جزئیات برنامه وزارت علوم برای تحقق آموزش تعاملی

سخنگوی وزارت علوم برنامه این وزارتخانه برای تحول در شیوه آموزش‌های دانشگاهی و تحقق آموزش تعاملی در دانشگاه‌ها را تشریح کرد.

علی شمسی پور سخنگوی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برنامه این وزارتخانه برای توسعه کلاس‌های آموزشی به شیوه تعاملی اظهار کرد: دانشگاه‌ها کشورمان فاصله زیادی تا تغییر شیوه آموزش سنتی به آموزش تعاملی دارند. ایجاد تحول در شیوه آموزشی دانشگاه‌ها به تلاش و زمان نیاز دارد. وزارت علوم گام‌هایی ابتدایی برای این تحول برداشته است.

بیشتر بخوانید:

۲ معیار وزارت علوم برای حذف رشته‌های دانشگاهی

وی با ذکرمثالی یاداور شد: دانشگاه اراک در بین دانشگاه‌های وزارت علوم به صورت آزمایشی اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی تعاملی کرده است. رئیس دانشگاه اراک با ارائه طرح دانشگاه آینده، برنامه‌هایی برای اجرای تعاملی کلاس‌های آموزشی داشته است.

شمسی پور خاطرنشان کرد: در این طرح، کلاس دیگر شکل و شمایل کلاس‌های درس سنتی را ندارد. برای مثال تدریس درس حقوق را در دادگاه برگزار می‌کند یا رشته‌های مهندسی متناظر با درسشان در همان صنعت کلاس برگزار می‌کنند. مثلا برای رشته علوم سیاسی از بزرگان این رشته در شهر یا استانشان مانند معاون سیاسی استاندار یا مدیر کل سیاسی و امنیتی را دعوت می‌کنند که چند جلسه تدریس کلاس را برعهده بگیرد.

سخنگوی وزارت علوم تصریح کرد: اگر این طرح در دانشگاه اراک به درستی اجرا شود و نتیجه‌بخش باشد، می‌تواند الگویی برای سایر دانشگاه‌ها و مبنایی برای تغییر رویکرد شیوه آموزش در دانشگاه‌های کشور باشد.

گفتنی است، دانشگاه‌های جهان در دهه‌های اخیر به آموزش تعاملی توجه ویژه‌ای داشته‌اند. به طوری که بر اساس گزارش‌های آماری از تعاملی شدن حدود ۷۰ درصد کلاس‌های آموزشی در برخی از کشورها خبر دادند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1218079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =