اربعین قیام جهانی در مقابل مستکبران و برپایی عدل است

امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: ایام اربعین حسینی را در پیش داریم، به فرموده امام(ره) راه قدس از کربلا می‌گذرد، اربعین قیام جهانی در مقابل مستکبران و برپایی عدل در مقابل ظالمان است، ان‌شاءالله روزی شاهد باشیم که آینده جهان با فرهنگ اربعینی روشن شود.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که ۲۶ مرداد در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، اظهار کرد: سالگرد بازگشت آزادگان سرافراز به کشور را در پیش داریم، سرداران فراوانی از استان ما جزو آزادگان هستند، مرحوم سید علی‌اکبر ابوترابی و سردار لشگری از جمله این عزیزان هستند.

وی ادامه داد: سردار لشگری اولین کسی بود که به اسارت دشمن در آمد و آخرین کسی بود که آزاد شد، ایشان اغلب ایام این ۱۸ سال اسارت را در سلول انفرادی گذراندند، عزت و اقتدار امروز ما برکت و جایزه خدا به این مقاومت‌های مظلومانه است.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: سالگرد کودتای آمریکا علیه دولت مصدق را پیش‌رو داریم که در ۲۸ مرداد ۱۳۳۹ اتفاق افتاد، چند مطلب راجع به این کودتا عرض خواهیم کرد؛ روزنامه رسمی دولت مصدق در ۱۰ مرداد ۱۳۳۹ یعنی ۱۸ روز قبل از کودتا، ضمن ستایش آمریکا نوشت که ما به کمک آمریکا می‌توانیم مقابل استعمار انگلیس بایستیم.

وی ضمن ساده‌لوح خواندن این دیدگاه بیان کرد: اکنون مردم ما متوجه می‌شوند آمریکا، انگلیس، فرانسه، رژیم صهیونیستی و عوامل منطقه‌ای آنان، همگی یک موجود خبیث و یک جرثومه فساد هستند.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر مصدق می‌خواست نواب صفوی را به زندان بیاندازد، برخی برای پادرمیانی آمدند، مصدق شرط گذاشته بود که به شرط عدم دخالت نواب صفوی در امور سیاسی، از این کار صرف نظر خواهد کرد.

وی بیان کرد: در سال ۱۳۵۸ نیز مهندس بازرگان و ابراهیم یزدی در الجزایر با برژینسکی، سیاستمدار کهنه‌کار آمریکایی ملاقات کردند، وقتی خبر به امام(ره) رسید، ایشان ناراحت شده و انتقاد کردند، اما حرف بازرگان این بود که ما بدون آمریکا نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم، یعنی پیروزی را در دستان دشمن می‌دید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: این روند ذلت‌پذیری در مقابل آمریکا در گذشته در کشور ما وجود داشت.

وی گفت: اکنون آگاهی مردم ما به‌شدت افزایش یافته و نفرت زیادی نسبت به مستکبران غربی و صهیونیستی و عوامل منطقه‌ای آنان در قلوب مردم موج می‌زند و این آگاهی مانع می‌شود تا دشمنان به ما طمع کنند.

خطیب نماز جمعه قزوین اظهار کرد: روز صنعت دفاعی را در پیش داریم، ما یک روز حتی یک موشک هم نداشتیم، اما اکنون چقدر آمادگی دفاعی داریم و موشک‌های خود را برای منهدم کردن سیطره شیطانی دشمنان استفاده می‌کنیم.

وی افزود: ما در باب صنعت دفاعی به یک آیه قرآن درست عمل کردیم و همین امر موجب نتیجه گرفتن ما شد، خدای متعال در آیه ۶۰ سوره انفال فرموده است «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُمْ وَآخَرِینَ مِنْ دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ یَعْلَمُهُمْ وَمَا تُنْفِقُوا مِنْ شَیْءٍ فِی سَبِیلِ اللَّهِ یُوَفَّ إِلَیْکُمْ وَأَنْتُمْ لَا تُظْلَمُونَ».

آیت‌الله عابدینی ادامه داد: خدای متعال در این آیه می‌فرماید هر چه می‌توانید خودتان را در مقابل دشمنان خدا قوی کنید؛ ما به این آیه عمل کردیم و همین موجب شده دشمنان اکنون از ما هراس دارند و همه دنیا برای آنان ناامن شده است، از سوی دیگر عمل به این آیه موجب شده هر روز به اقتدار اسلام افزوده می‌شود و دشمنان نیز به اضمحلال و نابودی نزدیک‌تر می‌شوند.

وی بیان کرد: ایام اربعین حسینی را در پیش داریم، به فرموده امام(ره) راه قدس از کربلا می‌گذرد، اربعین قیام جهانی در مقابل مستکبران و برپایی عدل در مقابل ظالمان است، ان‌شاءالله روزی شاهد باشیم که آینده جهان با فرهنگ اربعینی روشن شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر المپیک پاریس را داشتیم، کشور ما نسبت به آمار شرکت‌کنندگان بیشترین مدال‌ها را کسب کرد، همچنین استان ما هم آمار خوبی در مدال‌آوری داشت که به همه این ورزشکاران دلاور و ملت شریف ایران تبریک عرض می‌کنیم.

خبرنگار: حدیثه کاظمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1240370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =