صادقی: سیاست‌های نادرست منجر به سیستم رانتی شده است

نماینده اسبق مجلس گفت: سیاست‌های نادرست منجر به شکل گیری سیستمی رانتی و ویژه خوارشده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ محمود صادقی نماینده مجلس دهم پس از ثبت‌نام در انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: محمود صادقی  نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی  بعد از ثبت نام در ستاد وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: هم وطنان گرامی ایران سرزمین فرصت ها و منابع کم نظیر طبیعی و انسانی است فرصت هایی که می توانند با مدیریت صحیح هر کشوری را به ملتی توسعه یافته و قدرتمند و عزتمند تبدیل کند.

وی افزود: اما کشور ما در حال حاضر با چالش ها و بحران های متعددی روبروست که این چالش ها و بحران های عمت ریشه در نظام حکمرانی دارن نه تنها فرصت های پیشرفت را از بین برده بلکه باعث ناکامی و ناامیدی این ملت ایران در رسیدن به آرمان های متعالی انقلاب اسلام شده  است.

صادقی گفت: ریشه این مشکلات به طور خلاصه در روی گردانی نظام تصمیم گیری های اساسی کشور از دانش و خرد خشک کردن به تولید ملی و بی توجهی به عدالت است کج کار کردیم از سیاست های نادرست منجر به شکل گیری و ریشه دواندن یک سیستم رانتی و ویژه خوار بر کشور شده که منافع خود را در حذف ستیز دنبال می کند و نیروهای انسانی دانا و دانشمند و کاربلد را به حاشیه رانده و سرمایه های عظیم انسانی و مالی کشور را فراری داده است.

وی افزود: اما با وجود این چالش ها هنوز روزنه های امید به آینده وجود دارد دارم که فرصتی تجربه نشان داده که هرگاه فرصتی برای مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت های عظیم انسانی داخلی فراهم شده شاهد پویایی امید و توسعه کشور بوده به همین دلیل من با آگاهی از محدودیت های موجود و با اتکا به حمایت شما مردم وفادار تصمیم به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو گرفتم.

صادقی گفت: رئیس جمهور پس از مقام رهبری مطابق قانون اساسی عالی ترین مقام رسمی کشور است و مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه را جز در اموری که مستقیم برعهده رهبری است را بر عهده دارد.

نماینده اسبق مجلس گفت:  جایگاه رئیس جمهور منتخب ملت به پشتوانه آرای عمومی و با تکیه بر اراده ملی می تواند با همگرایی و هم افزایی سایر قوا زمینه را برای اصلاح سیاست ها و رویکردهایی نظام فراهم می کند.

وی ادامه داد: مدیریت کشور رو به بن بست و ساحل فراهم پیش نیاز اصلاح همه سیاست ها توجه به کرامت انسانی آحاد مردم پاسداشت حقوق آزادی های اساسی احترام به حقوق برابر مردم ایران اعم از زن و مرد از هر قوم و قبیله و نژاد که باشند و به رسمیت شناختن اصل حاکمیت قانون و حق حاکمیت ملی و مشارکت آحاد مردم با همه تنوع ها و ویژگی رنگین تمامی ملت ایران در سرنوشت سیاسی اجتماعی اقتصادی و فرهنگی کشور است.

صادقی گفت: من در این مسیر با شما مردم پیمان می بندند که در تمام فراز و فرودها در کنار شما من از گذشته در کنار شما باشم و به زنان مردان جوانان اقوام و همه آحاد ملت تعهد میده که همواره صدای شما در حاکمیت داشته باشم

وی گفت: توسعه پایدار و متوازن بر محور علم تولید ملی و عدالت است راه حل اساسی مشکلات کشور تغییر ریل بنیادین و بهره گیری از دانش و خرد کارشناسی تقویت بنیه تولید ملی و رفع تبعیض و عدالت است که من بر آنم

انتهای پیام/

کد خبر: 1232715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =