فرنگی‌کاران در انتظار برنامه سال ۲۰۲۳

برخلاف سال‌های اخیر، امسال مبنای انتخاب فرنگی‌کاران براساس چرخه انتخابی است که تغییرات مهمی خواهد داشت و موارد مختلف در آن به صورت شفاف اعلام خواهد شد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، در حالی که در سال‌های گذشته فرآیند و چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی رضایت عموم اهالی این رشته، کشتی‌گیران و کارشناسان را به دنبال نداشت، باتوجه به تغییر سرمربی تیم ملی و جایگزینی حسن رنگرز با محمد بنا، به نظر امسال چرخه‌ای مفصل برای کشتی فرنگی تدوین خواهد شد.

رنگرز دارنده دو مدال طلا و برنز جهان در سال‌های 2001 و 2002 که پیش از این سرمربیگری تیم ملی جوانان فرنگی را برعهده داشته، در آغاز همکاری با فدراسیون هم بر این موضوع تأکید داشت که انتخابی به شکل کاملاً عادلانه برگزار می‌شود.

امسال چرخه انتخابی تیم ملی کشتی برای دو رویداد مهم جهانی 2023 و بازی‌های آسیایی چین خواهد بود و علاوه بر آن ملی‌پوشان امید نیز طبق این چرخه انتخاب خواهند شد. بنابراین در هر وزن دو یا سه نفر در سال 2023 به عنوان ملی‌پوش روانه مسابقات مهم می‌شوند.

در حالی که چرخه کشتی آزاد برای سال پیش رو از سوی کادرفنی تیم ملی اعلام شد، طی روزهای پیش رو چرخه کشتی فرنگی نیز اعلام می‎‌شود که طبیعتاً با توجه به تفاوت‌های کمی و کیفی دو رشته، دو چرخه تفاوت‌هایی با هم خواهند داشت.

به نظر می‌رسد مسابقات قهرمان کشوری، جام تختی، قهرمانی آسیا، تورنمنت‌های بین‌المللی و مرحله نهایی انتخابی تیم ملی جزو مراحل اصلی چرخه انتخابی تیم ملی فرنگی باشند. در مقایسه با سال گذشته احتمالاً انتخابی جام تختی از چرخه کشتی فرنگی حذف خواهد شد و به جای آن مرحله نهایی انتخابی تیم ملی به انجام می‌رسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1156107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =