آخرین خبرها درباره آمار ابتلا به آبله میمونی در کشور

سخنگوی علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از بیماری آبله میمون در کشور مشاهده نشده است، گفت: نمونه‌گیری از تمام موارد مشکوک انجام می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سعید صحبتی گفت: بیماری آبله میمون یک بیماری ویروسی تب‌دار است که در چند ماه اخیر در برخی از نقاط جهان طغیان کرده و نگرانی‌هایی را به‌وجود آورده است تا جایی که سازمان بهداشت جهانی آن را به عنوان یک اضطرار بین‌المللی اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید:

زنگ خطر همه‌گیری آبله میمونی به صدا در آمد

وی با اشاره به اینکه خاستگاه عمده این بیماری در قاره آفریقا است و در طغیان اخیر هم بیش از ۱۷ هزار مورد بیماری که عمده آنها در آفریقا بودند، ثبت شده است، گفت: این بیماری تاکنون منجر به مرگ چیزی در حدود ۵۰۰ نفر شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه گاهی موارد بیماری در مسافرت‌های بین این قاره و دیگر کشورها و یا جابه‌جایی‌های حیوانات کوچک خانگی از این قاره به دیگر کشورها مشاهده شده است، ادامه داد: اخیراً موادی از این بیماری در بعضی کشورهای اروپایی و چند کشور آسیایی نیز پیدا شده است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه تا امروز موردی از این بیماری در کشور ما مشاهده نشده است، افزود: براساس نظام مراقبت بیماری‌ها، مراقبت‌های لازم برای پیشگیری از ورود بیماری به کشور در مرزهای هوایی و زمینی وجود دارد و تمام موارد مشکوک توسط نیروهای مراقب بهداشت بررسی شده و آزمایشات و نمونه‌گیری لازم انجام می‌شود.

صحبتی به نشانه‌ها و علائم این بیماری اشاره کرد و گفت: در این بیماری شاهد تب‌های شدید همراه با تورم غدد لمفاوی، سردردها و کمردردهای شدید که جزو ویژگی‌های این بیماری است و بثورات پوستی که علائمی شبیه آبله مرغان دارد و تمام بدن را درگیر می‌کند، هستیم.

وی با بیان اینکه تا این لحظه موردی از بیماری آبله میمون در کشور نداشتیم اما نگرانی‌هایی را در سطح جامعه ایجاد کرده است، ادامه داد: رصدها و مراقبت‌های لازم توسط نیروهای حوزه سلامت انجام می‌شود و هیچ نگرانی وجود ندارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه این بیماری سرعت فراگیری و انتشار پایینی دارد و انتقال از طریق تماس پوستی، تماس بسیار نزدیک و طولانی مدت انجام می‌شود، گفت: در این سویه بیماری ۴ درصد احتمال مرگ و میر بیماران وجود دارد و عمده موارد بیماری در دنیا در کودکان زیر هشت و در طغیان اخیر در مردان میانسال هم مشاهده شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1241217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =