واشنگتن‌پست: اوکراین فقط توان مقابله با ۲ یا ۳ موج دیگر از حملات روسیه را دارد

روزنامه «واشنگتن پست» با استناد به اسناد محرمانه نظامی و اطلاعاتی ایالات متحده نوشت که توانایی اوکراین برای ارائه پدافند هوایی میان‌برد برای محافظت از خاک این کشور تا ۲۳ ماه می به طور کامل به اتمام خواهد رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، روزنامه «واشنگتن پست» با استناد به اسناد محرمانه نظامی و اطلاعاتی ایالات متحده نوشت که توانایی اوکراین برای ارائه پدافند هوایی میان‌برد برای محافظت از خاک این کشور تا ۲۳ ماه می به طور کامل به اتمام خواهد رسید.

آخرین تحولات اوکراین | قدیروف از شکست حمله نیروهای مسلح اوکراین در جهت گیری زاپروژیا خبر داد

به گزارش اسپوتنیک، این روزنامه به نقل از ارزیابی پنتاگون از منابع تجهیزات دفاع هوایی اوکراین نوشت: «توانایی ارائه پدافند هوایی میان‌برد برای حفاظت از اوکراین تا ۲۳ می به طور کامل به پایان می رسد. بر اساس برآوردها، اوکراین تنها دو تا سه موج دیگر از حملات را تحمل خواهد کرد».

به نوشته این روزنامه، تحلیل وضعیت تأمین مهمات از اواخر فوریه تا اوایل مارس ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که کی‌یف تجهیزات نظامی ارسالی ایالات متحده و متحدانش را تمام کرده است.

واشنگتن‌پست افزود: «اسناد نظامی و اطلاعاتی فاش شده ایالات متحده به کمبود نگران‌کننده تسلیحات غربی ارسالی به اوکراین به ویژه مهمات و پدافند هوایی اشاره دارد». 

انتهای پیام/

کد خبر: 1177109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =