مدیران گروه آموزشی هدایتگران کشتی علمی و پژوهشی دانشگاه هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نقش مدیران گروه آموزشی را در ارتقا رشد و بالندگی علمی دانشگاه مهم و حیاتی برشمرد و تصریح کرد: مدیران گروه به منزله سکانداران و هدایتگران کشتی آموزشی دانشگاه هستند و باید علاوه بر این نقش مهم، با روی گشاده، شنونده پیشنهادات و انتقادات دانشجویان و اساتید باشند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد حسین رنجبر در نشست با مدیران گروه های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس، با تبریک کسب مقام برتر آموزشی و تحصیلات تکمیلی توسط دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در بین دانشگاه‌های سراسر کشور، کسب این نتیجه عالی و مهم را ماحصل همت گروهی، تلاش تیمی و مسئولیت پذیری خداپسندانه این مجموعه بزرگ خواند که نقش و سهم بزرگی مدیران گروه نیز در آن قابل تجلیل است.

وی تاکید کرد: ضروری است مدیران گروه های آموزشی در سنگر تعلیم و تربیت بر کلیه فعالیت های آموزشی اساتید نظارت کامل و دقیق داشته باشند و به تبیین اصول و مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران جهت تحقق  اهداف فرهنگی در کلاس های درس بپردازند.

رنجبر یادآور شد: مدیران گروه باید بصورت مستمر عملکرد اعضای گروه آموزش خود را تحت نظارت و ارزیابی  قرار داده و طرح‌های پیشنهادی علمی نوین را در شورای های آموزشی و پژوهشی دانشکده ها مطرح و پیگیری کنند.

این مقام علمی و دانشگاهی، مشارکت کلیه کارکنان و اساتید درثبت نام دانشجویان جدیدالورود قدردانی کرد و گفت: تکریم ارباب رجوع و خدمات بموقع باعث رضایت و خرسندی دانشجویان و جامعه می شود، و اساتید باخلاق ومجرب نیزانگیزه والگوی تحصیل دانشجویان می شوند.

مدیران گروه آموزشی هدایتگران کشتی علمی و پژوهشی دانشگاه هستند

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد استان هرمزگان تاکید کرد: مدیران گروه باید با توجه به اختیارات و وظایف خود به حسن تدریس و رفتار اعضای هیئت علمی و اساتید حق التدریس گروه نظارت داشته باشند و با گشاده رویی، از پیشنهادات و انتقادات دانشجویان و اساتید استقبال کنند و تا حد ممکن چالش های مربوط به انتخاب واحد، حذف و اضافه و ... بررسی و نتیجه را متعاقبا و با سرعت به دانشجو اطلاع رسانی کنند.

رنجبر متذکر شد: ضروری است که  مدیران گروه با به روز رسانی آموخته های علمی و پژوهشی  خود  به عنوان هدایتگر، تغییر و تحولات محیطی داخلی و خارجی دانشگاه را رصد نموده و ضمن تعیین اصول راهبردی و اجرایی گام دوم انقلاب، حرکت در این مسیر را به اساتید گوشزد نمایند و از اساتید بخواهند با ایجاد تعامل دوطرفه و موثر، مطالب مطرح شده در کلاس های درس را بر اساس آخرین پیشرفت های علمی، تغییر و تحولات فناورانه و به روز دنیا به دانشجویان انتقال دهند و دانشجویان را مهارت محور و کارآفرین تربیت کنند.

وی تاکید کرد: فعالیت‌های علمی و کارگروهی  در کلیه رشته ها نهادینه شود و کانون های علمی و عضویت در آنها به طرق  مختلف مورد تشویق قرار  گیرند،   مطالب علمی، نشریات و کتابهای مرتبط با رشته توسط مدیران گروه به صورت حضوری و مجازی در اختیار دانشجویان و اساتید قرار گیرد.

مدیران گروه آموزشی هدایتگران کشتی علمی و پژوهشی دانشگاه هستند

 وی در پایان علم آموزی و ارتقاء دانش جامعه، ایجاد روحیه نشاط و شادابی میان دانشجویان  را از اهداف اصلی کارکنان، اساتید و مدیران دانست و تاکید نمود: آن چیزی که می توان رمز موفقیت یک جامعه توسعه یافته باشد وحدت کلمه در کنار  امید به آینده است که باید این دو را در دانشگاه  نهادینه و تمرین کنیم.

در این نشست معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه نیز به تشریح عملکرد این حوزه پرداخت و کسب این موفقیت بزرگ را تبریک گفت و افزود: بدون شک تلاش، تعامل و همدلی همه عزیزان در کنار کار و کوشش موجب به دست آمدن این موفقیت ها شده است.

آتسا پارساپور، ضمن قدردانی از همکاری صمیمانه مدیران گروه افزود: همه ما باید با حرکت در مسیر توسعه انقلاب و تبیین حرکت های جهادی در تحقق اهداف دانشگاه و انقلاب اسلامی کوشا باشیم.

این جلسه با اظهار نظر مدیران گروه در راستای بهبود برنامه های دانشگاه ادامه یافت و پیشنهاداتی در خصوص  بهتر شدن امور مصوب و مقرر شد در جلسات بعدی این مصوبات پیگیری و عملیاتی شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1160083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =