افزایش تولید مرغ در کشور/ قیمت‌ها کاهش می یابد؟

مشاور عالی اتحادیه مرغداران گوشتی ضمن اشاره به کاهش قیمت جوجه یکروزه از افزایش جوجه‌ریزی و به تبع آن افزایش تولید مرغ در کشور خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمدعلی کمالی در پاسخ به اینکه آیا قیمت جوجه یکروزه کاهش یافته است؟ گفت: قیمت جوجه یکروزه نسبت به اوایل ماه گذشته تعدیل یافته است، بر اساس آمارها در خردادماه حدود ۱۱۵ میلیون قطعه جوجه ریخته شده و پیش بینی می‌کنیم که تا ۱۲۳ میلیون قطعه هم بازار جوابگو باشد.

قیمت انواع برنج داخلی و خارجی کاهش یافت

وی در پاسخ به اینکه آیا در ماه‌های آینده عرضه مرغ با قیمت مصوب هر کیلو ۷۳ هزار تومان افزایش می‌یابد؟ تصریح کرد: با توجه به افزایش تولید به طور قطع قیمت مرغ با نرخ مصوب عرضه خواهد شد.

کمالی در ادامه عنوان کرد: قیمت مصوبی که برای مرغ زنده گذاشته شده کیلویی ۵۲ هزار تومان است. این قیمت اگر چه با برآورد قیمت ما و هزینه مرغداران فاصله دارد ولی آن پذیرفته‌ایم. کشتارگاه‌ها و توزیع‌کنندگان مدعی هستند قیمت ۷۳ هزار تومان مرغ برای مصرف‌ کننده پایین است و هزینه‌های کشتار و افت لاشه را به طور کامل پوشش نمی‌دهد. بنابراین مسئولان ذیربط و توزیع‌کنندگان عمده و خرد باید این موضوعات را مورد بررسی قرار دهند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1186829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =