مهم‌ترین اقدامات و فعالیت‌های جمعیت هلال احمر ارومیه

رئیس سازمان هلال احمر ارومیه، جواد علیزاده گفت: جمعیت هلال احمر در زمان حوادث به عنوان یکی از اصلی ترین سازمان ها در تعامل با مدیریت بحران شناخته میشود و برای تحقق اهدافش راه های بسیاری را پیش گرفته.

رئیس سازمان هلال احمر شهرستان ارومیه، جواد علیزاده بارانی در مصاحبه با خبرنگار استانی ایسکانیوز به برخی از سوالات وی درباره فعالیت های جمعیت هلال احمر پاسخ داد.

جواد علیزاده در ابتدا درباره مهم‌ترین فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اینگونه گفت: ما در راستای تحقق اهداف متعالی سال ۱۴۰۲ راه های بسیاری را پیش گرفتیم، در حوزه امداد و نجات طی ۲۸۸ حادثه برای ۶۳۵ مصدوم ارائه خدمات امداد و نجات انجام شده است با این حال، این رقم در مقایسه با سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۳٪ کاهش داشته است.

وی افزود: همچنین در حوزه داوطلبان برای مددجویان به میزان ۶/۳۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال مساعدت درمانی ارائه گردیده است و در حوزه درمان برای ۷۹۶ نفر تزریق واکسیناسیون انجام پذیرفته است، در حوزه جوانان ۵۰ مدرسه انتخابی از نواحی ۱ و ۲ آموزش و پرورش در مقطع تحصیلی هشتم طرح دادرس ( دانش آموز آماده روزهای سخت ) آموزش امداد و کمک‌های اولیه انجام شد و پس از برگزاری مسابقات شهرستانی و استانی به مسابقات کشوری معرفی گردیدند و همچنین همین آموزشها در ۵۰ کانون دانشجویی، طلاب، آزاد، روستایی، دانش آموزی و غنچه های هلال نیز ارائه گردیده است. در این حوزه در راستای حمایت از خانواده و جوانی برای ۱۱ زوج جوان ( ۲۲ نفر ) مراسم تجلیل همراه با جوایز و هدایا برگزار گردید. همچنین تعداد ۲۰ نفر از جوانان فعال نیز به زیارت مشهد مقدس و کربلای معلی و عتبات عالیات مشرف گردیدند.

علیزاده با اشاره به فعالیت چهار پایگاه فعال در ارومیه درباره فعالیت های این پایگاه ها اینگونه گفت: تعداد ۴ پایگاه بین جاده‌ای در مسیرهای مواصلاتی: جاده سلماس، بزرگرا شهید کلانتری، جاده سرو، سیلوانا هرکدام به تعداد ۴ نفر بصورت شبانه روزی در حال ارائه خدمات امدادی به حادثه دیدگان از تصادفات جاده ای، گرفتار در کوه و سیلاب و برف و کولاک و... می باشند.

رئیس سازمان هلال احمر درباره آموزش های ارائه شده توسط جمعیت هلال احمر ارومیه بیان کرد: جمعیت هلال احمر متولی ارائه آموزش آمادگی در برابر بلایای طبیعی از جمله زلزله، سیل، برف و کولاک و... می باشد. در این خصوص ما با برگزاری دوره های امدادی در دانشگاهها، مدارس، حوزه های علمیه، مهدهای کودک، محلات و مناطق کم برخودار و حاشیه های شهری، روستاها و خانه های هلال، ادارات، نهادها و شرکتهای دولتی و خصوصی، مناطق مرزی آلوده به مین و مواد منفجر نشده و باقی مانده از جنگ، سربازان آموزشی در پادگان‌های مالک اشتر سپاه و امام سجاد (ع) نیروی انتظامی، نیروهای مسلح ؛ اقدام به آگاه سازی مخاطبین در خصوص نقاط امن، نحوه پناهگیری، مدیریت بحران، ارتقاء تاب آوری و... کردیم.

وی در پایان افزود: جمعیت هلال‌احمر در زمان حوادث به عنوان یکی از اصلی ترین سازمان ها در تعامل و هماهنگی با مدیرت بحران شناخته میشود و بر اساس تخصص و وظایف ذاتی سازمان اقدام به امداد رسانی و ارائه خدمات امدادی به آسیب دیدگان می نماید.


خبرنگار:ثنا عسگری

انتهای خبر/

کد خبر: 1233914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =