تلاش چین برای توقف فوری جنگ غزه / قطعنامه 2720 باید هرچه سریعتر اجرا شود

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با تاکید بر لزوم توقف هر چه سریعتر جنگ غزه به دلیل وخامت اوضاع انسانی اظهار کرد: دولت چین خواستار اجرای موثر قطعنامه 2720، گسترش کمک‌های بشردوستانه و ایجاد مکانیسم نظارتی برای تسهیل کمک‌رسانی به مردم غزه شده است.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز به نقل از بخش خاورمیانه رادیو و تلویزیون چین (سی‌ام‌جی)، «مائو نینگ» -سخنگوی وزارت امور خارجه- اخیر در یک نشست خبری اظهار کرد: چین به همکاری با همه طرف‌ها برای تقویت هماهنگی و ایجاد اقدامات مسئولانه و معنادارتر در شورای امنیت سازمان ملل برای توقف زودهنگام خصومت‌ها در غزه، و صلح و ثبات در خاورمیانه ادامه خواهد داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: چین به قطعنامه 2720 رای مثبت داد که دومین قطعنامه تصویب شده توسط شورای امنیت از زمان آغاز درگیری کنونی میان فلسطین و اسرائیل است؛ با این حال این قطعنامه کاملاً انتظارات بین المللی را برآورده نمی‌کند و دارایی شکاف‌هایی است که باید مرتفع شود.

بیشتر بخوانید:

سکوت دولت‌های غربی در قبال تحولات غزه عامل تداوم جنایات اسرائیل

این مقام چینی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه درگیری کنونی فلسطین و اسرائیل منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار غیرنظامی شده و وضعیت انسانی در غزه همچنان رو به وخامت است، چین خواستار اجرای موثر قطعنامه، گسترش کمک‌های بشردوستانه و ایجاد مکانیسم نظارتی برای تسهیل کمک‌رسانی به مردم غزه شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1212918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =