زندگی اسفبار خانواده‌ای با ۳ فرزند معلول در چادر / آقای مخبر وعده خانه‌دار شدن معلولان چه شد؟ + فیلم

خانواده‌ای دارای سه فرزند معلول در شهرستان ایذه درحالی در چادر زندگی می‌کنند که معاون اول رئیس جمهور چندی پیش از خانه‌دار شدن خانواده‌های دارای سه فرزند معلول خبر داده بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، جایی در جنوب ایران و دقیق‌ترش را بخواهید در شهرستان ایذه، بخش سوسن و روستای حاجیان خانواده‌ای زندگی می‌کنند که فرسنگ‌ها با خط فقر فاصله دارند. خانواده‌ای که صاحب هشت فرزند است که سه نفر از آن‌ها دارای معلولیت هستند که یکی از بچه‌ها نیازمند عمل جراحی است اما این خانواده حتی خانه‌ای برای زندگی ندارند.

بهزیستی به معلولی که نمی‌تواند راه برود کفش اهدا کرد + فیلم

در ویدیوهایی که فعالان منطقه برای ایسکانیوز ارسال کرده‌اند، وضعیت ضعیف بهداشت در محل زندگی این خانواده آشکار است و ۲ نفر از کودکان دارای معلولیت ذهنی و دختر خانواده معلول حرکتی است که هر سه حتی توان راه رفتن ندارند و یکی از بچه‌ها با خزیدن روی زمینی پر از سنگ و خاک حرکت می‌کند.

این خانواده از دار دنیا فقط ۱۰ بز دارند که غذای بچه‌ها را از شیر آن‌ها تامین می‌کنند. تکه موکتی قدیمی، چند پتو و تعدادی ظرف همه آن چیزی است که این بچه‌ها دارند.

این خانواده تحت پوشش بهزیستی استان هستند اما تنها کمک بهزیستی مستمری اندکی است که دریافت می‌کنند. فعالان حوزه معلولان بارها به مراکز مثبت زندگی مراجعه و درخواست کرده‌اند که بازدیدی از این خانواده انجام شود اما پاسخی نگرفته و تنها وعده‌ها پشت هم تنلبار شده است.

یکی از فعالان حوزه معلولان که با این خانواده در ارتباط است، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز گفت: این خانواده نیاز به کمک‌های درمانی دارد و پای یکی از بچه‌ها باید عمل شود اما بهزیستی اقدامی نکرده و هر چقدر که زمان می‌گذرد، فرصت درمان این کودک از دست می‌رود.

او می‌گوید که این خانواده حتی از داشتن یک سرپناه هم محروم هستند و چندی پیش با کمک بسیج اتاقکی چهار متری و کاهگلی برای این خانواده ساخته شد اما پدر خانواده مجبور می‌شود که به دلیل نداشتن وسلیه سرمایشی ۱۵ کیلومتر دورتر و در دل دشت چادری بزند تا بچه‌ها در گرمای طاقت‌فرسای جنوب گرمازده نشوند. مادر خانواده هم در روز چندین بار با الاغ از چشمه آب می‌آورد تا به امورات روزمره بچه‌ها رسیدگی کنند.

پدر این کودکان می‌گوید که سال گذشته سیل همه وسیله‌هایش را برده اما کمکی حتی از سوی هلال احمر دریافت نکرده است. بنابر گفته‌های این پدر فرزندانش حتی تحت پوشش بیمه هم نیستند.

این درحالی است که مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در سومین جلسه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در دولت سیزدهم که در تاریخ ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ برگزار شد، اعلام کرد که دولت با کمک خیرین، نهادهای غیردولتی و کمک خود معلولین، نسبت به تامین مسکن خانواده‌های دارای سه فرد معلول به بالا اقدام خواهد کرد و ظرف مدت ۲ سال این خانواده‌ها صاحب مسکن می‌شوند.

علاوه بر این در راستای سیاست‌های افزایش جمعیت براساس بند (ح) تبصره (۱۱) ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲ وزارت راه و شهرسازی مکلف به اختصاص یک قطعه زمین یا واحد مسکونی به‌ صورت رایگان به خانواده‌های دارای ۴ فرزند و بیشتر است.

بر این اساس باید از نهادهای مسئول پرسید که چطور قانون برای این خانواده اجرا نشده و با وجود داشتن هشت فرزند که سه نفر از آن‌ها دارای معلولیت است، هنوز صاحب‌خانه نشده و در وضعیتی اسفبار زندگی می‌کنند؟

 انتهای پیام /

کد خبر: 1189940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
      1 0
      من معلولم ومستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی وشب درخیابان میخوابم
    • سجاد IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      0 0
      خاک بر سر مسئولان بی کفایت و دزد.
    • نسیم IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
      0 0
      خدایااااااااااااااااااا کمککککککککککککککک
    • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
      0 0
      باید بحال همه مردم ایران گریست که چنین بفلاکت کشیده شدیم تاکی این پسرفت ادامه خواهد یافت کشورهایی که نفت میفروشند مالیات نمیدهند وماکه اول ازهمه مالیات پرداخت میکنیم و هزار کوفت وزهرمار دیگه چرا بلید کشور ایران به فنا بره نفرین بر دولتمردان پر طمعو دروغگو