ماجرای نگران‌کننده درباره لیست پرسپولیس

 پرسپولیس این روزها با ۱۶ بازیکن بزرگسال و چند بازیکن جوان تمرینات خود را برگزار می‌کند. نکته جالب و نگران‌کننده، اما وجود نام ۱۲ بازیکن بالای ۳۰ سال در لیست این تیم، البته تا اینجای کار است.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز؛ پرسپولیس از اواسط تیرماه تمرینات خود را آغاز کرد و خوان کارلوس گاریدو، همراه با دستیارانش عملکرد بازیکنان را زیر نظر گرفتند. هر بازیکنی هم که با پرسپولیس به توافق می‌رسید و قرارداد می‌بست، بلافاصله راهی تمرین می‌شد تا آماده‌سازی قهرمان فصل قبل سر و شکل بهتری به خود بگیرد.

بیشتر بخوانید:

مقصد مدافع پرسپولیس مشخص شد

حالا در لیست پرسپولیس ۱۶ بازیکن بزرگسال وجود دارد و قرار است یک دروازه‌بان، یک دفاع چپ و یک مهاجم به ترکیب اضافه شوند تا لیست بازیکنان تکمیل شود.

درباره لیست فعلی گاریدو، اما یک موضوع نگران‌کننده وجود دارد که می‌تواند در طول فصل مشکلات بسیاری را برای این تیم به وجود بیاورد. پرسپولیس با توجه به اینکه باید در سه تورنمنت فشرده لیگ برتر، جام حذفی و لیک نخبگان شرکت کند، حدود ۴۰ تا ۵۰ بازی را پیش رو خواهد داشت؛ بنابراین گاریدو باید اسکواد (ترکیب تیم) خود را با تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه تشکیل دهد تا پرسپولیس هم از نیروی جوانی سود ببرد و هم عنصر تجربه.

در لیست فعلی، اما ۱۲ بازیکن بالای ۳۰ سال حضور دارند که این می‌تواند یک دغدغه بزرگ برای کادر فنی، مسئولان و هواداران این تیم باشد. ۱۲ بازیکن بالای ۳۰ سال در میان ۱۶ بازیکن بزرگسال یعنی اینکه ۷۵ درصد از لیست بزرگسالان پرسپولیس تا اینجای کار سه دهه کامل از زندگی خود را سپری کرده و حالا چهارمی را پشت سر می‌گذارند.

به این لیست ۱۲ نفره نگاهی بیندازید. گئورگی گولسیانی (۳۳)، مرتضی پورعلی‌گنجی (۳۲)، فرشاد فرجی (۳۰)، ایوب العملود (۳۰)، محمدحسین کنعانی‌زادگان (۳۰)، مسعود ریگی (۳۳)، سروش رفیعی (۳۴)، سعید صادقی (۳۰)، وحید امیری (۳۶)، امید عالیشاه (۳۲)، فرشاد احمدزاده (۳۱)، عیسی آل‌کثیر (۳۴). سن و سال این بازیکنان که تقریباً استخوان‌بندی اصلی پرسپولیس را تشکیل می‌دهند، می‌تواند موضوعی نگران‌کننده باشد.

این درست که می‌گویند سن یک عدد است، اما وقتی مسابقات فشرده می‌شود، اتفاقات تلخ‌تری برای بازیکنان باتجربه رخ می‌دهد. بخصوص در لیگ نخبگان که تیم‌ها تمام انرژی خود را صرف می‌کنند تا به موفقیت برسند و در این مسیر به هیچ حریفی هم رحم نمی‌کنند. در روزهای آینده یک دروازه‌بان، یک دفاع چپ و احتمالاً یک مهاجم هم به ترکیب پرسپولیس اضافه می‌شوند. اگر آن‌ها هم سن و سال بالایی داشته باشند، باید یک فصل سخت و پر از آسیب‌دیدگی را برای پرسپولیس متصور شویم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1238481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =