تهران-ایسکانیوز: مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور گفت:بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده٬۵۶ هزار و ۷۴۰داوطلب آزمون دکتری، مجاز به انتخاب رشته شده اند.


وی افزود: داوطلبان از دوشنبه سی و یکم فروردین ماه سال جاری تا روز پنجشنبه سوم اردیبهشت ماه فرصت دارند تا با مراجعه به سایت سازمان سنجش٬ضمن دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی٬نسبت به انتخاب حداکثر ۵۰کد رشته محل اقدام کنند.


حسین توکلی در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز درباره جزییات انتخاب رشته دکتری اظهار داشت: در آزمون ورودی دوره دکتری (ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۴ تعداد ۲۰۱ هزارو ۶۶۰نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۶۴هزار و ۵۸۷ نفردر جلسه آزمون حاضر و ۳۷ هزارو ۷۳ نفر نیز غائب بودند.


وی افزود: پس از برگزاری و محاسبه نمرات و سایر اقدامات٬ نتیجه اولیه این آزمون به صورت کارنامه تنظیم شده و از ساعت۲۰ روز چهارشنبه ۲۶فرورددین ماه سال جاری بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است.


توکلی در ادامه گفت: از تعداد۱۶۴ هزار و ۵۸۷داوطلب حاضر در جلسه آزمون، ۵۶هزارو ۷۴۰داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند و تا این ساعت ۱۵۶هزار نفر (۹۵درصد) از مجموع داوطلبان نسبت به دریافت پرینت کارنامه خود اقدام کرده اند.



مشاور عالی سازمان سنجش کشور افزود:بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده، ۵۶هزار و ۷۴۰داوطلب آزمون دکتری مجاز به انتخاب رشته شده اند که از روز دوشنبه سی و یکم فروردین ماه سال جاری تا روز پنجشنبه سوم اردیبهشت ماه فرصت دارند تا با مراجعه به سایت سازمان سنجش ضمن دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی و مطالعه دقیق آن و همچنین با توجه به اطلاعیه های منتشر شده از سوی سازمان سنجش با رعایت تمامی ضوابط نسبت به انتخاب حداکثر۵۰ کد رشته محل از میان کد رشته محل های تحصیلی مورد علاقه خود از کد رشته امتحانی مربوط اقدام کنند و پس از آن در مهلت تعیین شده به سایت سازمان مراجعه و کد رشته محل های انتخابی را به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته اینترنتی ثبت کنند.


وی تصریح کرد: پس از انتخاب رشته گزینش علمی مرحله اول به منظور معرفی اولیه داوطلبان به صورت چند برابر ظرفیت و با توجه به ظرفیت پذیرش دانشجو در هریک از کد رشته محل های تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرنده دانشجو بر اساس نمره کل حاصل از ۸۰درصد نمره آزمون و ۲۰درصد معدل های طراز شده ی دوره کارشناسی٬کارشناسی ارشد و دیگر ضوابط با توجه به اولویت کد رشته محل های انتخابی داوطلبان انجام می گیرد.


توکلی تاکید کرد: فهرست اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت کد رشته محل های مربوط برای شرکت در مصاحبه تخصصی٬بررسی سوابق علمی٬آموزشی و پژوهشی مطابق با مصوبات وزارت علوم تحقیقات و فناوری و حداکثر در ۵کد رشته محل در نیمه اردیبهشت سال ۹۴ از سوی سایت سازمان سنجش منتشر و برای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ذی ربط نیز ارسال می شود.


مشاور عالی سازمان سنجش کشور در زمینه گزینش و پذیرش نهایی در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۴ خاطر نشان کرد:از میان داوطلبان معرفی شده به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بر اساس نمره کل حاصل از ۳۰درصد نمره آزمون و ۷۰ درصد نمره مصاحبه تخصصی٬ بررسی سوابق تحصیلی٬آموزشی و پژوهشی مطابق مصوبه وزارت علوم اعلام شده از سوی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی با توجه به اولویت کد رشته محل های انتخابی ظرفیت پذیرش٬سهمیه داوطلبان و با عنایت به حد نصاب تعیین شده از سوی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرنده٬صورت خواهد گرفت.


توکلی گفت: اسامی پذیرفته شدگان نهایی این آزمون در نیمه اول شهریور ماه سال۹۴ بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.
کد خبر: 252068

وب گردی

وب گردی