برگزاری نشست شورای امنیت درباره غزه و کرانه باختری

همزمان با افزایش تنش در کرانه باختری از سوی رژیم صهیونیستی و تداوم تجاوز به نوار غزه برای یازدهمین ماه، شورای امنیت جلسه‌ای را درباره تحولات نوار غزه و کرانه باختری به درخواست الجزایر و رژیم صهیونیستی برگزار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، جلسه فوق العاده شورای امنیت بنا به درخواست الجزایر برای بررسی تحولات در فلسطین اشغالی و نیز درخواست رژیم صهیونیستی به منظور بررسی اوضاع ۶ اسیری تشکیل شد که ارتش رژیم اسرائیل به تازگی اجساد آنها را از غزه خارج کرده است. تل آویو مدعی است که جنبش حماس آنها را پاکسازی کرده در حالی که حماس می‌گوید آنها در بمباران هوایی کشته شدند.

در همین راستا، «عمار بن جامع» نماینده الجزایر در سازمان ملل گفت تعداد شگفت آور کشته شدگان و حجم ویرانی بیانگر وحشی‌گری است که با هدف محو هویت فلسطین صورت می‌گیرد. وی در این جلسه گفت کمیته بین المللی صلیب سرخ در اکتبر گذشته اعلام کرد بیش از ۸۷۰۰ فلسطینی مفقود شده‌اند که بیشتر آنها از نوار غزه هستند، این در حالیست که مقامات اشغالگر ارائه هرگونه اطلاعاتی درباره آنها یا اجازه به صلیب سرخ برای دیدار با آنها را رد می‌کند.

همچنین «ریاض منصور» نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل گفت رژیم صهیونیستی جنگ علیه ملت فلسطین را ادامه داده و به دنبال تحمیل راهکار نظامی برای این درگیری است. او گفت اسرائیل آمادگی خود را برای استفاده از شنیع‌ترین ابزارها به منظور تحقق اهداف استعماری خود نشان می‌دهد و ملت فلسطین در معرض جنگی قرار دارد که همچون آن را از نکبت ۱۹۴۶ مشاهده نکرده و به جای پایان آن، فاشیسم اسرائیلی به دنبال دستیابی به فلسطین بدون فلسطینی ها هست.

وی اظهار کرد، انتقاد و نگرانی به تنهایی بر کابینه افراطی اسرائیل که به دنبال ارتکاب بدترین جنایت‌ها یکی پس از دیگری است تاثیری ندارد و زمان آن رسیده است که تدابیر جدی اتخاذ شود.

در این جلسه، یک مقام سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی نسبت به عملیات نظامی رژیم اسرائیل در کرانه باختری اشغالی گفت اسرائیل از زور افراطی در کرانه باختری استفاده می‌کند. احترام به قوانین بشردوستانه بین‌المللی و قانون حقوق بشر امری انتخابی نیست. وی گفت وحشی‌گری در غزه مرز نمی‌شناسد و حملات علیه کارکنان امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

این مقام سازمان ملل کابینه صهیونیستی را به راه اندازی جنگی متهم کرد که غزه را غیر قابل سکونت و زندگانی قرار می‌دهد و گفت نتانیاهو خواهان بازگرداندن اسرا و دستیابی به توافق نیست بلکه خواهان تداوم جنگ است.

همچنین نماینده اسلوونی در سازمان ملل به شورای امنیت گفت صبر اعضای شورا رو به اتمام است و نگرانی فزاینده در مجلس در خصوص لزوم اقدام لازم وجود دارد؛ یا باید آتش بس در نوار غذا برقرار شود یا شورای امنیت آنچه را که برای تحقق این امر ممکن است انجام داد بررسی کند.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل روز گذشته گفت چطور طرف‌های درگیر در غزه می‌توانند بر سر آتش بس برای واکسیناسیون حدود ۶۴۰ هزار کودک فلسطینی توافق کنند اما توافقی درباره آتش بس وجود ندارد

پیش از این جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرده بود که تشکیل جلسه شورای امنیت برای بررسی پرونده اسرای اسرائیلی در نوار غزه در سایه تداوم نسل کشی علیه ملت فلسطین تعجب برانگیز است. این جنبش گفت تلاش اشغالگر برای تحمیل روایت دروغ خود درباره علت کشته شدن ۶ اسیر اسرائیلی تداوم مفتضحانه سلسله دروغ‌هاست.

حماس تاکید کرد که سرنوشت اسرا در نوار غزه تنها به دست«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم است. نتانیاهو و ارتش آن مسئولیت کامل کشته شدن ۶ اسیر را به عهده دارند.
طبق این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گذشته از پس گرفتن اجساد ۶ اسیر خبر داد و جنبش حماس را مسئول کشته شدن آنها دانست. حماس گفت تداوم سیاست ناسازگاری و طفره روی و به تعطیلی کشاندن دستیابی به توافق جان تعداد بیشتری از اسرا را در معرض خطر قرار می‌دهد.

حماس از شورای امنیت خواستار اقدام فوری برای توقف نسل کشی و انجام تحقیقات درباره جنایت‌های پاکسازی نژادی و اعدام‌های میدانی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1242013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =