کدام هنرمندان در انتخابات شرکت کردند؟

رأی‌گیری از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در تالار وحدت از ساعت ۱۰ صبح آغاز شد و تا ساعت ۱۴ ادامه دارد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، با آمادگی و استقرار یک صندوق رأی ویژه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه، رأی‌گیری در تالار وحدت تهران از ساعت ۱۰ صبح آغاز شده است و تا ساعت ۱۴ ادامه دارد.

در انتخابات مجلس شورای اسلامی که اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد نیز تالار وحدت میزبان اهالی فرهنگ و هنر بود که با استقبال مواجه شد. در آن انتخابات و با فضای آماده‌ شده در تالار وحدت، اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه علاوه بر رأی دادن، تا چند ساعت بعد با یکدیگر به گفت‌وگو نشسته‌ بودند.

بیشتر بخوانید

آیا اخذ رای با کارت‌های ملی قدیمی امکان‌پذیر است؟

- راس ساعت ۱۰ صبح، رأی‌گیری در تالار وحدت با حضور چند هنرمند کمتر شناخته شده آغاز شد. همچنین مدیرعامل صندوق اعتباری هنر جزو اولین کسانی بود که در تالار وحدت حاضر شد و رای خود را به صندوق انداخت.

- در دقایق اولیه رأی‌گیری، حضور مدیران بیش از هنرمندان به چشم می‌آید. محمد اله‌یاری مدیرعامل بنیاد رودکی و عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از جمله مدیران حاضر در تالار وحدت هستند.

- محسن افشانی (بازیگر) و قاسم افشار (خواننده) جزو اولین هنرمندان چهره هستند که برای انداختن رأی خود به صندوق، در تالار وحدت حضور پیدا کرده‌اند.

قاسم افشار در تالار وحدت

- ساعت ۱۰:۱۵: جعفر دهقان (بازیگر) و فرشاد مهدی پور معاونت تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و داریوش ارجمند از جمله افرادی هستند که از دقایق ابتدایی وارد تالار وحدت شده‌اند.

- اکثر هنرمندان پس از ورود به تالار وحدت، با استقبال محمد اله‌یاری، مدیرعامل بنیاد رودکی همراه می‌شوند. همچنین با توجه به حضور عکاسان و تصویربرداران، بازار عکس انداختن و مصاحبه گرفتن تلویزیون و رسانه‌های دیگر، داغ است.
داریوش ارجمند در تالار وحدت

- ساعت ۱۰:۳۰: عباس عظیمی - مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت به همراه محمدعلی جدیدالاسلام - عکاس پیشکسوت در تالار وحدت حضور پیدا کردند. سیدمجید پورمحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنرمندان نیز از دقایقی قبل به میان هنرمندان آمده و در حال گفت‌وگو با آن‌هاست. ابوالفضل همراه از دیگر هنرمندانی است که در تالار وحدت حاضر شده است.

- محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی کشور و معاون وزیر ارشاد هم در تالار وحدت حاضر شده است. او در ابتدا، در جمع خبرنگاران حاضر شد و پیشاپیش به آن‌ها خسته نباشید گفت. خزاعی سپس برای برگزاری انتخابات پرشور، ابراز امیدواری کرد.

رئیس سازمان سینمایی در جمع خبرنگاران، گفت: هر کس به سرنوشت خودش علاقمند است در انتخابات شرکت می‌کند تا در تعیین سرنوشت خودش تاثیرگذار باشد. با همین رای است که می‌توان تغییرات اساسی ایجاد کرد. از همه اهالی سینما، فرهنگ و هنر دعوت می‌کنم که اگر معتقدند باید تغییراتی صورت بگیرد، تا پایای رای‌گیری پای صندوق بروند. مسیری را دولت سیزدهم آغاز کرده بود، امیدوارم تمام این پروژه‌ها در آینده بتواند تکمیل شود.

محمد خزاعی در تالار وحدت

- ساعت ۱۰:۳۰: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در تالار وحدت به گفت‌وگو با هنرمندان پیشکسوت نشسته است و بعضا شرایط معیشتی آن‌ها را بررسی می‌کند. محمد خزاعی، وزیر ارشاد را همراهی می‌کند.

- ساعت ۱۱: محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابتدا در جمع خبرنگاران حاضر شد و به پرسش‌های آن‌ها پاسخ داد و سپس رای خود را به صندوق انداخت. محمد خزاعی نیز پس از او رای خود را به صندوق انداخت.

اسماعیلی در جمع خبرنگاران گفت: مردم در این انتخابات بلوغ سیاسی بالای خودشان را به منصه نمایش می‌گذارند. در یک هفته دو انتخابات سراسری بزرگ با حضور مردم در حال برگزاری است و این شاید در هیچ جای دنیا با این شکل، آرامش، امنیت و آزادی در بیان دیدگاه‌ها در چنین سطحی نداریم. انتخابات برای مردم است و تعیین گنندگان آن مردم هستند و ان‌شالله هرآنچه مردم تشخیص بدهند و رای اکثریت پشت سر هر نامزدی قرار بگیرد، همه ما موظفیم که به فرد منتخب مردم ایران کمک کنیم.

پس از آن، محمدمهدی اسماعیلی در صف طولانی تشکیل شده برای رأی دادن در تالار وحدت ایستاد تا رأی خود را به صندوق بیاندازد.

او در حین رای دادن نیز بیان کرد: خداوند ان‌شالله جمهوری اسلامی، نظام مقدس ما را در این امتحان هم سربلند کند.

وی افزود: رئیس‌جمهوری منتخب، رئیس‌جمهور همه مردم ایران است و برای موفقیت او، همه ما موظف به کمک هستیم. امیدواریم هرکدام از این دو بزرگوار در مسند ریاست جمهوری قرار گرفتند، کارهای بزرگی که در کشور شده به ویژه در این سه سال رئیس جمهور شهید ما بنا گذاشتند، این مسیر را با قوت ادامه دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از رأی دادن هم پشت میکروفون رفت و رقابت شانه به شانه و سخت در انتخابات ایران را نشانگر بلوغ سیاسی جمهوری اسلامی دانست و گفت: در کمتر از ۸ روز مردم عزیز ما در دو صحنه مهم انتخابات ریاست جمهوری حاضر شدند. چیزی که بیش از همه درخشش دارد، حضور قوی،‌ آرامش و امنیت و آزادی بسیار بالا در بیان دیدگاه‌ها، برپایی اجتماعات و بیان احساسات و همه محاسنی که در برگزاری انتخابات مطلوب می‌شود عنوان کرد، همه در یک جا در انتخابات ما وجود داشت. دولت با همه توان فضا را برای دوره انتقال آماده کرد.

وی تاکید کرد: همه تلاش کردند که فضای انتخابات به نحو مطلوبی جلو برود و همه در یک فضای باز و آرام و با احترام، رئیس‌جمهور خود را انتخابات کنند. اینکه انتخابات به دور دوم کشیده شد، نشانگر رقابت سخت و در عین حال شانه به شانه با رعایت اصول، نشانگر بلوغ سیاسی جمهوری اسلامی است. ما امروز شاهد حضور اهالی فرهنگ و هنر و رسانه در کنار مردم در تالار وحدت برای فرایند اخذ رای هستیم و من از حضور همه هنرمندان، اهالی رسانه و فرهنگ تشکر می‌کنم.

اسماعیلی افزود: مردم ایران یک تجربه موفق را پیش رو دارند. آن‌ها این کارنامه را دیده‌اند و در معرض قضاوت بوده‌ است و امروز در سال ۱۴۰۳ بسیاری از مشکلات به فرصت‌های جدید برای جمهوری اسلامی بدل شده است. امیدوارم در همین ساعات باقیمانده از اخذ رای، این آرامش در کشور ادامه داشته باشد و رئیس جمهور منتخب بتواند با پشتوانه ارای بالا مسیر نورانی دولت آیت‌الله رئیسی را ادامه دهد.
ویدئو

ساعت ۱۱: صف طولانی در تالار وحدت تهران تشکیل شده است. علیرضا قزوه (شاعر) و امیرحسین سمیعی (مدیرکل دفتر موسیقی) از افراد جدیدی هستند که در تالار وحدت حاضرند. همچنین در میان حاضران، چهره‌های پیشکسوت بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف دیده می‌شوند.

- از دقایقی قبل، گروه‌های مختلف هنری با همکاری وزارت ارشاد، در حال اجرای برنامه در محوه مسقف تالار وحدت هستند.

اجرای قطعات موسیقی و هنرنمایی هنرمندان نقاش، از جمله برنامه‌های تدارک‌دیده شده در تالار وحدت است. البته این را نیز باید گفت که اکثر هنرمندان ترجیح می‌دهد از فرصت ایجاد شده برای گفت‌وگو با مدیران بهره‌ ببرند و همچنین گروه‌های چند نفره برای احوال‌پرسی هنرمندان از یکدیگر تشکیل شده است.

هنرمندان نقاش، تصاویری را با موضوع انتخابات، شهید حاج قاسم سلیمانی و... برای نقاشی انتخاب کرده‌اند.
ویدئو

- ساعت ۱۱:۳۰: به روایت دوربین‌های حاضر، ازدحام قابل توجهی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در تالار وحدت شکل گرفته است. همچنین خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران زیادی در این مکان حاضرند تا حضور هنرمندان را به ثبت برسانند.

- ساعت ۱۲: خبرنگاران پس از صحبت‌های وزیر ارشاد، دور اصغر سمسارزاده (بازیگر) جمع شده‌اند و او نیز رای خود را به صندوق انداخت. او پس از مشارکت در انتخابات، در جمع خبرنگاران گفت که به عشق ایران رأی داده است. کیانوش گرامی (بازیگر) نیز او را همراه می‌کرد.

- همایون رحیمیان رهبر ارکستر ملی ایران قبل از رأی دادن در تالار وحدت به خبرنگاران گفت: رای دادن وظیفه همه است. ما سیاسی نیستیم و کار ما هنر است اما می‌خواهیم هر کس که انتخاب شد، بیشتر به فرهنگ و هنر توجه کند و این برای من مهم‌تر از همه چیز است.

- پس از گذشت دو ساعتی از حضور اهالی فرهنگ و هنر و رسانه در تالار وحدت، مشارکت افزایش پیدا کرد و فضای تالار وحدت نسبتا شلوغ‌تر شده است. محمد گلریز (خواننده)، جهانگیر الماسی (بازیگر)، انسیه شاه حسینی (کارگردان)، احمد معظمی (کارگردان) نیز به به جمع هنرمندان حاضر در تالار وحدت اضافه شده‌اند و در دور دومم انتخابات ریاست جمهوری، رای خود را به صندوق انداختند.
جهانگیر الماسی در تالار وحدت

- ساعت ۱۲:۲۰: حضور جمال شورجه با ویلچر نظر عکاسان و تصویربرداران را به خود جلب کرده است. شورجه در سال‌های گذشته درگیر بیماری بوده و کمتر در محافل مختلف سینمایی حاضر می‌شده است. در کنار او نیز احمد میرعلایی (تهیه‌کننده) و محمود گبرلو (منتقد) و ابوالقاسم طالبی (کارگردان) دیده می‌شوند.

منبع: ایسنا

کد خبر: 1235847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =