قالیباف: محور قوی‌تر شدن یک کشور مدارس و معلمان هستند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم محور قوی‌تر شدن یک کشور در همه ابعاد، مدارس و معلمان هستند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در سومین روز از اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور ضمن گرامیداشت هفته دولت، اظهار کرد: از ابتدای سال، چهارمین دیدار است که با فرهنگیان در سطوح مختلف داشته‌ام؛ سعی می‌کنم هر آن چیزی که از مدیریت کشور در عرصه‌های مختلف درک کردم از چالش‌ها و فرصت‌ها، نکاتی را خدمت شما عرض کنم. ایمان دارم که راه تحول و قوی شدن ایران عزیز ما فقط در دست شماست. البته اینگونه نیست که در جمع شما بگویم و تعارف کنم.

وی افزود: در هرجا توفیق خدمت داشتم که حتی اگر نسبتی با آموزش و پرورش نداشتم، یکی از اقداماتم این بود که ارتباطم را با آموزش و پرورش برقرار کنم چرا که معتقدم محور قوی‌تر شدن یک کشور در همه ابعاد، مدارس و معلمان هستند.

قالیباف با طرح این پرسش که چه چیزی متضمن استقلال یک کشور است؟، گفت: کشوری که می‌گوید مستقلم باید بتواند مولد باشد. بتواند قدرت، ثروت، معرفت و منزلت تولید کند.

وی افزود: اگر به دنبال رفاه هستیم و می‌خواهیم معیشت را حل کنیم، رفاه هم از انباشت دانایی، خردورزی، آگاهی و ابتکار و خلاقیت در بستر یک حکمرانی کارآمد امکان‌پذیر است و نیازمند نگرش نهادی، نظام‌مند و چندوجهی به مقوله آموزش و پرورش است و متاسفانه هنوز در نظام حکمرانی‌مان یک اجماع لازم به این واقعیت که نطفه پیشرفت و قوی شدن شدن جامعه از درون مدرسه و گرانیگاه آموزش و پرورش بسته می‌شود، وجود ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وقتی حرف از نهاد آموزش و پرورش می‌شود، متفاوت از وزارت آموزش و پرورش می‌شود. نهادی که مدرسه و معلم مهم‌ترین عناصر آن هستند و والدین و حتی صدا و سیما، فضای مجازی هم جزوی از آن هستند و نیازمند به یک تصمیم جهادی است. باید خیلی شجاعانه بایستیم و تصمیم را بگیریم.

وی ادامه داد: همه قبول داریم که معیشت اولویت ماست ولی حواسمان باشد که ضرورت امروز و اولویت فردای ما تربیت است و خود را نباید در یک معامله سراسر باخت قرار دهیم که تربیت بدهیم و معیشت بگیریم.  

قالیباف گفت: در شهرداری که بودم همیشه می‌گفتم ۴ میم است که باید به آن توجه کنیم که شامل منزل، مدرسه، مسجد و محله است و میم پنجم را هم اضافه کردم که مجازی(فضای مجازی) است‌. باید اینها در یک زنجیره کار کنند که مؤثر و کارآمد باشند. در این راستا ناگزیر هستیم که یک نگاه سیستمی باز داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و گفت: رتبه‌بندی معلمان هدف نیست بلکه باید این فرصت را فراهم کند که به سمت کیفیت و عدالت آموزشی برویم؛ کیفیت آموزشی از راه عدالت آموزشی امکان‌پذیر است.

کد خبر: 1151414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =