والیبال قهرمانی آسیا / ایران با سرگروهی صعود کرد

تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا توانست عراق را شکست دهد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، دیروز دومین روز رقابت‌های قهرمانی آسیا به پایان رسید و شاید مهم‌ترین اتفاق به پیروزی آسان تیم ملی والیبال ایران مقابل هنگ‌کنگ اختصاص داشت. جایی که تیم بهروز عطایی در حضور پر شور و عجیب و غریب هواداران ارومیه‌ای موفق به شکست حریف خود شد.  

بیشتر بخوانید:

 والیبال قهرمانی آسیا / نگاهی به تاریخچه بازی‌های ایران و عراق

امروز نیز مسابقات در ارومیه پیگیری می‌شود که ایران مقابل عراق قرار خواهد گرفت. دیداری که تیم ملی کار دشواری برای پیروزی در آن و در نهایت صعود به عنوان صدرنشین پیش رو نخواهد داشت.

ست اول: ایران ۱۹ - عراق ۲۵، باور نکردنی پس از ۳۴ سال!

ایران که بازی را با ترکیب جواد کریمی، امین اسماعیل نژاد، میثم صالحی، میلاد عبادی پور، سید محمد موسوی، محمد ولی زاده و محمد رضا حضرت پور آغاز کرد تحت تاثیر بازی خوب عراقی‌ها با بازیکنانی نظیر حسین و حسام قرار گرفت. اشتباهات ایران در حمله، سرویس و دریافت باعث شد در عین ناباوری همگان عراق این ست را از آن خود کن. تعویض‌ها و تایم اوت‌های بهروز عطایی هم نتیجه‌ای در بر نداشت تا پس از سی و چهار سال عراقی‌ها در قهرمانی آسیا از ایران میزبان ست بگیرند!

ست دوم: ایران ۲۵ - عراق ۱۲

بازی در ست دوم برای ایران با دو تغییر نسبت به ست اول، محمد طاهر وادی به جای جواد کریمی و مبین نصری بجای میثم صالحی آغاز شد. برخلاف ست اول ایران از همان امتیاز اول بازی را جدی گرفت و با سرویس های جذاب و دیدنی امین اسماعیل نژاد و دفاع های سید محمد موسوی بازی تا نتیجه ده بر یک هم به سود ایران پیش رفت. در ادامه عراقی ها که تمرکز خود را از دست داده بودند، نتوانستند کاری را به پیش ببرند و ست دوم به سود ایران با اختلاف زیاد پایان پذیرفت.

ست سوم: ایران ۲۵ -۱۵ عراق

در این ست هم ایران گرچه در اول بازی دو بر صفر عقب افتاد اما رفته رفته با دفاع‌های خوب بازیکنان از جمله محمد ولی زاده خیلی سریع اختلاف را با عراق زیاد کرد. تا همچون ست دوم ایران با فاصله پیروز شود، و درآستانه برد در این مسابقه قرار بگیرد. محمد ولی زاده، مبین نصری، اسماعیل نژاد در این ست خوب کار کردند.

ترکیب ایران در ست سوم (محمد طاهر وادی،وادی،  امین اسماعیل نژاد، مبین نصری، میلاد عبادی پور، سید محمد موسوی، محمد ولی زاده و محمد رضا حضرت پور)

در نهایت ایران موفق به شکست سه بر یک عراق تیم شد تا با دو برد و شش امتیاز به عنوان تیم صدرنشین گروه یک راهی مرحله بعدی مسابقات شود.

شاگردان بهروز عطایی به‌رغم این‌که در ست نخست این مسابقه 25 بر 19 نتیجه را به حریف واگذار کردند، اما در سه ست دوم تا چهارم با امتیازهای 25 بر 12، 25 بر 15 و 25 بر 14 حریف خود را شکست دادند تا در هشتمین مسابقه ایران و عراق در رده سنی‌بزرگسالان به چهارمین برد متوالی خود دست یابند.

عراق با پذیرش این شکست به عنوان تیم دوم گروه نخست راهی مرحله حذفی شد و تیم هنگ‌کنگ بدون برد و امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت تا در ادامه مسابقات برای رتبه‌های سیزدهم تا هفدهم به مصاف حریفان برود.

کد خبر: 1195000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =