بررسی لایحه مهارت‌آموزی سربازان در دستور کار مجلس

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان از تصویب لایحه‌ « مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه» در دولت و ارسال آن به مجلس خبر داد که در صورت تصویب نمایندگان، مشوق‌هایی جدید برای سربازان ماهر پیش‌بینی شده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سردار محمدجواد زاده‌کمند در نشست خبری که به مناسبت دومین همایش ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه برگزار شد، گفت: طی پنج سالی که از راه‌اندازی قرارگاه مهارت آموزی سربازان گذشته است، خوشبختانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تحت مهارت آموزی قرارگرفته‌اند که از این تعداد ٧۵٠ هزار نفر مدرک معتبر خود را نیز دریافت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید

جزئیات معافیت دانشجویان علوم پزشکی سرباز نخبه از انجام طرح عمومی اعلام شد

وی در پاسخ به پرسش ایسنا درباره خلأهای قانونی موجود در حوزه توسعه مهارت آموزی سربازان گفت: خوشبختانه سال گذشته با تصویب سندملی مهارت آموزی در شورای‌عالی اشتغال که به ریاست رئیس‌جمهوری برگزار شد، بسیاری از نیازهای تقنینی ما در این حوزه رفع شد.

همچنین با مشارکت دولت لایحه‌ «مهارت آموزی کارکنان وظیفه» تدوین شد که این لایحه در دولت نهایی و تصویب شده و اخیرا برای بررسی در صحن مجلس ارائه شده است که امیدواریم زودتر به تصویب نمایندگان برسد.

وی درباره اینکه آیا در این لایحه مشوق‌هایی برای سربازان ماهر پیش‌بینی شده یا خیر، گفت: در این خصوص قطعا مشوق‌هایی برای سربازان ماهر وجود دارد.

دومین مرحله از همایش ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه در آذر برگزار می‌شود

وی با بیان اینکه دومین مرحله از همایش ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه در آذرماه برگزار خواهد شد، گفت: این همایش با مشارکت پژوهشکده مطالعات و فناوری ریاست جمهوری برگزار خواهد شد و ان‌شاءالله نتایج آن در تعالی خدمت سربازی، اجرای طرح جامع مهارت آموزی و خوشایند سازی سربازی و ... مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

زاده ‌کمند با اشاره به همایش قبلی مهارت آموزی گفت: هدف همایش قبلی تقدیر از سربازان و فعالان این حوزه بود و در این همایش هدف ما استفاده از مقاله و اقدامات موثر و پژوهش‌ها در این حوزه است که ما از آنها کمک خواهیم گرفت.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان با بیان اینکه برای برگزاری این همایش تلاش کردیم تا با تمام مراکز علمی و آموزشی ارتباط برقرار کنیم، محورهای کلان همایش دوم را توانمندسازی و تعالی کارکنان وظیفه، هدفمندسازی مهارت آموزی و اشتغال موثر کارکنان وظیفه اعلام کرد و گفت: تلاش ما این است که چنین همایشی به راهبردهای عملیاتی و اجرایی منجر شود.

 انتهای پیام

کد خبر: 1155913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =