اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر شهید اسماعیل هنیه

مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس از ساعت ۸ صبح پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ در دانشگاه تهران آغاز شد و رهبر انقلاب بر پیکر نماز خواندند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، بامداد چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ محل اقامت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس ، در تهران مورد اصابت قرار گرفت و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید:

واکنش‌ها به شهادت اسماعیل هنیه در تهران

شهید هنیه از جمله شخصیت‌های برجسته حدود ۱۱۰ هیئت خارجی دعوت شده توسط مجلس شورای اسلامی برای شرکت در آیین تحلیف چهاردهمین ریاست جمهوری اسلامی ایران بود که طی سالیان اخیر به ویژه پس از عملیات طوفان الاقصی سفرهای متعددی به کشورمان داشت.

در پی ترور و شهادت اسماعیل هنیه درتهران مقامات لشکری و کشوری با انتشار پیام‌های تسلیت جداگانه به این موضوع واکنش نشان دادند.

هم چنین دولت به همین مناسبت سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

تجمعات مختلفی هم در محکومیت این اقدام رژیم صهیونیستی برگزار شد.

مراسم وداع با شهید هنیه و محافظش هم شب گذشته، چهارشنبه شب در معراج شهدای تهران برگزار شد.

در این مراسم که با سخنرانی محمدباقر قالیباف و مداحی میثم مطیعی همراه بود، مردم و مسوولان ساعتی پیش از آغاز رسمی حضوری گسترده داشتند.

تشییع پیکر این شهید پس از اقامه نماز از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی تا چهار راه نواب برگزار خواهد شد.

رهبر انقلاب بر پیکر شهید «اسماعیل هنیه» نماز اقامه کردند

رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پیکر شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در دانشگاه تهران، نماز اقامه کردند.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساعات ابتدایی صبح چهارشنبه ۱۰ مرداد ماه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند. علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

رهبر معظم انقلاب با صدور پیامی در پی شهادت «اسماعیل هنیه» گفتند: رژیم صهیونیستی جنایتکار و تروریست با این اقدام زمینه‌ مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت و خونخواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می‌دانیم.

کد خبر: 1238588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =