خطر ابتلا به بیماری اسکلتی عضلانی برای کارمندان

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: فراوانی بیماری های اسکلتی- عضلانی در مردان بیشتر از بانوان بوده و کارمندان بیشتر در معرض این بیماری هستند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، نیکتا نیکبخت عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهارکرد: آقایان به علت کار طولانی مدت وفشار بالا به مفاصل بیشتر در خطر بیماری های اسکلتی عضلانی قرار دارند.

وی افزود: زندگی پشت میز نشینی و کارمندی می تواند تهدید جدی برای سلامت آقایان باشد بنابراین این دسته از افراد باید با حرکات اصلاحی و مراقبت بیشتر جلوی ابتلای خود به بیماری های اسکلتی و عضلانی را بگیرند.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی افزود: افرادی که پشت میز طولانی مدت با رایانه کار و صفحه مانیتور نگاه می کنند خطراتی برای ستون فقرات شان در قسمت گردن و کمر ایجاد می شود.

نیکبخت اضافه کرد: تداوم این وضعیت موجب خشک شدن دیسک های بین مهره ای یا دهیتراسیون شده و زمینه ساز تغییرات فرسایشی در دیسک گردن و کمر را به همراه دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: این کاهش انعطاف موجب بیرون زدگی دیسک و کانال نخاعی می شود.

نیکبخت همچنین گفت: استفاده از موس و تایپ طولانی مدت با کیبورد می تواند مفصل های انگشتان و مچ دست را تحت تاثیر قرار دهد و منجر به گیر افتادگی عصب دست شود.

وی افزود: همچنین خم شدن طولانی به سمت جلو هنگام نشست پشت میز و تایپ کردن می تواند منجر به گرد شدن شانه ها و گردن و سر رو به جلو به علت ضعف عضلات کمربند شانه ای شود.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی بیان کرد: رانندگان نیز در معرض این بیماری هستند.

نیکبخت افزود: رانندگان به علت نشستن طولانی مدت پشت فرمان، موقعیت گردن، نگهداشتن سر رو به جلو در معرض مشکلات و بیماری های گردنی هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1234642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =