معرفی گل‌های چهار فصل

گلهایی وجود دارند که به دلیل مقاومت در برابر دمای پایین، خانه شما را در تمام طول سال سر زنده و رنگارنگ نگه می دارند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، اگرچه ممکن است بسیاری از گیاهان به فصلی بودن عادت داشته باشند، اما برخی از گل‌ها در تمام طول سال شکوفا می‌شوند و هنگامی که بدانید کدام یک این قابلیت بزرگ را دارند، ممکن است تصمیم بگیرید که آنها را در خانه خود نگه‌دارید.

احساس غم و اندوه از پژمرده شدن ساقه‌های رنگارنگ و پر جنب و جوش بسیار معمول است اما خوشبختانه، این اتفاق در مورد گیاهان زیر نمی افتد. این زیبایی‌ها به دلیل مقاومت در برابر دمای پایین، می‌توانند در تمام ۱۲ ماه سال رشد کنند. این گل‌ها غالبا نیاز به نگهداری نسبتاً کمی دارند و مراقبت از آنها دشوارتر از هر گل دیگری نیست. در اینجا ما گل‌هایی را معرفی می‌کنیم که در تمام سال شکوفا هستند:

بگونیا

بگونیا می‌تواند یک رنگ یا دو رنگ باشد. جذابیت بگونیا در تمام طول سال باقی می‌ماند، یعنی تا زمانی که مراقبت‌های اولیه را برای آن انجام دهید. این گل‌ها لکه‌هایی با نور غیرمستقیم زیاد را دوست دارند و باید در تابستان حداقل سه بار در هفته و در زمستان هر ۱۰ روز یک بار به آن آبیاری کنید. یک نکته اضافی برای کمک به رشد بگونیاهای شما در هر فصل، یک بشقاب با مقداری آب زیر گلدان‌های آن قرار دهید تا گیاهان رطوبت هوا را جذب کنند.

اسطوخودوس

اسطوخودوس نه تنها زیباست، بلکه بوی آرامش بخشی به خانه می‌دهد.بله، اسطوخودوس قدرتمند مورد علاقه انسان‎ها و گرده افشان‌ها می‌تواند در تمام سال شکوفا شود و گل‌های بنفش شگفت انگیز آن به طور طبیعی خانه شما را روزانه معطر می‌کند. با این حال، اگر اسطوخودوس را مستقیماً در باغ خود می کارید، باید مراقب باشید، زیرا می‌تواند به سرعت رشد کند و سایر گیاهان را بیرون براند. این گل همچنین به دلیل رنگ‌های ظریف گل‌ها و برگ‌هایش و همچنین عطر دلربای‌اش در بین طراحان داخلی محبوب است.

بنفشه آفریقایی

بنفشه آفریقایی به دلیل داشتن هوای زیبا، انتخاب رایجی در میان باغبانان است.

وقتی نوبت به افزودن یک رنگ زیبا به خانه می‌رسد، بنفشه آفریقایی انتخاب بسیار زیبایی است و به عنوان یک امتیاز اضافی، در تمام طول سال شکوفا می‌شود. ممکن است کوچک باشد، اما زیبایی لذت بخشی دارد. اگر می‌خواهید گل شما در طول سال شکوفا شود، باید به نیازهای آن توجه کنید. توصیه می‌شود گیاه خود را سه بار در هفته در ماه‌های گرم و هر دو هفته یک بار در فصل زمستان آبیاری کنید.

گل سرخ

گل سرخ به خاطر گل‌های زیبایش که اغلب در بهار و تابستان چشمگیر هستند، شناخته شده است. با این حال، اگر به خوبی از آن مراقبت شود، می‌تواند تا تقریباً اولین یخبندان فصل شکوفا شود. برای حفظ سلامتی گل بهتر است آن را در جایی بکارید که نور غیرمستقیم زیادی دریافت می‌کند.

گل‌هایی که در تمام سال شکوفا می‌شوند

شمعدانی

رنگ زیبای شمعدانی‌ها باعث می شود که در میان علاقه‌مندان به گیاهان مورد علاقه طرفداران باشد.

شمعدانی‌ها محبوبیت خود را مدیون رنگ‌های تندشان هستند. قابل ذکر است، مراقبت از آنها نیز بسیار آسان است. در طول تابستان باید هر روز به آن آبیاری کنید، در حالی که در زمستان هر سه روز کافی است. برای تقویت گلدهی آن ماهی یک بار کود اضافه کنید و می توانید ۳۶۵ روز در سال از شکوفه‌های آن لذت ببرید.

پنتا

پنتا را به لطف شاخه‌های ظریف و گروه‌های دوست داشتنی گلهای کوچک سفید، یاسی، صورتی یا قرمز آن می‌شناسید. این گونه مقاوم می‌تواند حتی در ماه‌های سردتر نیز گل دهد و به مراقبت زیادی نیاز ندارد. هفته‌ای سه بار آبیاری شود و در خاکی با زهکش خوب کاشته شود.

خرفه

خرفه‌ها گیاهانی هستند که عموماً نیاز به نگه‌داری کمی دارند.این عضو از خانواده گل‌ها با شکوفه‌های زرد خود فضای داخلی را روشن می‌کند و همچنین دارای تعدادی خواص دارویی است. گل‌های زرد زیبا و کوچک خرفه در تمام طول سال دوام می‌آورند به شرطی که گیاه را در مکانی با دمای متوسط قرار دهید، بسته به آب و هوا هفته‌ای یک یا دو بار به آن آبیاری کنید و در نهایت اطمینان حاصل کنید که در طول روز نور مستقیم خورشید را دریافت می‌کند.

شاه پسند

شاه‌پسند که به عنوان پای ثابت محوطه سازی شناخته می‌شود، درختچه ای گلدار است که به سرعت رشد می‌کند و در تمام طول سال در مناطق عاری از یخبندان شکوفا می‌شود، جایی که به عنوان یک گیاه چند ساله رشد می‌کند. حتی در آب و هوای سرد، در طول مدت یکسال رشد می‌کند. گل‌های لوله‌ای شکل این گیاه به‌صورت خوشه‌ای رشد می‌کنند و به رنگ‌های قرمز، صورتی، زرد، نارنجی، بنفش و سفید می‌آیند. گل‌های این گیاه گاهی اوقات به صورت تک، دو یا سه رنگ می‌باشند.

کرسپدیا

کراسپدیا که اغلب به عنوان دکمه بیلی نامیده می شود با نام‌های دیگری مانند: دکمه بیلی، توپ خورشید، زیبایی گلف، چوب طبل و سر پشمی نیز مشناخته می‌شوند. این گل به دلیل شکل کره‌ای خود که در بالای ساقه‌ای برهنه قرار دارد. این گل در تمام طول سال در آب و هوای گرم شکوفا می‌شود. این گل در واقع تعداد زیادی گلچه متقارن زرد طلایی است که هم گرده‌افشان‌ها و هم گل‌فروشان عروسی از این شکوفه‌های عجیب سیر نمی‌شوند. مورد دوم به این دلیل است که کراسپدیا شکل منحصر به فردی دارد و ساقه مقاومی دارد که به خوبی در دسته گل یا چیدمان خشک کار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1234693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =