رایزنی باقری و سید حسن نصرالله درباره تحولات منطقه

سرپرست وزارت امور خارجه ایران با دبیرکل حزب الله لبنان دیدار و در خصوص آخرین تحولات سیاسی و امنیتی منطقه رایزنی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، علی باقری کنی، سرپرست وزارت امور خارجه ایران در سفر روز گذشته خود به لبنان با سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش المنار در این دیدار آخرین تحولات سیاسی و امنیتی در منطقه به ویژه در دو جبهه غزه و لبنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

باقری: روابط ایران و عربستان در مسیر درست قرار دارد

در این دیدار سید حسن نصرالله ضمن ابراز تسلیت مجدد به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراه وی ، از رهبری ، دولت و ملت ایران به خاطر ایستادن در کنار ملت‌های منطقه و جنبش‌های مقاومت و مواضع قاطع و محکم آن با وجود همه تحریم‌ها و تهدیدها، تقدیر و تشکر کرد.

باقری روز گذشته در نخستین سفر منطقه خود وارد بیروت شد و با نخست وزیر، وزیر خارجه، رئیس پارلمان و مقامات گروه‌های مقاومت دیدار و رایزنی کرد.

باقری روز گذشته در نشست مشترک با عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه لبنان گفت: هدف اصلی من از این سفر ابراز تشکر از مردم عزیز لبنان و دولت و بقیه دستگاه‌ها و مراجع این کشور است که به مناسبت شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران با دولت و ملت ایران همدردی کردند و با پیام خودشان و حضورشان در مراسم برای ملت ایران، تسلی بخشی را فراهم کردند.

وی گفت:ما همواره در مقاطع مختلف و تحولات گوناگون رایزنی و مشورت با مسئولان لبنان را در دستورکار داشته‌ایم. ثبات، آرامش و پیشرفت لبنان هدف ایران است و تلاش ایران برای آرامش مردم لبنان همواره در دستورکار بوده و است.

باقری افزود: روابط متین و مستحکم دو کشور شاخص محوری برای منطقه است، همانطور که مقاومت اسلامی در لبنان لنگرگاه ثبات و آرامش در منطقه است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1232886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =