قالیباف: آرمان حاج قاسم یعنی قطع ید آمریکا از منطقه بزودی محقق خواهد شد / نمایندگان مجلس به وزیر ورزش کارت زرد دادند

بررسی طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی و طرح حمایت مالی از افشاگران فساد در دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، نشست علنی صبح امروز، سه‌شنبه ۱۳ دی مجلس شورای اسلامی، دقایقی قبل به ریاست محمد باقر قالیباف آغاز شد.

مجلس در پی استیضاح وزیر آموزش و پرورش

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیات‌رئیسه مجلس، دستور کار صحن علنی امروز را به شرح زیر قرائت کرد:

* سوال نماینده اهواز از وزیر ورزش

* گزارش نهایی کمیسیون اقتصادی در مورد تحقیق و تفحص از منطقه آزاد قشم

* تقاضای تحقیق وتفحص از عملکرد صندوق بازنشستگی کارکنان صدا و سیما

* طرح اصلاح تبصره(۴)بند(۳)ماده¬واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو

* طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی

* طرح یک فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد

*طرح تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش

*طرح نحوه مواجهه با قانع کننده نبودن پاسخ وزیر

*بررسی تقاضای دوفوریت در مورد لایحه اصلاح تبصره (8) ماده واحده قانون بودجه سال 1401 کل کشور

 نمایندگان مجلس به وزیر ورزش کارت زرد دادند

نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از توضیحات وزیر ورزش و جوانان،‌ در پاسخ به سوال نماینده اهواز، قانع نشده و به وی کارت زرد دادند.

در نشست نوبت صبح امروز سه شنبه 13 دی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان از توضیحات حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سوال نماینده اهواز، قانع نشدند و با 136 رای مخالف از 241 نماینده حاضر در صحن، به وی کارت زرد دادند.

به گزارش فارس،‌حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان صبح امروز برای پاسخ به سوال نماینده مردم اهواز در نشست علنی مجلس شورای اسلامی حاضر شده بود.

کارت زرد امروز نمایندگان دومین کارت زردی بود که وزیر ورزش به سجادی دادند.

 قالیباف: آرمان حاج قاسم یعنی قطع ید آمریکا از منطقه بزودی محقق خواهد شد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جریان مقاومت با ایثار و فداکاری شهید سلیمانی جانی تازه گرفت و آرمان حاج قاسم یعنی آزادی قدس شریف و قطع ید کامل آمریکا از منطقه را بزودی محقق خواهد کرد.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۳ دی ماه) مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و دیگر همراهان ایشان، اظهار داشت: پیشقدم بودن حاج قاسم برای حل و فصل کارهای بر زمین مانده، حرکت بدون تردید و توقف برای حل مشکلات مردم و خنثی کردن توطئه‌های دشمن از برجسته‌ترین خصوصیات ایشان بود.

وی بیان کرد: مسئولیت پذیری در کنار شجاعت و شناخت میدانی، حل مشکلات را برای ایشان ممکن می‌کرد و از آن جهت که تمام تلاش و تمرکز او بر حل مشکلات و تامین امنیت عموم مردم بود، اولاً همه مردم را در نظر می‌گرفت و آنها را دسته بندی نمی‌کرد و ثانیاً از تمام ظرفیت‌های فکری، میدانی، نظامی و دیپلماتیک برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی بهره می‌گرفت و رنج مجاهدت را برای امنیت و آسایش مردم با جان و دل پذیرا بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیروی از حاج قاسم گذاشتن قاب عکس ایشان روی طاقچه نیست، بلکه پیروی از حاج قاسم به معنای عمل به منطق مدیریتی و اصول زندگی فردی و اجتماعی ایشان است. شجره طیبه جریان مقاومت با ایثار و فداکاری آن شهید والامقام و مردم جانی تازه گرفت و امروز سدی محکم در برابر خباثت آمریکا و جنایت‌های رژیم صهیونیستی است و بدون شک آرمان حاج قاسم یعنی آزادی قدس شریف و قطع ید کامل آمریکا از منطقه را به زودی محقق خواهد کرد.

قالیباف اظهار داشت: حاج قاسم به وظیفه خود در قبال ملت ایران و امت اسلامی عمل کرد و خداوند نام، یاد و حرکت او را با برکت و راهگشا ساخت. رحمت و رضوان خدا بر شهید سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و تمامی شهدای سرفراز جریان مقاومت.

 وزیر ورزش: دشمنان در جام‌جهانی قطر برای فتنه علیه ایران طراحی چندلایه داشتند

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به حواشی تیم ملی کشورمان در جام جهانی گفت: تمام سلطه‌گران از شیطان بزرگ و روباه پیر تا رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای غربی، طراحی موزاییکی و چندلایه برای فتنه جهانی، علیه ایران کرده بودند.

حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان که برای پاسخ به سوال یکی از نمایندگان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، حاضر شده بود، ضمن گرامی‌داشت سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت: جا دارد که سخن خود را از اتفاقات جام جهانی 2022 آغاز کنم.

وی با اشاره به شرایط حاکم بر حاشیه جام جهانی امسال، اظهار کرد: اوج دوران فتنه و آشوب دشمنان قسم‌خورده انقلاب که تمامی نرم‌افزار و سخت‌افزار خود را در جنگ نرم و جنگ  نیمه سخت به کار گرفته‌اند تا از جامعه ورزشکاران به نفع جبهه باطل سوءاستفاده نمایند و در این نبرد شناختی، به خیال خود پیروز میدان گردند. عطف و تلاقی نظام استکبار بر جام جهانی متمرکز شد و پیاده‌نظام خود را از منافقین و سلطنت‌طلبان و تجزیه‌طلبان به کشور قطر فراخوانده و برای شکست نظام اسلامی در مستطیل سبز و سکوهای هواداری و بیرون از ورزشگاه‌ها طراحی‌های پیچیده‌ای را برنامه‌ریزی کرده بودند.

سجادی ادامه داد: گوشه‌ای از نقشه‌های شوم دشمنان را که با جهاد ارزنده و تلاش ارزشمند و گمنام فرزندان این سرزمین ناکام ماند، در محضر نمایندگان عزیز ملت بازگو می‌کنم. از طراحی پیچیده روباه پیر برای پناهنده شدن بازیکنان تا نقشه‌ی خروج بازیکنان از زمین بازی، آن‌هم در حین برگزاری مسابقه از تلاش همه‌جانبه برای فروپاشی تیم ملی از درون تا طراحی‌های هدفمند برای جنجال‌آفرینی در سکوها با هدف متوقف کردن بازی از اعزام صدها نفر از منافقین با هواپیمای اعزامی تا طراحی شعارهای ساختار شکنانه و فراگیر برای تضعیف جمهوری اسلامی ایران.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه بیان کرد:با این‌که تمام سلطه‌گران از شیطان بزرگ و روباه پیر تا رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای غربی، طراحی موزاییکی و چندلایه برای فتنه جهانی، علیه ایران کرده بودند، لیکن با اخلاص و ایمان همراه با تدبیر همکاران عزیز در مجلس شورای اسلامی و وزارت‌خانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت خارجه و وزارت ورزش و جوانان اگرچه در عرصه فنی نتیجه مطلوب آنان حاصل نشد اما در میدان فتوت، جوانمردی و نمایاندن روحیه اسلامی در جهان، بار دیگر روحیه پوشالی دشمنان به خاک ذلت کشانده شد و نظام اسلامی با پیروزی و سرافرازی این مرحله را سپری نمود که ان‌شاءالله توضیحات تفصیلی بماند برای مجالی دیگر.

وی در ادامه به محورهای سوالات نماینده اهواز پرداخت و گفت: برحسب تکلیف برنامه‌های پنجم و ششم توسعه کشور، تخصیص هرگونه وجه به هر نحو از انحا به ورزش حرفه‌ای از بودجه عمومی کشور ممنوع است لذا تضییع حقوق بیت‌المال عملاً رخ نداده و هیچ‌گونه کمک و بودجه عمومی در ورزش عمومی کشور و در رأس آن فوتبال پرداخت نگردیده است.

سجادی افزود: به موجب رأی عمومی دیوان عدالت اداری فدراسیون فوتبال دارای اساس‌نامه مجزایی است که نقش وزارت ورزش و جوانان در اداره فدراسیون محدود به عضو ناظر گردیده یعنی وزارت ورزش و جوانان در اساس‌نامه فدراسیون فوتبال به‌عنوان عضو ناظر تنها بر چارچوب اجرای اساس‌نامه فدراسیون فوتبال نظارت می‌کند و معطوف به کمک‌های دولت برای مصارف عمومی از جمله توسعه فوتبال در استان‌ها تیم‌های ملی و آموزش و نظارت بر مصارف آن است.

 نیکزاد: موضوع لایحه بودجه و برنامه هفتم به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود

نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکری مبنی بر تأخیر دولت در ارائه لایحه بودجه گفت: رئیس مجلس معتقد است که ابتدا باید لایحه برنامه هفتم مورد بررسی قرار گیرد که این موضوع در نشست سران قوا مطرح شده و به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود.

علی نیکزاد ثمرین، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی نوبت صبح امروز سه‌شنبه 13 دی‌ماه مجلس، در پاسخ به تذکر نماینده مردم صومعه سرا مبنی بر تأخیر یک ماهه دولت در ارائه لایحه بودجه گفت: دولت محترم باید خردادماه لایحه برنامه 5 ساله را به مجلس ارائه می‌کرد، سیاست‌های کلی نیز که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد در شهریور ماه بود، بر همین مبنا رئیس مجلس طی نامه‌ای به دولت عنوان کرد که با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی، لایحه برنامه ارسال شود لذا دولت می‌توانست در ماه‌های شهریور، مهر، آبان و آذر لایحه برنامه را ارائه کند اما الان موضوع این است که دولت باید اجازه بگیرد و این موضوع به تصویب نمایندگان برسد تا قانون برنامه 6 ماه تا یک سال تمدید شود تا بتوانیم بودجه را اعلام وصول کنیم.

نایب رئیس مجلس تأکید کرد: رئیس مجلس معتقد است طبق ماده 180 ابتدا باید قانون برنامه ارائه شود، در جلسه سران قوا نیز در این رابطه صحبت شده و به زودی موضوع لایحه برنامه هفتم و قانون بودجه تعیین تکلیف خواهد شد.

دولت سیزدهم، لایحه بودجه 1402 را روز هفتم دی ماه به مجلس ارسال کرده است،‌اما طبق اعلام سخنگوی هیات رئیسه مجلس، از آن‌جا که طبق آیین نامه،‌بررسی برنامه هفتم، مقدم بر بودجه است،‌ تا زمان تعیین تکلیف برنامه هفتم توسعه،‌ لایحه بودجه،‌اعلام وصول نخواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1166014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =