رشد ۷۰ درصدی قیمت مسکن در یکسال گذشته/ روند رو به رشد بازار ادامه دارد

کارشناس اقتصاد مسکن گفت: در سال قبل در بازار مسکن ۷۰ درصد با افزایش قیمت روبرو بودیم که این افزایش قیمت طبیعتا در طی یکسال انجام شده است.

بیت‌الله ستاریان کارشناس اقتصاد مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره وضعیت بازار مسکن اظهار کرد: سال گذشته با افزایش ۷۰ درصدی قیمت مسکن روبرو بودیم که این افزایش فیمت طبیعتا در طول یکسال انجام شده است.

ستاریان: مشکل مسکن را در کوتاه مدت نمی‌توان برطرف کرد

ستاریان با اشاره به این مطلب تصریح کرد: بازار مسکن در طول سال گذشته با رشد چشمگیری روبرو بود و این روند همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از راه‌های کنترل قیمت در بازار، افزایش ساخت مسکن است گفت: با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم، چنین اقدامی ممکن نیست، اما دولت گمان می‌کند که ساخت یک میلیون مسکن در سال امری ساده است.

کارشناس اقتصاد مسکن همچنین در خصوص وضعیت اجاره‌بهای مسکن عنوان کرد: وقتی فصل اجاره فرا می‌رسد،‌ بازار تمام رشد یکسال گذشته خود را نشان می‌دهد، مثلا اگر قیمت یک خانه یک میلیارد تومان بوده الان به یک میلیارد و ۷۰۰ تومان رسیده است،‌ طبیعتا اجاره خانه نیز با قیمت مسکن افزایش می‌یابد و معمولا ۲۰ درصد قیمت مسکن باید اجاره یا رهن یک مسکن باشد که این خود منجر به افزایش اجاره‌بها می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1179518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =