومی بر واقعیت حک شده و تاکنون انقلاب اسلامی نتوانسته صورت بندی مفهومی دقیق ارایه دهد و نتوانستیم نظریات را صورت بندی کرده و در تعاملات علمی ورود پیدا کرد.

به گفته وی نتوانستیم صورت بندی نظریه مناسب از انقلاب اسلامی ارایه داده و این انقلاب نتوانسته پروژه مناسب ارایه دهد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با بیان اینکه ما امروز در فضای پسا انقلابی تنفس میکنیم ادامه داد: فضای انقلاب در جامعه حاکم و ارزش های انقلابی تکثیر می شود.

وی گفت: انقلاب اسلامی برای مردم ایران، همزیستی اقوام و دیگر ارزش ها را زنده نگه داشته است.

در ادامه این نشست حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها گفت: یکی از افتخارات اسلام دعوت به نوشتن است.در حالی که برخی بعد از پیامبر کتاب سوزی راه انداختند در آن دوران اهل بیت به نوشتن تاکید داشتند.بر اساس روایات علم گریزپا است و می توان با نوشتن آن را به بند کشید.

وی ادامه داد: انتقال فرهنگ سنت و ارزشها با نوشتن محقق می شود. باید با هر تغییر خود را با شاخص ها هماهنگ کرد. انقلاب اسلامی ایران مبانی مشروعیت نظام سیاسی بعد از حکومت امام حسن (ع) انقلاب اسلامی است. باید دانست در طول تاریخ حکومت بر مبنای نظام سیاسی جمهوری اسلامی است و این حرکت با آرمان های عمیق شکل گرفته و در طی حرکت نیازمند باز خوانی ویادآوری شاخص ها هستیم. یکی از آسیب ها ارتجاع است و تسلیم در برابر طاغوت ارتجاع است.

به گفته رستمی بر اساس پیام امام خمینی (ره)تمامی انقلابات جهان دچار انحراف شده و انقلاب اسلامی هم از این مساله مصون نیست. باید بتوان از آن حفاظت کرد.

حجت الاسلام رستمی در پایان گفت: در تمامی حرکت ها مقابله با انحراف باید مورد توجه قرار بگیرد. در وضعیت کنونی جامعه فرسوده انباشته و فقیر  قبل انقلاب به محیط گل و بلبل تعریف می شود. در حالی باید در برابر تحریف ها روشنگری کرد.

در ادامه این نشست از برگزیدگان جشنواره تجلیل شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1171927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =