واکنش تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد به اظهارات توهین‌آمیز پزشکیان

تشکل‌های دانشجویی و استادی دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به اظهارات توهین‌آمیز مسعود پزشکیان نامزد ریاست جمهوری درمورد این دانشگاه؛ واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری هفته گذشته در اظهاراتی عجیب و توهین آمیز استادان و فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی را بی سواد و کم سواد خطاب کرده بود. اظهاراتی که با واکنش چهره‌ها و گروه‌های مختلف دانشگاهی مواجه شد.

بخشی از واکنش‌های دانشجویی به توهین‌های پزشکیان در فضای مجازی با هشتگ‌های #عذرخواهی و #اخلاق_انتخاباتی انجام شد.

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی در توئیتی نسبت به این سخنان واکنش نشان داد.

نمی‌توان رویش‌های دانشگاه آزاد را نادیده گرفت

تبعیض و تحقیر خانواده بزرگ دانشگاه #آزاد در مقابل دانشگاه‌های #دولتی دوگانه‌ای نامطلوب و در حالتی خوش‌بینانه نشئت‌ گرفته از یک تحلیل عوامانه است.

نمی‌توان رویش‌های چندبعدی مجموعه دانشگاه آزاد در عرصه‌های علمی و مدیریتی در طی سالیان اخیر را نادیده گرفت. اگر چنانچه به مراکز آموزشی کشور نقدی هم وارد باشد، باید به در فضایی کارشناسی و بی‌طرفانه به آن پرداخته شود. امیدواریم اشتباه پیش‌آمده سهوی بوده باشد.

اداره‌ کل‌ تشکل‌های‌ اسلامی‌ دانشگاه‌ آزاد اسلامی نیز در اطلاعیه‌ای به توهین پزشکیان واکنش نشان داد.

توهین‌های پزشکیان به دور از اخلاق است

بیش از ۳۰۰ تشکل اسلامی و سیاسی اساتید و دانشجویان با دارا بودن مجمع عمومی میلیونی و اتحادیه های سراسری متبوع آنها در سطح کشور پاسخ محکم و دندان شکن به اظهارات توهین آمیز آقای پزشکیان کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برعلیه خانواده بزرگ و سرافراز دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی دادند.

دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن بیش از بیست هزار نفر عضو هیئت علمی با مرتبه علمی استادیار و بالاتر و همچنین دارا بودن بیش از یک و نیم میلیون نفر دانشجو (نیمی از ظرفیت آموزش عالی کشور) و بیش از ۳۰ میلیون نفر دانش آموخته مولود جمهوری اسلامی و یکی از افتخارات انقلاب اسلامی ایران است و اظهارات پوپولیستی و به دور از اخلاق آقای مسعود پزشکیان احدی از کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و مدعی اخلاق مداری! هیچ خدشه‌ای در مسیر پرافتخار این مجموعه بزرگ و فاخر به وجود نخواهد آورد و تنها موجبات رسوایی بیش از پیش و هویدا کردن تناقض در رفتار و گفتار این کاندیدا را برای همگان به ویژه جامعه دانشگاهی کشور فراهم ساخته است.

دانشگاه آزاد از دستاوردهای خود دفاع می‌کند

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل علوم و تحقیقات نیز در بیانیه‌ای به این توهین‌ها واکنش نشان داد.

در پی اظهارات اخیر جناب آقای پزشکیان نامزد محترم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ که به ناحق سطح علمی دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی را زیر سئوال برده است ما با قاطعیت اعلام می داریم که چنین دیدگاه هایی نه تنها بی پایه و اساس بلکه نشان دهنده عدم آگاهی از واقعیت های موجود در عرصه علمی کشور می باشد.

انتخابات ریاست جمهوری عرصه نمایش کارنامه و برنامه نامزدهای انتخابات است؛ فضایی که در این مدت علی رغم ماهیت اصلی خود، استدلال محور نبوده و در چند روز اخیر بستری برای زیر سئوال بردن قشر فرهیخته و تحصیل کرده خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی از سوی این نامزد انتخاباتی شده است. 

دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن سابقه درخشان و پر افتخار در آموزش عالی، همواره به عنوان یکی از پیشگامان تولید دانش و فناوری شناخته شده است. دانش آموختگان این دانشگاه در سراسر کشور و حتی فراتر از مرزها به عنوان متخصصانی مجرب و متعهد در حال خدمت رسانی و ارتقای سطح دانش و فرهنگ هستند. لازم به ذکر است از پر ادعاترین موارد مطرح شده در صحبت های بزرگواران استفاده حداکثری از افراد کارآمد در دولت آتی بوده است در حالی که سئوال اصلی و مطرح شده این است؛ ملاک عملکرد و کارآمدی می باشد؟ یا دانشگاهی که افراد از آن فارغ التحصیل شده اند؟

ما بر این باور هستیم که تمامی مراکز آموزشی چه دولتی و چه آزاد در کنار هم و با همکاری یکدیگر می توانند به ارتقای سطح علمی کشور و توسعه پایدار ایران عزیز کمک شایان نمایند؛ از این رو بجای تقابل و مقایسه های ناعادلانه باید به دنبال ایجاد فضایی سازنده و هم افزایی برای پیشرفت همه جانبه باشیم. دانشگاه آزاد اسلامی با افتخار از دستاوردهای خود در عرصه های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی دفاع می کند و همچنان با انگیزه و تعهد در مسیر تعالی و ترقی گام بر می دارد.»

گفتنی است، گفتنی است، یکی از نامزدهای ریاست‌جمهوری در میزگرد فرهنگی گفته بود «در زمانی که ما دانشگاه می‌رفتیم تمام اساتید ما از خارج آمده بودند و الان رییس دانشگاه و معاونانش فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد است آدم نمی‌خواهد بیاید مورد به مورد بگوید اشکال داریم.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1234708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =