تبیین اندیشه‌های شهدا باید در جامعه نهادینه شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان شهدا را نمونه‌های بارز انسان های فهیم و فرهیخته دانست و تاکید کرد: اندیشه‌های شهدا و نحوه زندگی این عزیزان باید برای نسل جوان دانشجو تبیین و ترویج شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد حسین رنجبر در نشست تخصصی کارشناسان امور شاهد و ایثارگران واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با مسئولان بنیاد شهید استان، که به همت ستاد امور ایثارگران دانشگاه آزاد بندرعباس برگزار شد، با تسلیت شهادت جمعی از هموطنانمان در حرم شاهچراغ علیه السلام گفت: قدرت، عظمت و عزت جمهوری اسلامی ایران از برکت خون شهداست و در واقع  شهدا، جانبازان و ایثارگران حقی بر گردن جامعه دارند که باید به درستی توسط آحاد جامعه درک شود.

وی افزود: اشخاصی که زندگیشان را برای امنیت و صلاح کشور و مملکت در طبق اخلاص گذاشته و با فدا کردن زندگی خود آرامش و امنیت را برای هموطنانشان به ارمغان آوردند قابل تحسین و ستایشند.

رنجبر با بیان اینکه خانواده شهدا طلایه داران عزت و افتخار کشورند اضافه کرد: امرزوز وظیفه تک تک ما حفاظت و حراست از ارزش های انقلاب است و باید با تمام توان پیرو آرمانهای امام راحل و شهدای انقلاب باشیم تا بتوانیم قله های رشد و بالندگی را با قدرت و سرعت طی کنیم.

وی با تاکید بر جهاد تبیین در جامعه گفت: یکی از راه های ادامه نهضت شهدا ترویج علم، دانش و فرهنگ اسلامی و انقلابی در جامعه است و همه ما باید در مقابل خون این عزیزان پاسخگو باشیم و ادامه دهنده نهضت و انقلاب باشیم.

 رنجبر  ادامه داد: بخش عمده آموزش در کشور بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانشگاه غیر دولتی و غیر خصوصی است که تمام تلاش پرسنل و مدیران این دانشگاه بر بهبود روند کار و تعاملات بین دانشگاه و بنیاد شهید و ایثارگران جهت ارائه خدمات سریعتر و رضایتمندی خانواده‌های شهدا و جانبازان جهت ادامه تحصیل و علم آموزی است.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد استان هرمزگان تصریح کرد: همه باید در انجام امور فرزندان شهدا، جانبازان، ایثارگران، رزمندگان دفاع مقدس، مقید به انجام امور محوله باشیم و به نحو احسن در پیشبرد اهداف تحصیلی این عزیزان تلاش و همکاری کنیم.

تبیین اندیشه‌های شهدا باید در جامعه نهادینه شود

 معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد بندرعباس نیز در این نشست از خدمات انجام شده فرهنگی، ورزشی و... به خانواده های شهدا، جانبازان و ... خبر داد و گفت: با توجه به اینکه شهدای عزیز و جانبازان خدمات شایسته تجلیلی به کشور انجام داده اند وظیفه ماست که برای جبران این تلاش ها فرزندان آنان را عزیز بداریم و در جهت تربیت و تحصیل این عزیزان مضایقه نکنیم.

محمد حیدری نارمندی یادآور شد: در اولویت قرار دادن امور آموزشی، فرهنگی و ... فرزندان شهدا و اشاع فرهنگ شهادت و دفاع از این مرز و بوم به منزله توجه به آرمان های انقلاب و حرکت در مسیر جهاد تبیین است که باید به آن توجه ویژه شود.

مریم کناری زاده مسئول امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد بندرعباس نیز ضمن تشریح عملکرد این ستاد از دادن خدمات متنوع به خصوص در حوزه شهریه خبر داد و گفت: مشتاقانه در انجام امور فرزندان شاهد و ایثارگران تلاش می کنیم و این را وظیفه خود می دانیم که باید به آن عنایت ویژه شود.

وی با اشاره به دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های سازمان مرکزی گفت: امیدوارم  تسریع و تسهیل امور این عزیزان با مساعدت همه بخش های دانشگاهی و همچنین بنیاد شهید انقلاب اسلامی مضاعف شود.

این جلسه با پرداختن به تفاهم نامه های همکاری، آیین نامه ها و بخشنامه ها، در راستای همکاری تنگاتنگ برای حل مشکلات دانشجویان شاهد و ایثارگر ادامه پیدا کرد و مصوباتی نیز در این حوزه به تایید طرفین رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1158390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =