طوفان‌الاقصی| کمک آمریکا به تل‌اویو برای آزادی اسرا

توزیع پیش نویس قطعنامه‌ اصلاح شده آمریکا به شورای امنیت که خواهان آتش بس در غزه استت، شهادت پنج تن از جمله زنان و کودکان در بمباران شمال نوار غزه، هدف قرار گرفتن کشتی‌های عازم اسرائیل از سوی یمن مهمترین تحولات بامدادی روز ۲۴۸ طوفان الاقصی است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، همزمان با عمیق شدن بحران رژیم اسرائیل به دلیل تداوم جنگ علیه غزه که منجر به ریزش در کابینه جنگی این رژیم شد، آمریکا این بار نیز برای نجات این رژیم، پیش نویس قطعنامه‌ای اصلاح شده را در بین اعضای شورای امنیت توزیع کرد که خواهان توقف جنگ براساس خواست تل‌اویو است.

بیشتر بخوانید:

طوفان‌الاقصی| مذاکرات تبادل‌اسرا در مرحله حساسی است

رسانه های رژیم اسرائیل به نقل از «ستاره سرخ داوود» گزارش دادند که در اثر فعال شدن آژیرهای هشدار در شهرها و شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی هزاران به پناهگاه‌ها رفتند که برخی از آن‌ها حین رفتن به مخفیگاه‌ها زخمی شده‌اند.

مهمترین تحولات روز ۲۴۸ عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

مسئول آمریکایی: آزادسازی گروگان‌های اسرائیلی، کار بلینکن را پیچیده می‌کند

شبکه ان‌بی‌سی به نقل از مسئول آمریکایی گزارش داد که عملیات ارتش رژیم اسرائیل در آزادسازی چهار اسیر صهیونیست در غزه، تلاش‌ها وزیر خارجه آمریکا برای دست یابی به آتش بس در غزه در دور جدید سفر او به منطقه را پیچیده خواهد کرد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا بامداد امروز دوشنبه در این راستا اذعان کرد که کشورش به اسرائیل در عملیات آزادسازی چهار گروگان اسرائیلی در روز شنبه کمک اطلاعاتی کرده است.

درگیری شدید بین مبارزان فلسطینی و اشغالگران در کرانه باختری

ساعاتی بعد از آغاز یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه الفارعه در طوباس، رسانه های فلسطینی از وقوع درگیری شدید بین مبارزان فلسطینی و اشغالگران خبر دادند.

وال استریت ژورنال: عربستان متحد خارج از ناتو آمریکا می‌شود

روزنامه وال‌استریت ژورنال آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود از پروسه عادی سازی روابط بین عربستان سعودی و رژیم اسرائیل نوشت که ریاض و واشنگتن به امضای توافق نامه دفاعی نزدیک می‌شوند و آمریکا بر اساس این توافق، عربستان سعودی را متحد اصلی خارج از ناتو برای خود تلقی خواهد کرد.

به گفته ناظران و تحلیل‌گران عربستان سعودی و رژیم اسرائیل، ریاض هرگونه عادی سازی روابط با تل‌اویو را منوط به این دانسته است که عربستان به متحد راهبردی و اصلی آمریکا تبدیل شود.

آمریکا اصابت موشک‌های یمن به کشتی‌های عازم فلسطین اشغالی را تایید کرد

فرماندهی ستاد مرکزی ارتش آمریکا بامداد امروز دوشنبه اعلام کرد که دو کشتی طی ۲۴ ساعت گذشته هدف حملات موشکی ارتش یمن قرار گرفته است.

بر اساس بیانیه سنتکام، یک کشتی متعلق به سوئیس با پرچم لیبریا و یک کشتی دیگر متعلق به آلمان در نزدیکی خلیج عدن هدف حملات موشکی ارتش یمن قرار گرفته است. سنتکام آمریکا همچنین مدعی رهگیری یک فروند موشک یمن در خلیج عدن شده است.

انفجار بمب در مسیر بلدوزر ارتش اسرائیل

رزمندگان فلسطینی در اردوگاه الفارعه واقع در شهر طوباس کرانه باختری توانستند یک بمب را در مسیر بلدوزر ارتش اسرائیل منفجر کنند.

زخمی شدن صهیونیست‌ها به هنگام فرار به پناهگاه‌ها

رسانه های رژیم اسرائیل به نقل از «ستاره سرخ داوود» گزارش دادند که در اثر فعال شدن آژیرهای هشدار در شهرها و شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی هزاران به پناهگاه‌ها رفتند که برخی از آن‌ها حین رفتن به مخفیگاه‌ها زخمی شده‌اند.

فعال شدن پدافند رژیم اسرائیل در شمال فلسطین اشغالی

دقایقی بعد از فعال شدن آژیرهای هشدار در مناطق شمالی بندر حیفا، رسانه های رژیم اسرائیل مدعی رهگیری اهداف ناشناسی در این مناطق خبر دادند و صدها صهیونیست به پناهگاه‌ها رفتند.

معاریو: حزب الله استفاده از پهپادها را بیشتر کرده است

روزنامه معاریو چاپ سرزمین‌های اشغالی نوشت که حزب الله لبنان استفاده از پهپادهای انتحاری را بیشتر کرده و طی هفته اخیر ۵۵ پهپاد به سمت اراضی اشغالی فرستاده است.

آمریکا پیش نویس قطعنامه‌ای برای آتش بس در غزه پیشنهاد داده است

شبکه الجزیره قطر بامداد امروز دوشنبه گزارش داد که آمریکا پیش نویس قطعنامه‌ای اصلاح شده‌ای را برای بار دوم به شورای امنیت ارائه کرده که خواهان آتش بس در نوار غزه است.

پیش نویس این قطعنامه اصلاح شده، از آتش بس در غزه از ۳۱ ماه مه که مورد قبول رژیم تل‌اویو بوده و از حماس می‌خواهد با آن موافقت کند، استقبال می‌کند.

آمریکا در این پیش نویس از طرفین می‌خواهد بدون تأخیر و پیش شرط آتش بس را کاملا اجرا کنند.

بمباران شدید شمال رفح

منابع فلسطینی گزارش دادند که ارتش رژیم اسرائیل از دقایقی پیش اقدام به بمباران شدید شمال شهر رفح، واقع در جنوب نوار غزه کرده است.

شهادت ۵ فلسطینی در شمال غزه

دفاع مدنی نوار غزه اعلام کرد که در بمباران خانه ای در شهر غزه، پنج تن که در بین آن‌ها زنان و کودکان هست، شهید شده‌اند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1233505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =