اصغر باقرزاده؛ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درخصوص ارتقای توانمندی معاونان پرورشی توضیح داد: دورههایی که پیش از این برگزار شده است، عمدتا نظری بوده و به دلیل ایام کرونا مجازی برگزار شده است اما تلاش داریم که رویکردمان را تغییر دهیم.
معلمان مهارت لازم برای شناسایی استعدادهای دانش آموزان را آموزش نمیبینند
وی افزود: تلاش کردیم تا با کم کردن بخشنامهها، فضای خلاقیت و نوآوری را در مدارس توسعه دهیم. در واقع تنها رویکردها را اعلام میکنیم و اجازه میدهیم که معاونان پرورشی از مشارکت فعال دانشآموزان استفاده کنند. در حقیقت معاونان پرورشی باید فعالیتها را طراحی کنند و راهکارها مستقیما ابلاغ نمیشوند و فضا برای نوآوری بیشتر میشود.
باقرزاده درخصوص دورههای طراحی شده برای توانمند کردن مشاوران مدارس گفت: تاکنون ۲ هزار نفر به صورت متمرکز در تهران و ۴ هزار نفر در استانها به صورت حضوری و سه روزه در دورههایی شرکت کردند که بخش عمده آن تبادل تجارت است و مربی تجارب را تجزیه تحلیل کرده و نقاط مثبت و منفی را مشخص میکند.
وی افزود: در این دوره مربیها برگزاری اردوهای خلاق، طراحی مسابقه با اشیا و امکانات ساده و ایجاد موقعیتهای تربیتی برای دانشآموزان را آموزش میبینند. اسم این دورهها راه مربی است و جنبه عملی و کارگاهی دارد.
معاون پرورشی آموزش و پرورش بیان کرد: دوره دیگری با کمک جوانان آستان قدس طراحی شده است که فشرده، کوتاه مدت، مجازی و ویژه مشاوران است. این دوره ۱۷ ساعت بوده و شامل مسائلی مانند تربیت جنسی، اعتقادی، برخورد با مشکلات زیست بوم جدید میشود.
وی ادامه داد: دوره کوتاه مدت مقدمهای برای دوره طولانی مدت ۴۰ ساعته است که حضوری و مجازی برگزار میشود. در دوره کوتاه مدت ۵۷ هزار نفر از مدیران، معلمان و مشاوران ثبت نام کردهاند.
انتهای پیام /
نظر شما