شکست سنگین سپاهان در دیدار مقابل زنیت خالی از فایده نخواهد بود

شکست سنگین سپاهان در دیدار تدارکاتی مقابل زنیت برای شاگردان مورایس خالی از فایده نخواهد بود.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، تیم فوتبال سپاهان اصفهان شب گذشته در یک بازی دوستانه مقابل زنیت سن پترزبورگ قرار گرفت و در نتیجه‌ای غیرمنتظره با نتیجه چهار بر یک مغلوب حریف اروپایی خود شد.

طلایی پوشان اصفهان که در این مسابقه بخش بزرگی از اسکواد خود را به دلیل حضور در اردوهای تیم‌های ملی و امید در اختیار نداشتند و امید نورافکن را هم به واسطه مصدومیت کنار خود نمی‌دیدند، تنها سه بازیکن جایگزین روی نیمکت ذخیره‌ها داشتند.

بیشتر بخوانید

قلعه‌نوعی از مدافع استقلال و یک دروازه‌بان برای پیوستن به تیم ملی فوتبال ایران دعوت کرد

موردی که نشان می‌دهد مورایس و دستیارانش برای این مسابقه دست بازی نداشته و نتیجه این مسابقه تدارکاتی نمی‌تواند معیار مناسبی برای سنجش کیفیت واقعی صدرنشین لیگ برتر ایران باشد.

به طور مثال نیما میرزازاد شب گذشته درون دروازه سپاهان قرار گرفت و بعضا با اشتباهات تاثیرگذار موجب سنگین شدن شکست تیمش شد. البته که او هم بعد از مدت‌ها دوری از شرایط مسابقه به میدان رفت و شاید نتوان خرده زیادی به او گرفت.

اما نکته مهمی که احتمالا هواداران سپاهان آن را مد نظر دارند، تعیین کننده بودن بازی زنیت به لحاظ خروج سپاهان از یک فرم مشخص است. چه در مقطع برگزاری دیدار رفت دو تیم که در اصفهان با پیروزی سپاهان همراه بود و چه در زمان انجام بازی برگشت که طلایی پوشان با شکستی سنگین بدرقه شدند، سپاهان از یک موقعیت کاملا برنده به بازی با این تیم روسی رسیده بود.

سپاهان در مرتبه قبلی بازی با زنیت، پس از کسب هفت پیروزی پیاپی در لیگ و حذفی به مصاف این تیم رفت و در نقش جهان با حریف قدرتمند خود مسابقه داد و در ورزشگاه مملو از جمعیت این تیم را دو بر یک از پیش رو برداشت، اما بلافاصله پس از این دیدار در جام حذفی مقابل پرسپولیس 2-4 شکست خورد و در لیگ برتر هم برابر آلومینیوم یک بر یک مساوی کرد. نتایجی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم دو جام را از این تیم گرفت.

سپاهان در فصل جدید هم بعد از کسب چهار برد پیاپی در این فصل که تداومی بر سه برد در انتهای لیگ بیست و دوم بود، به روسیه سفر کرد و مقابل شاگردان سرگی سماک قرار گرفتند و این بار مغلوب شدند.

قطعا نگاه بدبینانه و خرافاتی به این موضوع که بازی با زنیت برای این تیم خوشایند نیست و ممکن است کار این تیم در ادامه بازی‌ها دوباره به مشکل بخورد، جالب نیست و بهتر است سپاهانی‌ها به این شکست با نگاهی خوش‌بینانه بنگرند.

پیش از بازی مقابل الاتحاد عربستان در جام باشگاه‌های آسیا، این شکست برای سپاهانی‌ها تلنگر به موقعی محسوب می‌شود و قطعا در جمع شدن تیم و درک بیشتر از جایگاه و شرایط این تیم در لیگ برتر و مقایسه آن با وضعیت تیم‌های خارجی به مورایس و تیمش کمک می‌کند.

به هر حال سپاهان به عنوان یکی از سه نماینده ایران در لیگ قهرمانان که از اتفاق بخت بیشتری به نسب دیگر تیم‌های ایرانی برای صعود به دور بعد دارد، کمتر از یک ماه دیگر مسابقه‌ای بسیار دشوار و حساس برابر یاران کریم بنزما دارد و بی‌تردید حضور بدون غرور بازیکنان سپاهان در زمین این مسابقه، عایدی بهتری برای صدرنشین فوتبال ایران به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام /

کد خبر: 1197284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =