اربعین رویداد بزرگ فرهنگی ایرانیان

استاندار آذربایجان غربی: امکان تردد یکسره زائرین اربعین حسینی از اربیل به کربلا و نجف سهم بسزایی در ارتقای امنیت و رفاه حال زائرین دارد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تجارب مشترک دوساله با اقلیم کردستان عراق در میزبانی از زائرین اربعین حسینی تصریح کرد: اهتمام دو طرف در میزبانی شایسته از زائرین اربعین حسینی نقطه ثقل این رویداد بزرگ فرهنگی است‌.

محمدصادق معتمدیان با اشاره به اهمیت ارتقای زیرساخت‌ها جهت پذیرایی شایسته از زائران اربعین حسینی در حوزه های حمل و نقل، امنیت و رفع مشکل تردد یکسره از اربیل تا کربلا و نجف، افزود: ایجاد پارکینگ در شهرهای کربلا و نجف و فراهم سازی وسایل نقلیه لازم جهت تسهیل برگشت زائرین اربعین حسینی به مرزهای تمرچین و باشماق می تواند در تسهیل فرایند جابجایی زائرین بسیار موثر واقع شود که به دستور نخست وزیر و رئیس اقلیم کردستان عراق مقرر شد هماهنگی های لازم با بغداد صورت گیرد.

وی همچنین با اشاره به تردد اتباع خارجی از مرز تمرچین به قصد عتبات عالیات، اظهار داشت: در نشست امروز توافقاتی در راستای تسهیل تردد اتباع خارجی حوزه قفقاز و ترکیه به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی از طریق مرز تمرچین، صورت گرفت.

دومین نشست استانداران هم‌مرز جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق با حضور استانداران آذربایجان‌غربی، کرمانشاه و کردستان، جمعی از مدیران ارشد اقتصادی این سه استان، جمعی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیران وزارت امور خارجه و سرکنسول های جمهوری اسلامی ایران در شهرهای اربیل و سلیمانیه، به میزبانی شهر اربیل عراق در روزهای ۱۶ و ۱۷ خرداد ماه سال ۱۴۰۳ برگزار شد.

در پایان این نشست مقرر شد سومین نشست استانداران هم مرز جمهوری اسلامی ایران و شمال عراق، در سال آینده در یکی از استان های کرمانشاه یا کردستان برگزار شود.

انتهای خبر/

کد خبر: 1233907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =