قیمت مسکن در یزد هیچ‌گونه افزایشی نداشته است

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک استان یزد با اشاره به رکود حاکم بر بازار مسکن گفت: قیمت مسکن در یزد هیچ‌گونه افزایشی نداشته است.

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز از یزد، علی یاسینی اردکانی، رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک یزد در رابطه با وضعیت بازار مسکن در این استان اظهار کرد: وضعیت خرید و فروش مسکن، نسبت به سال گذشته، فعلاً ثابت بوده و تقریباً در رکود به سر می‌برد.

وی ادامه داد: از اسفندماه گذشته تاکنون افزایش قیمتی در خصوص زمین در استان یزد رخ نداده است.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک استان یزد در رابطه با وضعیت اجاره‌بها عنوان کرد: طبق مصوبه‌ شورای عالی مسکن استان یزد، برای قراردادهای تمدیدی، افزایش اجاره‌بها تنها به میزان ۲۵.۲ درصد مجاز است.

وی با بیان اینکه متأسفانه افرادی که قرارداد جدیدی را منعقد می‌کنند، قیمت‌های سرسام‌آوری را برای اجاره‌بها اعلام می‌کنند، اظهار کرد: هرچند اقتصاد کشور با چالش‌هایی مواجه است، اما انتظار داریم صاحبان املاک قیمت‌های عادلانه‌ای را برای اجاره‌بهای ملک خود اعلام کنند.

یاسینی اردکانی با بیان اینکه با راه‌اندازی سامانه خودنویس، دیگر هیچ قولنامه دست‌نویسی ارزش قانونی ندارد، ادامه داد: موجر و مستأجر به‌راحتی می‌توانند قرارداد اجاره خود را در این سامانه ثبت کنند.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک استان یزد با اشاره بر ضرورت رعایت تدابیر لازم هنگام عقد قرارداد املاک، تصریح کرد: مردم سعی کنند برای انجام معاملات به واحدهای مجاز مشاوران املاک مراجعه کنند و همچنین پروانه کسب واحد مشاوره املاک را چک کرده و سپس اقدام به انجام معاملات خرید و فروش و رهن و اجاره کنند.

خبرنگار: فاطمه صادقیان

انتهای خبر/

کد خبر: 1237769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =