دانشگاه آزاد اسلامی قائمشهر میزبان آئین گرامیداشت شهید جمهور شد

دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر در تجلیل از خدمات خادمانه شهید راه خدمت، میزبان آئین گرامیداشت شهید جمهور شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز مازندران، آئین گرامیداشت خادم‌الرضا شهید جمهور و شهدای خدمت با حضور آیت‌الله معلمی نماینده محترم مردم شریف استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائمشهر، دیگر مقامات شهرستانی و عموم دانشگاهیان و با مشارکت تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی در تالار همایش شهدای دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر، برگزار شد.

در ابتدا میرامید هادیانی، ریاست دانشگاه آزاد اسلامی قائمشهر با عرض خیر مقدم، به ایراد سخنرانی پرداخت و خاطراتی را بصورت نقل قول که از کلام دکتر محمدمهدی طهرانچی، ریاست دانشگاه آزاد اسلامی شنیده را برای حضار بیان کرد.

سرپرست واحد قائمشهر در ادامه افزود: قرار بود هفته گذشته نشستی با حضور ریاست محترم جمهور در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در جمع ریاست عالی دانشگاه و روسای سراسر واحدهای دانشگاهی برگزار شود که متاسفانه توفیق زیارت ایشان میسر نشد.

سپس آیت الله معلمی، امام جمعه محترم قائمشهر در سخنان خود با اشاره به منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری درباره سید شهیدان اهل خدمت، نسبت به برخی از مخالفان این سید بزرگوار که کینه‌توزی، مدارک تحصیلی و مدارج علمی ایشان را زیر سوال می‌بردند انتقاد کرد و گفت: آنها می‌گفتند که او ۶ کلاس سواد دارد اما این‌گونه نبود زیرا ایشان دارای درجه اجتهاد در مباحث علوم دینی بود و تحصیلات عالیه در مقطع دکتری رشته فقه و حقوق خصوصی داشت و بسیار دانا در مسائل گوناگون بود و اهتمام جدی به حل کارشناسانه آنها از لحاظ علمی داشت.

وی افزود: شهید امیرعبداللهیان به معنای حقیقت کلمه، آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی را در مسائل بین‌اللملی دنبال می‌کرد و بسیار در این راه تلاش کرد و برکاتی را نیز متوجه کشور ساخت.

وی از امام جمعه شهید، آیت‌الله آل‌هاشم، استاندار شهید دکتر مالک رحمتی به نیکی نام برد و هر کدام را به ترتیب، امام جمعه مردمی و استاندار جهادی خواند.

در ادامه، سردار اکبرزاده معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان روایتگر و سخنران اصلی برنامه، نسبت به توفیقات و دستاوردهای دولت شهید رئیسی و مقایسه آن با عملکرد دولت قبل از آن یعنی دولت‌های یازدهم و دوازدهم سخنانی را مطرح و اظهار کرد: در دولت قبل، صادرات نفتی تا حدود ۲۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت اما به برکت رای مردم و استقرار دولت شهید رئیسی، صادرات نفتی تا حدو ۱/۵ میلیون بشکه در روز افزایش یافت و پول‌های بلوکه شده جمهوری اسلامی در کره‌جنوبی و سایر نقاط عالم، آزاد شد و با تلاش‌های ساعی شهید حسین امیرعبدالهیان، قدرت جمهوری اسلامی ایران رخ نمایان کرد و حتی کشورهای عربستان سعودی و امارات متحده عربی برای ارتباط دوباره با ایران پیش قدم شدند و ایران عضو کشورهای شانگهای و بریکس شد.

مقام ارشد سیاسی سپاه در ادامه گفت: شهید رئیسی بارها و بارها فرموده‌ بودند حتی اگر ایشان را مذمت کنند، برای اصلاح ساختار کشور حاضرند که آبروی خود را فدای این امر کنند و این از اهمیت اصلاح ساختار کشور و منافع ملی نزد ایشان حکایت می‌کرد و نشان از فداکاری و ایثار این شهید عزیز داشت.

در پایان مداح اهل بیت(علیهم‌السلام) و چهره کشوری فعالیت‌های فرهنگی، کربلایی روح الله رحیمیان به ذکر مصیبت و مداحی درباره شهدای خدمت پرداخت.

لازم به ذکر است در این مراسم، دانشجویان، اساتید و سایر دانشگاهیان به همراه میهمانانی از ادارات، نهادها و حوزه‌های علمیه نیز حضور داشتند.

خبرنگار: محمدرضا کوچکسرائی

انتهای پیام/

کد خبر: 1232081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =