شهادت اسماعیل هنیه و واکنش‌های داخلی به آن

در پی ترور و شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس که برای شرکت در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ایران آمده بود، مقامات و شخصیت‌های لشکری و کشوری با انتشار پیام‌های تسلیت جداگانه به این موضوع واکنش نشان دادند که میتوانید مشروح این پیام‌ها را در این گزارش مرور کنید.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، صبح امروز (چهارشنبه دهم مرداد ماه) روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی، در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران خبر داد.

بیشتر بخوانید:

واکنش‌ها به شهادت اسماعیل هنیه در تهران

* در پی این ترور، ابراهیم رضایی اعلام کرد که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ترور آقای اسماعیل هنیه را به شدت محکوم می کند و ما خواستار برخورد با عوامل آن هستیم.

وی خبر داد که جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با موضوع ترور شهید ⁧هنیه⁩ و بررسی ابعاد آن امروز برگزار می‌شود.

* غلامرضا توکل نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه رفتارهای بزدلانه از سوی رژیم صهیونیستی نشانه حقارت و ناتوانی این رژیم منحوس است،‌ افزود: تجربه نشان داده نتیجه ترورهای کور همواره هوشیارتر شدن و بیدار شدن امت حزب الله و خاصه جبهه مقاومت بوده که امروز در خط مقدم مقابله با رژیم کودک کش صهیونیستی قرار دارد.

* تعداد دیگر ی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز با انتشار پیام هایی در شبکه های مجازی این جنایت را محکوم کردند که می توانید اخبار مربوط به آن را در این لینک مرور کنید.

* ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به استمرار بررسی ابعاد و جزئیات ترور رئیس دفتر سیاسی حماس توسط نهادهای ذیربط ایرانی، گفت شهادت «اسماعیل هنیه»، پیوند ناگسستنی میان ایران و فلسطین و مقاومت را مستحکم‌تر خواهد کرد.

* محسن رضایی فرمانده کل سپاه پاسداران در دوران جنگ تحمیلی در یک پیام تسلیت، نوشت: شهادت انسان آزاده، مومن و رهبر سرافراز ملت فلسطین، اسماعیل هنیه را به همه آزادگان عالم به ویژه ملت قهرمان فلسطین تسلیت می گویم. این شهادت سند دیگری بر زبونی باند جنایتکار تل‌آویو از کشتار زنان، کودکان و سالخوردگان فلسطینی و زیر پا گذاشتن حقوق بشر تا نقض حریم حقوقی و قوانین بین المللی کشورها در ترور رهبران محبوب ملت‌ها است. چه احمق هستند آنها که فکر می کنند این نوع قدرت‌نمایی زبونانه قادر است ضعف و درماندگی آنها را در رویارویی قهرمانانه فرزندان شجاع و شکست ناپذیر فلسطین جبران کند. اسرائیل تاوان بزرگی خواهد داد.

* مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبری انقلاب اسلامی با انتشار پستی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با تاکید بر اینکه شهادت اسماعیل هنیه انگیزه گروه‌ها و مردم محور مقاومت بویژه مقاومت و مردم ‎فلسطین را برای مبارزه با رژیم صهیونیستی و انتقام بیش از پیش تقویت می‌کند، نوشت: باند قاتل صهیونیستی هر روز جنایت و خباثت جدیدی را به پرونده قطور پرنکبت خود می‌افزاید.

* جامعه اسلامی مهندسین با انتشار بیانیه ای ضمن تاکید بر اینکه مقاومت با شهادت سرداران خود پایان نخواهد پذیرفت، افزود: ان شاءالله مقاومت تا محو صهیونیسم از صفحه روزگار ادامه خواهد یافت. اذناب و حامیان این رژیم جعلی علی الخصوص آمریکای جنایتکار بدانند که پاسخ خون این شهید والامقام کوبنده و دردناک خواهد بود.

در حال تکمیل...

کد خبر: 1238498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =