پسران مجیدی در اندیشه طلسم شکنی/ آخرین تیر یحیی برای قهرمانی

در حساس‌ترین جدال از هفته بیست و سوم لیگ برتر سرخابی‌های پایتخت به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، در حساس‌ترین جدال از هفته بیست و سوم لیگ برتر سرخابی‌های پایتخت به مصاف یکدیگر خواهند رفت. دربی شماره ۹۸ تحت تاثیر جنگ مستقیم دو تیم بر سر عنوان قهرمانی است و همین امر به حساسیت‌های این دیدار اضافه کرده است.

 آمار دو تیم در لیگ

دو تیم نزدیک‌ترین و پر امتیازترین کورس قهرمانی تاریخ لیگ برتر را پیش می‌برند.تنها تفاوت دو تیم عدد صفری است که در مقابل تعداد شکست‌های استقلال ثبت شده است و این در حالی است که سرخ‌ها تا این لحظه دو شکست در کارنامه‌شان دیده می‌شود. دو تیم حتی در تعداد تساوی‌ها هم یکسان عمل کرده‌اند.

 تیر آخر یحیی و فرهادی که با باختن بیگانه است!

ورق این رقابت نزدیک فقط در شرایطی تغییر می‌کند که قرمزها پیروز دربی شوند. برد یا مساوی آبی‌ها، آن‌ها را یک گام دیگر به سمت قهرمانی نزدیک‌تر می‌کند. پس طبیعی است که پرسپولیس مثل تیمی که یک گل از حریفش عقب افتاده است بازی را شروع کند و استقلال از تعجیل و استرس حریفش بهره ببرد.

آبی‌ها اگر باهوش عمل کنند و دقت ضربات آخرشان را بالا ببرند، می‌توانند با ضد حمله‌های مرگبار تیم یحیی را سلاخی کنند.

استقلال پیش از این در طول لیگ دو مرتبه با تیم‌هایی رو به رو شده که بهترین خط حمله لیگ را داشته‌اند و از قضا هر دو بار هم موفق شده در ساختار دفاعی‌اش عملکرد بی‌نقصی ارائه دهد و فاتح جدال‌های سخت شود. آن‌ها سپاهان و مس رفسنجان را با تیزهوشی کادر فنی توانستند در آزادی مغلوب کنند.

 نقاط ضعف و قوت دو تیم!

 استقلال:

خط به خط آبی‌ها تبدیل به نقاط قوت شده است و اگر فاصله عمق دفاعی با خط هافبک به قدری زیاد نشود که سرخ‌ها بتوانند شوت‌زنی از راه دور را امتحان کنند، می‌شود روی گل نخوردن آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کرد. نقطه ضعف دیگر آبی‌ها عدم بهره‌وری بالای آن‌ها از موقعیت‌هایشان است. اگر مهاجمان حیف و میل کردن را فراموش کنند قطعا روز سختی برای خط دفاع قرمزها رقم می‌خورد.

 پرسپولیس:

جناحین این تیم به شدت خطرناک است و حردانی و سلمانی روز دشواری را سپری خواهند کرد. هیچ تیمی به اندازه پرسپولیس از جناحین خود به گل نرسیده است. نقطه ضعف این تیم عدم شناخت درست یحیی از خط دفاع و دروازه این تیم است. پس از بیست و دو هفته هنوز یحیی زوج دفاعی مدنظرش را نمی‌شناسد و اختلاف سطح بین لک و گوهری ناچیز است و هر دو اشتباهات مرگباری می‌کنند. و این قطعا بهترین خبر برای آبی‌های پایتخت است.

 کلام آخر!

دو روی یک سکه:

 برد یا مساوی آبی‌ها عملا قهرمان را تا حدود زیادی مشخص می‌کند و در آخرین روزهای سال ۱۴۰۰، این هواداران استقلال هستند که می‌توانند زمزمه‌های قهرمانی را آغاز کنند.

 برد پرسپولیس آن‌ها را امیدوار به قهرمانی می‌کند اما کماکان این استقلال است که سرنوشت خودش را تعیین می‌کند. آن‌ها با اختلاف ۳ امتیازی صدرنشین می‌مانند و ادامه فصل را با حرارت بیشتری پی‌گیری می‌کنند.

با این تفاسیر باید دید آیا فرهاد می‌تواند طلسم ۴ ساله سرخ‌ها را بشکند و تبدیل به ابر قهرمان استقلالی‌ها شود؟!

علیرضا بابک

کد خبر: 1133914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =