به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از رویترز،کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا(ACCC) اعلام کرد خواهان جریمه فیس بوک است زیرا هرچند این شرکت ادعای حفاظت از اطلاعات کاربران را دارد، اما به طور پنهانی با استفاده از دادههای به دست آمده شرکتهایی برای خرید انتخاب کرده است.
البته مبلغ جریمه مذکور هنوز مشخص نیست.
این درحالی است که کمیسیون فدرال تجارت آمریکا نیز شبکه اجتماعی را متهم میکند با استفاده از اطلاعات مشتریان به شیوه غیر قانونی سلطه خود بر بازار را حفظ کرده است. علاوه بر آن با تکیه بر اطلاعات کاربران شرکتهایی را برای ادغام هدف میگیرد مانند اینستاگرام و واتس اپ.
رادی سیمز مدیر این کمیسیون در یک کنفرانس خبری گفت: این شکایت با اقدام کمیسیون فدرال تجارت آمریکا مربوط است. اما آنها چالشهای رقابتی را مد نظر دارند و ما چالشهای مربوط به مشتریان را بررسی میکنیم.
همچنین سازمان قانونگذاری در حوزه حفاظت از اطلاعات شکایتی جداگانه علیه فیس بوک تنظیم و این شرکت را متهم میکند با اجرای تست شخصیت موسسه کمبریج آنالایتیکا حریم خصوصی کاربران را نقض کرده است.
انتهای پیام/
نظر شما