قبولی چه کسانی در کنکور دانشگاه فرهنگیان لغو می‌شود؟ / فرصت اعتراض به نتایج تا ۸ آبان‌

افرادی که به نتایج کنکور دانشگاه فرهنگیان اعتراض دارند تا ۸ شهریورماه می‌توانند برای ثبت درخواست تجدید نظر به وزارت آموزش و پرورش مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، معلم شدن و نوشتن مطالب آموزشی بر تخته سیاه یکی از رویایی‌هایی است که در ذهن افراد بسیاری از دوران کودکی وجود داشته است. گاهی این رویا در ذهن افراد پرورش می‌یابد و آنان در دوران جوانانی و انتخاب شغل به دنبال آرزوی دوران کودکی خود می‌روند. در این ارتباط نیز یکی از پرتکرارترین سوالات در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان از داوطلبان انگیزه شخصی آنان است.

بیشتر بخوانید:

دانشجومعلمان خواستار اصلاح کنکور سراسری شدند

گذشته از این مطلب، سپری کردن دوران تحصیلات دانشگاهی با امید داشتن شغل مناسبی در آینده جزو یکی از معیارهای مهم انتخاب رشته داوطلبان کنکور محسوب می‌شود. دانشگاه فرهنگیان دروازه‌ای برای داوطلبان است تا هم آرزوی معلم شدن را برآورده شود و هم داشتن شغل در آینده.

به بهانه اعلام نتایج پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم دانشگاه فرهنگیان در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ از سوی سازمان ملی سنجش؛ قوانین پذیرش دانشجو در این دانشگاه را بررسی کرده‌ایم که در زیر آورده شده است.

داوطلبان پس از مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور و اطمینان از قبولی خود در دانشگاه فرهنگیان؛ در گام بعدی باید به سراغ مراحل تکمیل ثبت نام و مصاحبه‌های ورودی این دانشگاه بروند.

اطلاع از زمان‌بندی پذیرش دانشگاه فرهنگیان

از آنجایی که کنکور ۱۴۰۳ دانشگاه فرهنگیان برای نخستین بار به صورت اختصاصی و ویژه ویژه داوطلبان و متقاضیان رشته تربیت معلم (دانشگاه فرهنگیان) برگزار شده، امکان دارد برخی از داوطلبان اطلاعات کافی نسبت به سایر مراحل ثبت نام در این دانشگاه نداشته باشند. به همین منظور در ادامه نکاتی درباره زمان بندی آورده شده است.

البته جدا کردن کنکور سراسری از دانشگاه فرهنگیان از امسال بر اساس ابلاغ مصوبه «نظام‌نامه سنجش و پذیرش دانشجوی متعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش» توسط نهاد ریاست جمهوری به وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان برنامه و بودجه کشور، دانشگاه فرهنگیان و ستاد راهبری و نظارت تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

تکمیل مدارک و ارائه آن به دانشگاه در راستای ثبت نام جزو مراحل اولیه‌ای که پذیرفته‌شدگان باید به آن اهتمام داشته باشند. در این راستا، در ادامه جدول زمان‌بندی پذیرش دانشگاه فرهنگیان براساس زمان‌بندی کنکور ۱۴۰۳آمده است:

قبولی چه کسانی در کنکور دانشگاه فرهنگیان لغو می‌شود؟ / فرصت اعتراض به نتایج تا ۸ آبان‌

شرایط لغو قبولی افراد در کنکور دانشگاه فرهنگیان اعلام شد

پذیرفته‌شدگان کنکور دانشگاه فرهنگیان برای اطلاع از زمان ثبت نام باید روز جمعه ۲ شهریورماه به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه فرهنگیان مراجعه کنند.

علاوه بر آن، متقاضیان ورود به دانشگاه فرهنگیان هنگام ثبت‌نام باید مدرک دیپلم با فراغت از تحصیل تا تاریخ ۳۱ شهریوماه را ارائه کنند. در غیر این صورت قبولی آنان مردود اعلام می‌شود.

باید توجه داشت که آن دسته از داوطلبانی که قبولی آنان مشروط است باید در بازه زمانی ۷ شهریورماه تا ۸ آبان ماه برای ارائه درخواست تجدید نظر و بررسی مجدد صلاحیت‌های عمومی خود به هسته گزینش وزارت آموزش و پرورش مراجعه کنند. البته باید در نظر داشت که بعد از تاریح مشخص، امکان درخواست تجدید نظر برای داوطلبان وجود ندارد.

همچنین بدیهی است که داوطلبان مرد در هنگام ثبت نام نباید مشکل نظام وظیفه داشته باشند. در صورت داشتن مشکل سربازی که منجر به عدم معافیت تحصیلی از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی شود، قبولی این داوطلب لغو می‌شود.

علاوه بر نکات بیان شده، داوطلبان ورودی ۱۴۰۳ دانشگاه فرهنگیان باید آزمون جامع و گواهینامه صلاحیت معلمی را با موفقیت سپری کنند، در غیر این صورت ثبت نام نهایی این افراد لغو می‌شود.

داوطلبان باید توجه داشته باشند که عدم ثبت نام در محل قبولی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در بازه زمانی مشخص، به منزله انصراف از رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان تلقی می‌شود و قبولی این افراد، مردود اعلام خواهد شد.

زمان ثبت نام کنکور فرهنگیان ۱۴۰۴

زمان ثبت نام کنکور فرهنگیان ۱۴۰۴ همزمان با ثبت نام نوبت اول کنکور ۱۴۰۴ خواهد بود و طبق تقویم آزمون های ۱۴۰۴ که توسط سازمان سنجش منتشر شد روزهای ۲۰ تا ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۴۳ خواهد بود.

بر اساس کنکور ۱۴۰۴ فرهنگیان پیش بینی می شود مهلت ثبت نام تا آذر ماه تمدید شود. داوطلبان کنکور فرهنگیان برای شرکت در این آزمون پس از وارد کردن اطلاعات در فرم ثبت نام کنکور سراسری، باید تیک علاقه مندی به شرکت در کنکور فرهنگیان را فعال کرده و کارت اعتباری برای آن تهیه کنند.

در پایان لازم به ذکراست؛ برنامه زمانی دانشگاه فرهنگیان به گونه ای است باید قبل از انتخاب رشته کنکور سراسری در مردادماه تکلیف افراد مشخص شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1240662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =