تنش در مجلس بر سر طرح دوفوریتی پیرامون رفع فلیترینگ /  رئیس و دادستان دیوان محاسبات مشخص شدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خود به انتخاب رئیس و دادستان دیوان محاسبات می‌پردازند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، برگزار شد.

موارد زیر در دستور کار جلسه علنی امروز نمایندگان قرار دارد:

انتخاب رئیس و دادستان دیوان محاسبات کشور

گزارش رئیس مرکز پژوهش‌های ها مجلس در خصوص عملکرد و اقدامات تحولی مرکز پژوهش های مجلس

انتخاب نمایندگان ناظر در مجامع و شوراها

دستغیب رئیس دیوان محاسبات شد

با رای نمایندگان مجلس، سیداحمدرضا دستغیب رئیس دیوان محاسبات در دوره دوازدهم شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، انتخاب رئیس دیوان محاسبات در دستور کار جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس قرار گرفت.

نمایندگان مجلس بعد از استماع برنامه‌های سیداحمدرضا دستغیب و حمیدرضا تیموری دو گزینه نهایی کمیسیون برنامه و بودجه، «دستغیب» را با ۲۱۱ رای از ۲۷۲ نماینده حاضر برای ریاست دیوان محاسبات انتخاب کردند.

دستغیب در ۲ سال گذشته و در مجلس یازدهم ریاست دیوان محاسبات را به عهده داشت.

محمدی دادستان دیوان محاسبات شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی داوود محمدی را به عنوان دادستان دیوان محاسبات در دوره دوازدهم انتخاب کردند.

به گزارش ایسنا، انتخاب دادستان دیوان محاسبات در دستور کار جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس قرار گرفت.

نمایندگان مجلس بعد از استماع برنامه‌های داوودی محمدی و ابراهیم مولایی‌جم، «محمدی» را با ۱۴۷ رای به عنوان دادستان دیوان محاسبات انتخاب کردند.

داوود محمدی نماینده قزوین و رئیس کمیسیون اصل نود در مجلس دهم بود.

پیش از این و در مجلس یازدهم علی کامیار دادستان دیوان محاسبات بود.

داوود محمدی، فرهاد تجری، ابراهیم مولایی‌جم و فیاض شجاعی ۴ گزینه نهایی کمیته دیوان محاسبات مجلس بودند که به کمیسیون برنامه و بودجه برای انتخاب دو گزینه معرفی شدند.

روز گذشته کمیسیون برنامه و بودجه با برگزاری انتخاباتی، داوود محمدی و ابراهیم مولایی‌جم را به عنوان گزینه‌های نهایی دادستانی دیوان محاسبات به صحن علنی مجلس برای انتخاب نمایندگان اعلام کرد.

تیموری: بدون نگاه سیاسی دیوان سیاست‌زده را به مسیر اصلی خود باز می‌گردانم

حمیدرضا تیموری کاندیدای ریاست دیوان محاسبات کشور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در ارایه برنامه‌هایش به نمایندگان بیان کرد: از رئیس و هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به جهت فرصت اختصاص یافته به اینجانب به عنوان کاندیدای ریاست کل دیوان محاسبات تشکر می‌کنم. از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و کمیته دیوان تشکر می‌کنم که بعد از سه دهه به فرزندی از خانواده دیوان محاسبات اعتماد کردند. این اقدام بی‌نظیر در مجلس دوازدهم موجی از شادی و نشاط را در بین کارکنان دیوان محاسبات به عنوان بازوی نظارتی مجلس شورای اسلامی به ارمغان آورده است و این اقدام در طول تاریخ دیوان محاسبات بی‌نظیر است.

وی در ادامه اظهار کرد: خدا را شاکرم که این فرصت نصیب بنده شده تا به نمایندگی از کارکنان دیوان محاسبات امروز برنامه‌های خود را خدمت شما عرض کنم و امیدوارم با رای اعتماد شما عزیزان به اینجانب موجبات افزایش انگیزه دوچندان در بدنه دیوان محاسبات فراهم شود. من فرزند دیوان هستم از پایین‌ترین رده شغلی در دیوان محاسبات به صورت سیستمی و نه جهشی با کارشناسی به این نقطه رسیده‌ام.

کاندیدای ریاست دیوان محاسبات در ادامه تصریح کرد: نه روابط دیوان‌سالارانه مرا به اینجا رسانده است و نه چفت و بست سیاسی گره کار مرا گشوده است، بنده به خدا پناه بردم و با تکیه بر پاک‌دستی و عنایت خدای متعال به اینجا رساندم. بنده متعهد به امانتداری، هوشیاری و بینایی هستم. من متعهد می‌شوم که چشم بینای نمایندگان در نظارت باشم. بدون نگاه سیاسی دیوان سیاست‌زده را به مسیر اصلی خود باز می‌گردانم. بنده دیوان محاسبات را به عنوان پشتوانه نظارتی مجلس تقویت خواهم کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: من متعهد می‌شوم که دیوان با نظارت دقیق و به هنگام، نقش خود را با جدیت بیش از همیشه ایفا کند. دیوان محاسبات باید دیوان نظارت مستقل باشد نه ابزار تسویه‌حساب‌های سیاسی. بنده متعهد می‌شوم تا دیوان را به جایگاه واقعی خود برگردانم. من سیاسی نیستم و پشتوانه سیاسی هم ندارم با رانت سیاسی به این نقطه نرسیده‌ام به جز عنایت خدا و مرحمت شما نمایندگان به چیزی امید ندارم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر مورد اعتماد قرار بگیرم اعتماد شما را تقویت خواهم کرد. در محضر خدای متعال و شما نمایندگان متعهد می‌شوم تا از انتصاب مدیران سیاسی و حزبی در این مرجع تخصصی و فنی اجتناب کنم و بدون گرایش سیاسی و حزبی  فعالیت نظارت مستمر مالی دیوان محاسبات را به منظور صیانت بیت‌المال دنبال کنم. به عنوان یک کارشناس در خدمت شما هستم.

تیموری گفت: دیوان محاسبات به عنوان فرمانده عملیات میدانی جزئی از مجلس شورای اسلامی است بنده در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به عنوان دبیر ستاد بودجه و در سال ۱۴۰۲ به عنوان دبیر ستاد برنامه توفیق خدمت داشتم. افزایش اقتدار دیوان، ارتباط با نمایندگان و کمیسیون‌ها، نظارت بر شرکت‌ها و موسسات دولتی از جمله برنامه‌هایی است که بنده در دستور دارم.

دستغیب: نظارت باید اعتمادآفرین باشد/به دنبال مچ‌گیری نیستیم

سیداحمدرضا دستغیب در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی سوابق و برنامه‌های کاندیداهای ریاست دیوان محاسبات، به عملکرد دوساله‌اش در دیوان محاسبات اشاره کرد و گفت: اقداماتم در دو سال گذشته به عنوان راستی‌آزمایی است ما شعارمان را شفافیت و انضباط مالی قرار دادیم و رویکردمان هم نظارت اعتمادآفرین و حراست تسهیل‌گرانه است نظارتی که از باب پیشگیری و صیانت بوده و به دنبال مانع‌تراشی و مچ‌گیری نیستیم.

دستغیب با تاکید بر لزوم حاکم بودن انضباط مالی گفت: آموزش در دستور کارمان است لذا تفاهم‌نامه‌هایی برای دوره‌های آموزشی منعقد شده و گزارش‌هایی هم منتشر کرده‌ایم که قابل بهره‌برداری است.

رئیس فعلی دیوان محاسبات با بیان این‌که در دو سال گذشته شورای حقوقی را مجددا احیاء و تقویت کردیم، تصریح کرد: در این شورا حقوق‌دانان تراز اول حضور دارند و با دقت کافی و با سرعت پاسخ‌ها را تهیه و ابلاغ می‌کنند دیوان محاسبات قبلا متوجه عملکردها بود و اکنون متوجه ترک‌فعل‌ها و کم‌کاری مدیران است به طوری که بیش از ۲۰۰۰ مورد از ترک‌فعل مدیران درباره مصوبات قانونی مجلس شورای اسلامی طی ماه‌های گذشته مورد رصد و پیگیری قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که دیوان محاسبات زیر نظر مجلس شورای اسلامی است، اظهار کرد: ۵۱۲ جلسه در کمیسیون‌ها برگزار شده و سال گذشته بیش از ۳۰۰ گزارش به نمایندگان دادیم یعنی روزانه متوسط یک گزارش داده شده تا بتواند پاسخگوی عزیزان باشد.

کاندیدای ریاست دیوان محاسبات با بیان این که ما به دنبال نقش‌آفرینی دیوان هستیم، گفت: مبنای ارزیابی روسای دیوان ارتباط و تعامل با نمایندگان است. همچنین اطاله دادرسی در هیات‌های مستشاری از ۶ ماه به ۲ ماه رسیده است.

دستغیب در پایان گفت: برای اولین بار در تاریخ دیوان محاسبات مستشار زن منصوب شد که این روال ادامه دارد همچنین طرح مردم‌یاری را اجرا کردیم و به رسیدگی به شرکت‌ها هم ورود داشتیم.

محمدی: یار صمیمی و بازوی نظارتی نمایندگان در دیوان محاسبات خواهم بود

داوود محمدی به عنوان کاندیدای دادستان دیوان محاسبان کشور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنده با ورود به کمیته انقلاب کار خود را شروع کردم و بعد از فراغت از تحصیل از دانشگاه علوم قضایی وارد دستگاه قضایی شدم، ۳۰ سال در سمت‌های مختلف در دستگاه قضایی به خدمت پرداختم و تمام مراحل قضایی را به صورت پلکانی تا اینجا طی کردم. ۲ دوره نماینده مجلس شورای اسلامی در ادوار نهم و دهم بودم و در دوره نهم به عنوان نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ و در دوره دهم به عنوان رئیس کمیته اصل نود فعالیت داشتم.

وی در ادامه اظهار کرد: بنده در تمام عمر خدمت چه در دستگاه قضایی و چه در سازمان بازرسی و چه در مجلس شورای اسلامی به کار نظارت قضایی پرداختم، ماهیت دیوان محاسبات نیز به دو رکن شبه قضایی و نظارتی نیاز دارد. می‌طلبد از افراد باتجربه در این جایگاه به دور از هیجانات و آزمون و خطا استفاده شود. با توجه به شناخت کاملی که از حوزه نظارتی و قضایی دارم و آشنایی کاملی که با کار خطیر نمایندگان دارم می‌توانم یاری‌رسان شما در دیوان محاسبات باشم.

کاندیدای دادستان دیوان محاسبات کشور در ادامه تصریح کرد: بنده یار صمیمی و بازوی نظارتی و خانه مطمئن نمایندگان در دیوان محاسبات خواهم بود. بنده تلاش خواهم کرد تا دیوان محاسبات به وظایف قانونی خود عمل کرده و بی‌جهت آبروی کسی ریخته نشود. تخصصی‌کردن شعب دادیاری یکی از موضوعات مهمی است که بنده دنبال خواهم کرد. حضور میدانی در استان‌ها با هماهنگی مجمع نمایندگان استان از جمله اقداماتی است که در جهت تقویت تعامل با نمایندگان دنبال خواهم کرد. استقرار سامانه‌های نظارتی الکترونیکی و هوشمند از دیگر مواردی است که در دستور کار بنده قرار دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: امروز شفافیت یکی از ارکان مهم جلوگیری از فساد و انحرافات مالی است. اگر همه کارها در اتاق‌های شیشه‌ای باشد قطعا از تخلفات جلوگیری می‌شود. بازنگری در فرآیند رسیدگی برای ارتقاء جایگاه دادستان دیوان از دیگر اقداماتی است که دنبال خواهم کرد.

کاندیدای دادستان دیوان محاسبات کشور اضافه کرد: نظارت‌های ما امروز غالبا تصمیمی است در حالی که نظارت‌های پیشینی نیز باید در دستور کار قرار گیرد. بنده اعتقاد دارم که نظارت صحیح می‌تواند سلامت جریان اداری و مالی را تقویت کند. نظارت‌ها باید عالمانه و دستگیرانه باشد رویکرد ما باید کاربردی و موثر در دستگاه‌های دولتی باشد. امروز با اطاله دادرسی مواجه هستیم، بعضا شاهد هستیم که رسیدگی به برخی پرونده‌ها سال‌ها طول می‌کشد تا مدیر بازنشسته شده یا به دستگاهی دیگر منتقل شود این رویه باید اصلاح شود.

محمدی گفت: نکته مهم این است که نمایندگان غالبا در بهره‌گیری از اعتبارات بودجه‌ای که مصوب خود مجلس شورای اسلامی است با مشکل مواجه می‌شوند. اگر دیوان محاسبات ورود به موقع از زمان ابلاغ قانون داشته باشد دیگر با این مشکلات مواجه نخواهیم بود.

مولایی جم: مدیریت حسابرسی را با حضور کارشناسان فعال می‌کنیم

ابراهیم مولایی جم به عنوان کاندیدای دادستان دیوان محاسبات در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر نگاه حرفه ای نبود من پشت این تریبون نبودم. به سه دلیل عمده تصمیم گرفتم به عنوان دادستان دیوان محاسبات ثبت نام کنم؛ ۱۴ سال از عمر من در دیوان سپری شده است.  دلیل دوم قبول سمت در دستگاه های اجرایی بوده است‌ بنابراین مواجهه با دستگاه های نظارتی را تجربه کردم و نگاه به سرمایه انسانی را درک کرده ام. جایگاه دیوان محاسبات جایگاهی شبه قضایی است و باید در چهارچوب سیاست های مجلس شورای اسلامی و قوانین حرکت کند.

وی ادامه داد: اگر نگاه حرفه ای به دادستان دیوان محاسبات نباشد مسیر و حرکت ناقص باقی می‌ماند.  وقتی نگاه حرفه ای باشد، علاوه بر حقوقی بودن و محاسباتی بودن، دادستان دیوان به سرمایه انسانی نیز توجه می‌کند. پس به خاطر این سه دلیل نامزد شده ام. اگر دادستان با نگاه حرفه ای انتخاب نشود، متوجه می‌شویم که مدیران انگیزه مدیریت خود را از دست می‌دهند.

مولایی جم اظهار کرد: فرصت هایی در حوزه دادسراها و تهدیدهایی در دیوان محاسبات وجود دارد. مدیریت حسابرسی دادسرا را فعال نکرده ایم و این تهدید است. حتما مدیریت حسابرسی را با حضور کارشناسان بار دیگر فعال می‌کنیم. یکی از مهم ترین فرصت ها در دیوان محاسبات، تسهیل نقش نظارتی نمایندگان است. نمایندگان در اجرای قانون با مدیر استانی مشکل دارند بنابراین باید خود را با مقام بالادستی مرتبط کنند.

کاندیدای دادستان دیوان محاسبات در پایان تاکید کرد: حتما نگاه مچ‌گیری نداریم و نگاه پیشگیرانه و کمک به دستگاه ها را داریم. با توجه به اینکه دیوان باید گزارش تفریغ بودجه را به مجلس دهد، قوانین پاگیر مدیران دستگاه‌های اجرایی را اصلاح خواهیم کرد. نگاه حرفه ای به انتخاب دادستان داشته باشیم و مجدد از سیاست گذاری هیئت رئیسه مجلس تشکر می‌کنم.

نگاهداری: مجلس‌ یازدهم‌ نقطه‌ عطفی‌ برای تحول‌ بود

بابک نگاهداری در جلسه علنی امروز مجلس به ارائه گزارشی درباره عملکرد و اقدامات تحولی مرکز پژوهش‌های مجلس پرداخت.

وی با مروری بر گزارش‌های‌ منتشر شده از سوی‌ مرکز پژوهش‌ها در طی‌ چهار سال مجلس‌ یازدهم‌، گفت: حاکمیت‌ برخی‌ رویکردهای‌ ارزشی‌ و اصولی‌ را در محتوا و جهت‌گیری‌ گزارش‌های‌ تولیدی‌ مرکز می توان دید که نشان دهنده رعایت‌ شرافت‌ حرفه‌ای‌ و استقلال کارشناسی‌ در تحقق‌ رهنمودهای‌ رهبر معظم‌ انقلاب اسلامی‌، دفاع از منافع‌ ملی‌ و حقوق مردم با پرهیز از تاثیرپذیری‌ از بازی‌های‌ سیاسی‌ جناح‌ها و گروه‌ها، توجه به الگوهای‌ اسلامی‌ و ایرانی‌ پیشرفت‌ در ارائه‌ راه‌حل‌های‌ مختلف‌ برای‌ حل‌ مسائل‌ کشور و پرهیز در الگوهای‌ صرفا تقلیدی‌ از رویکردهای‌ غرب و توجه‌ ویژه به‌ تحقق‌ عدالت‌ و توزیع‌ عادلانه‌ منابع‌ و فرصت‌ها با دغدغه‌ محرومیت‌زدایی‌ در تصویب‌ قوانین‌ مختلف‌ به‌ ویژه در برنامه‌ هفتم‌ پیشرفت‌ و توسعه‌ و قوانین‌ بودجه‌ سالانه است.

نگاهداری بیان کرد: مجلس‌ یازدهم‌ به‌ ریاست‌ آقای‌ قالیباف چهار رویکرد مدیریتی‌ مردمی‌سازی‌، کارآمدسازی‌، هوشمندسازی‌ و شفاف‌سازی‌ را با حفظ‌ اصول و ارزش‌ها در پیش گرفت و در واقع گام نخست‌ حرکت‌ از مجلس‌ سنتی‌ به‌ مجلس‌ نوین‌ را برداشت‌ لذا می توان مجلس‌ یازدهم‌ را نقطه‌ عطفی‌ در تحول از یک‌ مجلس‌ سنتی‌ به‌ مجلس‌ نوین‌ دانست‌.

نگاهداری در تبیین اقدامات مرکز پژوهش‌ها در زمینه کارآمدسازی و ارتقای کیفیت قانونگذاری و نظارت در مجلس، گفت: این اقدامات شامل تهیه‌ و تدوین‌ اولویت‌های‌ کاری‌ مجلس‌ یازدهم‌ در قالب‌ برنامه‌ ۴ ساله‌، شبیه‌سازی‌ قوانین‌ و سیاست‌ها و پویایی‌شناسی‌ چالش‌های‌ حکمرانی‌ کشور، برنامه‌محوری‌ و تصویب‌ به‌هنگام برنامه‌های‌ سالانه‌ با بیش‌ از ٧٠٠ برنامه‌ عملیاتی‌ در هرسال تصویب‌ و با پایش‌ فصلی‌ یکایک‌ برنامه‌ها، ارتقای نمره کیفی‌ گزارش‌های‌ مرکز نسبت‌ به‌ دوره‌های‌ قبل‌، رشد کمی‌ ١٣٩ درصدی‌ در پژوهش‌ها و گزارش‌های‌ راهبردی‌ و نظارتی‌، رشد ٣١ درصدی‌ در گزارش‌ها و اظهارنظرهای‌ کارشناسی‌ در مورد طرح‌ها و لوایح‌، رشد ٤٧٤ درصدی‌ در تهیه‌ پیش‌نویس‌ قوانین‌، رشد ١٣٦ درصدی‌ شرکت‌ در جلسات کمیسیون‌های‌ مجلس‌، رشد ١٨٨ درصدی‌ در برگزاری‌ نشست‌های‌ تخصصی‌ با صاحب‌نظران و مدیران اجرایی‌ در مرکز و رشد ٣٤ درصدی‌ در پاسخگویی‌ به‌ درخواست‌های‌ کارشناسی‌ نمایندگان است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در تبیین کارآمدسازی و ارتقای کیفیت قانونگذاری و نظارت در مجلس بیان کرد: مرکز پژوهش‌های در این زمینه راه‌اندازی‌ دبیرخانه‌ دائمی‌ مبارزه با فقر، فساد و تبعیض‌ و تهیه ۵۵ بسته‌ عملیاتی‌، تهیه‌ و تدوین‌ برنامه‌ هفتم‌ پیشرفت‌، منشورهای‌ راهبردی‌ مهمی‌ نظیر اولویت‌های‌ کاری‌ مجلس‌ دوازدهم‌، منشور حکمرانی‌ مردمی‌، منشور تصویر ایران آینده، الگوی‌ عملیاتی‌ مردمی‌سازی‌ جهش‌ تولید، دستاوردهای‌ وعده صادق و نظایر آن و جذب پژوهشگر و هیأت علمی‌ همکار از طریق‌ فراخوان عمومی‌ و فرصت‌ برابر برای‌ همه‌ نخبگان را به انجام رسانده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی‌ کنسرسیوم مراکز تحقیقاتی‌ راهبردی‌ کشور به‌ ابتکار مرکز پژوهش‌های‌ مجلس‌ و برگزاری‌ بیش‌ از ١٠ نشست‌ مشترک با حضور رؤسای‌ مرکز پژوهش‌های‌ مجلس‌ گفت: مرکز بررسی‌های‌ استراتژیک‌ ریاست‌ جمهوری‌، پژوهشگاه قوه‌ قضاییه‌، پژوهشکده راهبردی‌ مجمع‌ تشخیص‌ مصلحت‌ نظام، دانشگاه عالی‌ دفاع ملی‌ و مؤسسه‌ آموزش و پژوهش‌ مدیریت‌ و برنامه‌ریزی‌ از اعضای این کنسرسیوم هستند.

نگاهداری، اعطای‌ جایزه ملی‌ قانون برای‌ نخستین‌ بار در کشور توسط‌ مرکز پژوهش‌های‌ مجلس‌ و با حمایت‌ رییس مجلس‌ به‌ منظور ترویج‌ حاکمیت‌ هر چه‌ بیشتر قانون در کشور و ارتقای‌ کیفیت‌ قانونگذاری‌ را از دیگر اقدامات مرکز پژوهش ها در دوره یازدهم مجلس عنوان و اظهار کرد: راه‌اندازی‌ مدرسه‌ حکمرانی‌ و قانونگذاری‌ شهید مدرس و برگزاری‌ انواع دوره‌های‌ کوتاه‌مدت و میان‌مدت تخصصی‌ یکی دیگر از این اقدامات در راستای کارآمدسازی و ارتقای کیفیت قانونگذاری و نظارت در مجلس بود.

تنش در مجلس بر سر طرح دوفوریتی پیرامون رفع فلیترینگ

محمدقسیم عثمانی در تذکری در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از نمایندگان تقاضا دارم به صحبت‌های بنده گوش کنند چرا که دردی که بنده امروز دارم درد فردای شما هست. من طرحی دو فوریتی تهیه و تقدیم هیات رئیسه کردم. این طرح تمام مراحل خود را طی کرده است اما آقای قالیباف این طرح را وتو کردند. با چه حقی این کار را انجام دادید؟ آقای قالیباف شما به قرآن سوگند یاد کردید که آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را رعایت کنید.

وی در ادامه اظهار کرد: طرح بنده چه مشکلی داشت؟ آقای قالیباف اینجا پادگان نیست بلکه اینجا مجلس شورای اسلامی است. اینجا خانه ملت است، بنده به عنوان نماینده مردم طرحی را در جهت منافع مردم طراحی کرده و طبق آیین‌نامه مراحل دو فوریتی آن را طی کردم چرا آقای قالیباف این طرح را وتو کردند.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مگر هیات رییسه نباید آیین‌نامه مجلس را رعایت کند. اگر من به عنوان نماینده مردم نتوانم صحبت کنم چه کسی باید حرف مردم را بزند؟ آقای قالیباف  فکر می‌کنید مصلحت اندیش هستید؟ چرا به آیین‌نامه عمل نمی‌کنید؟ بنده با همه دوستان هیات رئیسه صحبت کردم و گفتند که مراحل این طرح طی شده است چون طرح رفع فلیترینگ است اجازه نمی‌دهید در دستور کار قرار گیرد. مگر همه از رفع فلیترینگ صحبت نمی‌کردید؟ چرا طرح بنده را وتو می‌کنید؟ این اقدامات را نکنید به خدا به نفع کشور نیست.

علی نیکزاد که اداره جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر نماینده بوکان بیان کرد: انتصابی که شما به رئیس مجلس شورای اسلامی دادید درست نیست. اکنون ۳۰ طرح دو فوریتی در هیات رئیسه وجود دارد و هر کدام باید به موقع مطرح شود.

وی در ادامه تاکید کرد: با شناختی که بنده از شما دارم و سوابقی که از نمایندگی شما می‌شناسم اینگونه صحبت کردن مصلحت نیست. این چه الفاظی است که شما به کار بردید؟ یعنی چه که می‌گویید اینجا پادگان نیست. این چه حرفی است؟ ما جبهه دیده‌ایم، بالا و پایین در کشور دیده‌ایم، اکنون ۳۰ طرح دوفوریتی در هیات رئیسه است که به وقتش مطرح می‌شود. بنده تقاضا دارم که هم شأن مجلس شورای اسلامی و هم شأن نمایندگان و هم شأن رئیس مجلس شورای اسلامی را حفظ کنید.

پس از پایان توضیحات نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تعدادی از نمایندگان که از طرفداران رئیس مجلس بودند، اطراف صندلی محمدقسیم عثمانی تجمع کرده و به بحث با او پرداختند. در نهایت با حضور حمیدرضا حاجی‌بابایی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی این بحث خاتمه یافت.

بر اساس این گزارش، در حین صحبت‌های محمدقسیم عثمانی تعدادی از نمایندگان نیز با صدای بلند و به نشانه مخالفت ۲ -۲ می‌کردند و عثمانی در واکنش به این صحبت‌ها، کتاب آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را بر روی میز خود کوبید.

مطالبات گندم‌کاران تا پایان شهریور ماه پرداخت می‌شود

خراسان شمالی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه مطالبات گندم کاران به تدریج تا پایان شهریور ماه پرداخت می‌شود.

مهاجر سوم مرداد ماه در جمع خبرنگاران در بجنورد اظهار کرد: تاکنون ۹ میلیون تن گندم خرید و ۳۰ درصد از مطالبات کشاورزان پرداخت شده و ۷۰ درصد از این مطالبات باقی مانده است.

به گفته وی تاکنون ۵۳.۵ همت از مطالبات گندم کاران در کشور پرداخت شده است.

مهاجر افزود: پیش بینی می‌شود میزان تولید گندم در سال زراعی جاری به ۱۵ میلیون تن و خرید تضمینی آن به ۱۱.۵ میلیون تن برسد که اتفاق بسیار خوبی در کشور خواهد بود.

وی به تولید و خرید دانه‌های روغنی اشاره کرد و ادامه داد: خرید دانه‌های روغنی توسط بخش خصوصی امسال انجام می‌شود و تاکنون حدود ۲۴۰ هزار تن کلزا خرید شده که نسبت به سال گذشته رشد دو برابری داشته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به چالش کشاورزان در ارتباط با خرید محصول جو بیان کرد: امسال چهار میلیون تن جو توسط کشاورزان تولید شده است اما متاسفانه با واردات مقدار زیادی از این محصول مواجه بودیم که کشاورزان در فروش این محصول با مشکل مواجه شدند و وزارت جهاد کشاورزی، تعاون روستایی را موظف کرده تا مازاد تولید این محصول را خریداری کند.

وی تصریح کرد: کشاورزان ۷۵ درصد جوی مورد نیاز کشور را تولید می‌کنند.

کد خبر: 1237698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =