کرمانشاه در زمره امن‌ترین استان‌های کشور است

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه مهمترین هدف پلیس ایجاد امنیت و آرامش در جامعه است، گفت: با تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران پرتلاش در حوزه‌های مختلف انتظامی، کرمانشاه امروز جزو امن‌ترین استان‌های کشور به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان در بازدید از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: پلیس همراه همیشگی مردم و خدمتگزار راستین آنهاست و با تمام توان برای امنیت و آرامش آن‍ها تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه کرمانشاه مبتلا به برخی آسیب‌های اجتماعی است، گفت: یکی از این آسیب‌ها موضوع سرقت بود که خوشبختانه توانستیم با مجموع اقدامات و برنامه‌های صورت گرفته جلوی روند ۱۷ درصدی افزایش سرقت را گرفته و آن را به صفر برسانیم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد جمع‌آوری معتادان متجاهری است که حضورشان باعث ناامنی محلات و شهر می‌شود، موضوعی که اگرچه پلیس قادر است ظرف مدت ۴۸ ساعت آن را حل کند اما باید دیگر دستگاه‌های مسئول، زیرساخت‌های لازم برای این کار از جمله فراهم کردن محلی برای نگهداری این افراد که تعدادشان به حدود ۵۵۰۰ نفر می‌رسد را انجام دهند.

عالی‌ترین مقام انتظامی استان کرمانشاه یادآور شد: با همه این شرایط امروز به جرائت می‌توانیم ادعا کنیم کرمانشاه در زمره امن‌ترین استان‌های کشور قرار دارد، موضوعی که ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی خود فراجا هم این موضوع را تایید و اعلام می‌دارد که استان ما جزو ۱۲ استان امن کشور است.

وی با بیان اینکه پلیس کرمانشاه رویکرد جدیدی آغاز کرده است، گفت: این رویکرد مربوط به حرکت از سمت پس رویداد به سمت پیش رویداد است، به این معنا که دیگر منتظر نمی‌ماند جرم یا حادثه‌ای اتفاق بیفتد تا به دنبال کشف آن و یا گزارش رویداد باشد.

حاجیان تصریح کرد: در این رویکرد پلیس هم از بروز آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی جلوگیری می‌کند و هم با اشراف اجتماعی خود، زمینه را برای آگاه‌سازی مردم از خطرات پیرامونی و اتفاقاتی که ممکن است برایشان بیفتد، مطلع می‌کند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه همچنین پلیس را مطالبه‌گر مطالبات مردم دانست و گفت: در بسیاری از ملاقات‌های عمومی، شهروندان از ترافیک‌های سنگین و وجود معابر پرخطر که برایشان مشکل ساز و حادثه آفرین بوده گلایه دارند، بنابراین بخشی از توان خود را با توجه به اختیارات قانونی که داشتیم صرف رفع این معضل کردیم.

وی گفت: پس از بررسی‌های مختلف به این نتیجه رسیدیم که جلسات قرارگاه کاهش تصادفات و شورای فرهنگ ترافیک را نه در پشت میزوصندلی‌ها، بلکه در داخل خیابان‌ها و معابری برگزار کنیم که مردم از وجودشان گلایه‌مند بودند.

حاجیان ادامه داد: بر همین مبنا با دعوت از شهردار، معاون دادستان، رئیس اداره برق، نماینده استانداری و چند مسئول دیگر جلسات را در نقاط پرخطر برگزار و در همان محل هم تصمیمات لازم اتخاذ و به دستگاه‌های مسئول برای انجام وظایف خود فرصت دادیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در زمینه اصلاح نقاط پرخطر و حادثه‌آفرین کرمانشاه به نتایج بسیار خوبی دست پیدا کرده‌ایم، گفت: پلیس کرمانشاه امروز مطالبه‌گر مطالبات مردم است و از هیچ دستگاهی کوتاهی و کم‌کاری را نمی‌پذیرد.

رئیس پلیس کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از تلاش‌های معاون و کارکنان معاونت اجتماعی پلیس کرمانشاه، گفت: این مجموعه جای نخبگان و افراد متخصص خصوصا در حوزه فضای مجازی و کارشناسان آسیب‌های اجتماعی است و تاکنون نیز توانسته اقدامات خوبی برای شناسایی و رفع این آسیب‌ها چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی انجام دهد.

حاجیان یادآوری کرد: معاونت اجتماعی پلیس با برخورداری از نیروهای خبره و توانمند و با توجه به برخورداری از افرادی که دیدگاه اجتماعی وسیعی دارند می‌تواند در بسیاری از حوزه‌ها به عنوان صاحب نظر ورود پیدا کرده و با ارائه طرح و ایده به حل یا کاهش بسیاری از آسیب‌ها اقدام کند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، معاونت اجتماعی را پل ارتباطی میان مجموعه انتظامی و سازمان‌ها و دستگاه‌ها دانست و گفت: انتظار می‌رود این معاونت بیش‌تر از گذشته برای برقراری تعاملات تلاش و زمینه‌ای فراهم کند که هم پلیس بتواند از ظرفیت دیگر دستگاه‌ها استفاده کند و هم آن‌ها از خدمات گسترده‌تر مجموعه انتظامی برخوردار شوند.

وی تشکیل شورای اجتماعی، تولید محتوای هدفمند و تشکیل تیم‌های باز اجتماعی با همکاری دیگر سازمان‌ها را از مهمترین انتظارات مورد نظر از معاونت اجتماعی پلیس دانست و گفت: ظرفیت‌های زیادی در این مجموعه وجود دارد که اگر از آن‌ها به درستی استفاده شود، قادر خواهد بود مشکلات زیادی را حل کند.

انتهای خبر/

کد خبر: 1235573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =