روانشناسان زرد به واسطه هوش کلامی بالا مردم را فریب می‌دهند/ اعلام اسامی متخلفان کافی نیست

روانشناس گفت: متاسفانه به قدری که روانشناسان زرد تبلیغ می‌شوند، ما درمانگرها نمی‌شویم و رسانه قوی نداریم.

حسین علیزاده روانشناس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز در رابطه با روانشناسان زرد گفت: برخی فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهدنسی برق و الکترونیک با گذراندن آموزش‌های عصب روانشناسی وارد این حیطه می‌شوند و در اجرای تکنیک‌ها و پروتکل‌ها فوق‌العاده خوب هستند اما رویکرد درمانی ندارند و به واسطه هوش کلامی بالا خوب صحبت می‌کنند اما وقتی فرد از مطب یا محل درمان خارج می‌شود، تغییری در حالات او ایجاد نمی‌شود چراکه هیچ رویکرد درمانی روی او انجام نشده و فقط برخی تکنیک‌ها را انجام داده است.

جولان روانشناسان زرد در فضای مجازی / قوه قضائیه باید متقلبان را احضار کند

وی افزود: دلیل افزایش مخاطبان این طیف از افراد، داشتن هوش کلامی بالا  آن‌ها است؛ این افراد آدم‌های کم‌هوش و کم‌بهره‌ای نیستند ولی با رویکردهای درمانی آشنایی ندارند برای همین کسانی که به آنان مراجعه می‌کنند به نوعی دچار روانشناسی زرد می‌شوند.

علیزاده عنوان کرد: سازمان نظام اسامی برخی افراد را که بدون تخصص روانشناسی انجام می‌دهند را اعلام کرد اما برخی از این افراد در کارشان واردند و چون درمان اصلی و نتیجه آن به مردم نشان داده نشده است، مردم عادی هم نمی‌دانند باید چه کنند و فکر می‌کنند این افراد متخصص هستند.

روانشناس اظهار کرد: ما باید در رسانه و فیلم‌ها و سریال‌ها نحوه درست درمان را به افراد آموزش دهیم چراکه فیلم و سریال‌های دنباله‌دار برای مخاطبین جذاب هستند. اگر قبل از شروع سریال در قالب یک برنامه کوتاه پیامی آموزشی به مخاطبان منتقل شود، تاثیر به سزایی خواهد داشت چراکه زمانی که شما فیلمی انتخاب می‌کنید با اشتیاق منتظر دیدن آن هستید، آمادگی ذهنی لازم برای شناخت و مقابله با روانشناسی زرد را دارید اما در زمان پخش اخبار توجه کافی برای پذیرش این موضوع را ندارید. متاسفانه به قدری که روانشناسان زرد تبلیغ می‌شوند، ما درمانگرها نمی‌شویم و رسانه قوی نداریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1191347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =