دانشگاه آزاد به دنبال گسترش ورزش حرفه‌ای پایه و بزرگسال

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد گفت: این دانشگاه به دنبال گسترش ورزش حرفه‌ای در رده‌های پایه و بزرگسالان است.

امیر عباس لشگری رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه مسئولان ورزشی در دانشگاه باید باعث پیشرفت حوزه‌های مختلف ورزشی در کشور باشند، اظهار کرد: برگزاری دوره‌های مربی‌گری حرفه‌ای نیز یکی از اقدامات دانشگاه برای پیشرفت ورزش کشور است.

بیشتر بخوانید:

لیگ پایه کشتی با حضور دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل می‌شود / نخبه‌یابی ورزشی از مدارس سما

وی با بیان اینکه برگزاری دوره‌های مربی گری حرفه‌ای در برخی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از جمله امارات و اکسفورد دانشجویان در این دوره شرکت کنند و نجربه برون مرزی کسب کنند و در کنار تیم‌های حرفه‌ای کشورهای مختلفی که دانشگاه آزاد اسلامی واحد دارد، بازی کنند. این دوره‌ها با همکاری فدارسیون‌ها برگزار خواهد شد. این تفاهم نامه بین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس کمیته ملی المپیک کشور انعقاد می‌شود.

لشگری افزود: ما تلاش داریم تا از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در تیم‌های ورزشی استفاه کنیم. در این راستا متناسب با رشته‌هایی که در باشگاه فرهنگی-ورزشی دانشگاه داریم، مسابقات ورزشی در سطح کشوری را برگزار می‌کنیم.

سیاست‌های دانشگاه آزاد در حوزه ورزشی توسط شورای عالی ورزش

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی خرید سهام باشگاه‌های فوتبال مطرح کشور توسط دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد: شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی که ریاست آن بر عهده رئیس دانشگاه است. سیاست های ورزشی کلان دانشگاه در این شورا مطرح شده می‌شود. در این میان موضوعاتی مانند ورود دانشگاه آزاد اسلامی به باشگاه داری نیز توسط این شورا تایید یا رد می‌شود.

وی با اشاره به ورزش حرفه‌ای اضافه کرد: دانشگاه آزاد در بخش حرفه‌ای حدود ۲۳ تیم در رده‌های پایه و بزرگسالان دارد. بنابراین این دانشگاه به دنبال گسترس و سرمایه گذاری در ورزش حرفه‌ای است. فوتبال نیز یکی از رشته‌های ورزش حرفه است. حرفه‌ای نیز به معنای باشگاه داری است. با توجه به اینکه ورود دانشگاه آزاد به فوتبال حرفه ای به صلاح دانشگاه است یا خیر، در شورا تصمیم گیری و نظر نهایی توسط ریاست دانشگاه آزاد اسلامی داده می‌شود.

وی عنوان کرد: اگر شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی ورود دانشگاه به تیم داری را به صلاح بداند، امکان ورود به این حوزه وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1233726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =