نقش پژوهشی دانشگاه‌ها باید در شناخت جایگاه زن جدی گرفته شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، جایگاه زن را در اسلام، جایگاهی والا و عالی خواند و گفت: دانشگاه ها باید نقش پژوهشی خود را در این حوزه پر رنگ کنند و ابعاد وجودی و شخصیتی زن را در اسلام به نحو شایسته تبیین کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد حسین رنجبر در نشست علمی هم اندیشی اساتید خواهر بسیجی دانشگاههای استان هرمزگان که به میزبانی دانشگاه آزاد بندرعباس برگزار شد، با اشاره به آیات و روایات، جایگاه زن را در اسلام یک جایگاه ویژه و کامل دانست و گفت: آنقدر که در دین اسلام نسبت به جایگاه و گوهر درونی زن سفارش و تاکید شده در هیچ دین و مذهبی به آن اشاره نشده است و این نشان از توجه دین اسلام به زن و ارزش های وجودی مادران است.

محققان حکمت اسلامی باید در زمینه حکمت و خانواده تحقیق کنند

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، با تاکید بر اینکه جامعه سعادتمند مدیون دختران و مادران نیک منش و والا مقام آن جامعه است، افزود: یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، بازگرداندن ارزش بر باد رفته جایگاه زنان به آنان و توجه به جایگاه زن و تثبیت شخصیتی  و اخلاقی آنان با الگو برداری از شخصیت بی نظیر بانو حضرت فاطمه زهرا(س) بوده است.

رنجبر گفت در دنیای غرب، زنان غرق در دنیای مد، شهوت و شهرت شده اند و همچون عروسک های خیمه شب بازی بازیچه نقش آفرینی شرکت های مدلینگ هستند در حالی که در اسلام زن دارای حرمت، شرافت و ارزش معنوی است و مقام و مرتبه او قابل مقایسه با فرهنگ غرب و برهنگی نیست.

نقش پژوهشی دانشگاه‌ها باید در شناخت جایگاه زن جدی گرفته شود

وی با تاکید بر اینکه یکی از کارهای مهم بسیج خواهران، توسعه مباحث علمی و تبیین واقعیت های دین اسلام  در حوزه بانوان است و باید با برنامه ریزی دقیق و سنجیده و همچنین  ایجاد شرایط لازم این مطالب را برای دانشجویان قابل درک و فهم نمایند، اضافه کرد: امروز نقش اساتید زن، قابلیت ها و توانمندی آنان در بسیاری از موارد بیشتر از مردان است و این همان واقعیت اجتماعی است که دین اسلام و انقلاب اسلامی به مقام زن بخشیده است.

مدرس این نشست علمی نیز با اشاره به نقش زنان در طول دوران تاریخ اسلام، حضرت فاطمه زهرا(س)   را بانوی پاکدامنی خواند که هم مادری نمونه و هم فعال بزرگ اجتماعی و مروج دین مبین اسلام  بود و توانست با گوهره وجودی خود نقش بزرگی را در اشاعه فرهنگ دینی در جامعه ترویج و به مقام زن معنا و مفهوم ببخشد.

سیما رهگشای، الگوی زن مسلمان را نه شرقی و نه غربی خواند و افزود: زن شرقی، زنی خانه نشین است که نقشی در تاریخ سازی و سازندگی معنوی ندارد و زن غربی نیز، زن خانه گریزی است که نقش ابزاری داشته و در نهایت به  پوچگرایی تنزل می یابد.

وی زن مسلمان را یک زن خانواده گرا، اجتماعی ریال محجبه، عفیف، پاکدامن، دارای استقلال مالی و اصیل خواند و گفت: الگوی زن مسلمان دختر مکرم نبی اسلام است که همسری چون حضرت علی (ع) و فرزندانی چون، امام حسن و حسین دارد و در طول تاریخ جز برای انسانیت، کمال و ارزش های معنوی و الهی وقت خود را مصروف نکرده اند و این افتخاری است که زن مسلمان به آن نایل شده و همواره دارای ارزش های معنوی و اخلاقی با کمالات فراوانی است.

این نشست علاوه بر سخنان مدرس دوره، مسئول امور زنان و خانواده های دانشگاه های استان هرمزگان نیز به بیان نظرات خود پرداختند و در پایان به سوالات و ابهامات حاضران پاسخ داده شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1167614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =