انتظار می‌رود دولت مثل عربستان و قطر در ورزش هزینه کند

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به سرمایه‌گذاری کشورهای حوزه خلیج فارس در ورزش گفت که انتظار می‌رود در ایران هم چنین اتفاقی رخ دهد.

به گزارش گروه ورزش ایسکانیوز، مهدی تاج در حاشیه حضور در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ گفت: این دور نسبت به دور اول انتخابات پُرشورتر بود. خیلی خوشحال هستم که جامعه ورزش نسبت به مسائل فعلی مملکت بیگانه نیست. هر کسی که رئیس جمهور شود، رئیس جمهور همه است.

وی با بیان اینکه انتظارات متقابلی میان دولت و جامعه ورزش نسبت به هم وجود دارد، تصریح کرد: دولت از جامعه ورزش انتظار دارد که حرفش را روی سکو بزند و عنوان بیاورد. انتظار دولت این است که باید به‌راحتی به جام جهانی صعود کنیم. انتظار می‌رود فدراسیون فوتبال به کمک دولت، سیستم کمک داور ویدیویی (VAR) را به کشور بیاورد، فوتسال ایران از رتبه چهارم دنیا به رده دوم جهان و فوتبال ساحلی از جایگاه سوم به رتبه اول یا دوم دنیا بیاید.

بیشتر بخوانید

صحبت‌های عزیزیان درباره حواشی بیراندوند

رئیس فدراسیون فوتبال درباره انتظاری که از تیم ملی فوتبال کشورمان می‌رود، خاطرنشان کرد: فوتبال ایران در جایگاه بیستم جهان قرار دارد و این قابلیت را داریم که در رتبه بهتری باشیم. انتظار متقابل ما این است؛ همانطور که می‌بینیم، کشورهای منطقه به‌صورت گسترده هزینه می‌کنند و دولت قطر است که چنین اتفاقاتی در این کشور رقم می‌زند؛ نه فدراسیون. قطر پنج سال میزبانی مسابقات نوجوانان جهان را گرفته و عربستان و امارات نیز هزینه می‌کنند. اینها انتظارات متقابل است.

تاج با اشاره به دیدار هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال گفت: ۳۳ هزار و ۷۰۰ بلیت در دیدار پرسپولیس - مس رفسنجان فروخته شد و ۷۰ هزار نفر به ورزشگاه آمدند. در این شرایط هر لحظه ممکن است اتفاقی بیفتد و اگر این اتفاق رخ داد، رئیس فدراسیون فوتبال اولین متهم محسوب می‌شود. اگر یکی دو نفر کشته شوند، همه ملتهب می‌شوند.

وی در مورد شرایطی که باید بر ورزشگاه‌های لیگ برتری حاکم شود، اظهار داشت: هر کسی باید روی صندلی خودش بنشیند؛ بلیت‌ها الکترونیک شود و VAR به ایران بیاید. بخشی از این کار وظیفه ماست و بیشتر کارها وظیفه باشگاه‌هاست. اگر باشگاه‌ها نتوانند شرایط میزبانی در ورزشگاه خانگی خودشان را برآورده کنند، باید در ورزشگاه‌هایی میزبانی کنند که شرایط لازم را خواهند داشت.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه تختی تهران میزبانی خواهند کرد یا خیر، عنوان کرد: خیر. این دو باشگاه وظیفه دارند دو ورزشگاه به ما معرفی کنند و وظیفه ما نیست که برای آنها ورزشگاه درست کنیم. کارها در حال انجام است و ورزشگاه تختی ظرفیت بسیار خوبی دارد.

تاج با بیان اینکه شرایط ورزشگاه تختی را از نزدیک زیر نظر دارد، گفت: ایراداتی در این ورزشگاه وجود دارد، اما استادیوم تختی می‌تواند بازی‌هایی با حداکثر ۳۰ هزار تماشاگر را میزبانی کند. استقلال و پرسپولیس عمدتاً با تیم‌هایی بازی می‌کنند که کمتر از ۳۰ هزار تماشاگر دارد. با این حال دیدارهای دو تیم با یکدیگر یا مقابل تراکتور و سپاهان باید در ورزشگاهی باشد که راحت باشند و جز استادیوم آزادی، ورزشگاهی برای این کار نداریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1235844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =