روش‌های کاهش اسید معده

رفلاکس معده زمانی رخ می‌دهد که اسید و سایر محتویات درون معده از دریچه‌ پایینی مری به مری باز می‌گردند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،تغییر ساده عادات غذایی یا نحوه خواب به طور قابل توجهی علائم سوزش معده و ریفلاکس را کاهش می دهد و باعث کیفیت زندگی شما می شود. برخی از ریفلاکس ها کاملاً طبیعی و بی خطر هستند و معمولاً علائمی ندارند. اما قسمت داخلی مری را می سوزاند. رایج ترین علامت ریفلاکس اسید سوزش معده نامیده می شود که یک احساس دردناک ، سوزش در سینه یا گلو است.

از کسانی که به طور منظم سوزش معده را تجربه می کنند ، ۴۰-۲۰٪ با بیماری ریفلاکس معده (GERD) مواجه هستند که  شایع ترین اختلال گوارشی است. علاوه بر سوزش معده ، علائم رایج ریفلاکس شامل طعم اسیدی در پشت دهان و مشکل در بلع است. علائم دیگر شامل سرفه ، آسم ، فرسایش دندان و التهاب در سینوس ها می باشد.

دریچه مری به داخل معده باز می شود و به طور طبیعی هنگام بلع ، آروغ زدن یا استفراغ اتفاق می افتد. در افراد مبتلا به ریفلاکس اسید ، عضله مری ضعیف یا ناکارآمد است و ریفلاکس اسید می تواند با فشار بیش از حد به آن باعث بالا آوردن اسید از طریق دهان شود. جای تعجب نیست که بیشتر علائم ریفلاکس بعد از غذا اتفاق می افتد. همچنین وعده های غذایی بیشتر علائم ریفلاکس را بدتر می کنند، بنابراین پرهیز از خوردن وعده های غذایی زیاد به کاهش ریفلاکس اسید کمک می کند.

 کاهش وزن

دیافراگم عضله ای است که بالای شکم قرار دارد. در افراد سالم ، دیافراگم به طور طبیعی قسمت تحتانی مری را تقویت می کند و از بالا آوردن مقدار زیاد اسید معده به مری جلوگیری می کند.

با این حال ، در افراد چاق فشار در شکم آنقدر زیاد می شود که قسمت تحتانی مری از محل دیافراگم جدا می شود، این وضعیت به فتق هیاتوس معروف است. فتق هیاتوس مهمترین دلیل خطر افزایش ریفلاکس و سوزش معده در افراد چاق و زنان باردار است

پیروی از رژیم کم کربوهیدرات

رژیم های کم کربوهیدرات علائم ریفلاکس اسید را تسکین می دهند. کربوهیدرات های هضم نشده باعث رشد بیش از حد باکتری ها و افزایش فشار داخل شکم می شوند. حتی ممکنه یکی از مهمترین دلایل ریفلاکس اسید باشد.

وجود بیش از حد کربوهیدرات هضم نشده سیستم گوارشی شما را دچار گاز و نفخ می کند. همچنین باعث می شود که بیشتر مواقع نفس نفس بزنید با این حال رژیم های کم کربوهیدرات علائم ریفلاکس را بهبود می بخشند .

خودداری از مصرف پیاز خام

افراد مبتلا به ریفلاکس اسید باید از خوردن وعده های غذایی حاوی پیاز خام خودداری کنند زیرا به طور قابل توجهی باعث افزایش دل درد ، ریفلاکس اسید و آروغ زدن می شوند. آروغ زدن مکرر حاکی از تولید گاز بیشتر در معده است و دل درد را افزایش می دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1125209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =