متفکر آزاد: در اجرای طرح «آمایش سرزمین» به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم

رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس اعتقاد دارد در اجرای طرح «آمایش سرزمین»، به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم.

روح الله متفکر آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه نخبگان دانشگاهی یا فارغ التحصیلان مطالباتی از مسئولان دارند، اظهار کرد: بنابراین مجلس شورای اسلامی به ویژه فراکسیون دانشگاهیان مجلس، پیگیر این مطالبات هستند که حدود ۱۰ تا ۲۰ مورد آنها پاسخ داده شده است.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دادن رای مثبت به قانون «جهش تولید دانش بنیان» و تصویب آن، تلاش کردند تا بخشی قابل توجهی از مطالبات نخبگان را پیگیری کرده و به آن پاسخ  دهند. البته پیش‌تر قانون «حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری‌ها و اختراعات» نیز، در این راستا تصویب شده بود. 

رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی درباره اهداف تصویب قانون «جهش تولید دانش بنیان» عنوان کرد: این قانون با هدف توجه به حوزه اقتصاد دانش بنیان در مجلس تصویب شد تا از این طریق، بخش قابل توجهی از مطالبات و درخواست‌های جدی نخبگان دانشگاهی تامین شود. همچنین حمایت‌های لازم نیز از آنان صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه حفظ کرامت و شانیت بخش قابل توجه و مهمی از مطالبات نخبگان دانشگاهی است، گفت: برای پاسخ به مطالبات نخبگان در این بخش، باید تلاش بیشتری از سوی نمایندگان و مسئولان صورت گیرد و هنوز در این حوزه، جای فعالیت بیشتری وجود دارد. علاوه بر این موضوع، طرح «آمایش سرزمین» نیز از حوزه‌های دیگری است که بازهم در اجرای آن، به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم.

متفکر آزاد در پاسخ به این پرسش که «مجلس شورای اسلامی برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان دانشگاهی و ترغیب آنان برای ماندن در کشور و ادامه فعالیت، برنامه‌ای در دستور کار دارد یا خیر»، تصریح کرد: بله فعالیت‌هایی انجام شده است. به عنوان مثال اشتغال آنها که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هاست در قانون «جهش تولید دانش بنیان» تامین شده است. همچنین ادامه تحصیلات و نحوه ورود به دانشگاه‌ها نیز در این قانون پیش بینی شده است. البته برخی از موضوعات مانند حفظ کرامت، نیازمند فرهنگ سازی و تبیین برخی موضوعات و بستر سازی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1162720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =