خدمت سربازی از موانع ازدواج جوانان است / تدوین مواد قانونی برای تغییر در امر سربازی

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: ایجاد شغل، تأمین مسکن و ارائه امکانات رفاهی به جوانان می‌تواند در زندگی آن‌ها ماندگارتر از پرداخت پول باشد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ مهدی متقی‌فر با بیان اینکه سربازی یکی از موانع ازدواج است، اظهار کرد: خدمت سربازی تا زمانی که جهت‌دهی درستی نداشته باشد و از توانمندی جوانان استفاده‌ای نشود باید به عنوان مانع از آن نام برد.

وی افزود: یک جوان وقتی دو سال به سربازی می‌رود بین زندگی فردی، اجتماعی، شغلی و... او وقفه‌ای ایجاد و به قولی زندگیش به بعد و قبل از سربازی تقسیم می‌شود.

متقی‌فر ادامه داد: سربازی و به طبع وقفه بین زندگی باعث می‌شود شغل، فعالیت اجتماعی و... یک پسر جوان به تعویق بیفتد و همین امر موجب تعویق در ازدواج او نیز می‌شود چراکه این امر ارتباط مستقیمی را با یکدیگر دارند.

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس در حال تدوین پیش‌نویس اصلاح قانون تسهیل ازدواج است و ماده قانونهایی درنظر گرفته شده که برای امر سربازی تغییراتی ایجاد شود که تسهیل‌گری ازدواج رخ دهد و موانع کمتر شود.

منبع: برنا

کد خبر: 1124473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =