سیره شهدا در مواجهه با توطئه دشمنان، ایستادگی و مقاومت بود

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: ضروری است سیره شهدا در مواجهه با توطئه های دشمنان که همان ایستادگی و مقاومت بود به جوانان نسل امروز منتقل شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام سجاد بیگی در دومین دوره توان افزایی اساتید آشنایی با دفاع مقدس افزود: ایستادگی شهدا در کنار ولایت و امامت و اتحاد تمام نیروهای مسلح، یکی از دلایل پیروزی جمهوری اسلامی در جنگ ۸ ساله دفاع مقدس بود.

وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس مظهری از برترین صفاتی است که یک جامعه می تواند به آنها ببالد تصریح کرد: این دوران اسوه معنویت، دینداری، آرمان‌خواهی، ایستادگی و حکمت به شمار می‌رود.

بیگی خاطرنشان کرد: آنچه امروز از تعالی ارزش های اسلامی و درخشش در عرصه های مختلف پیشرفت، توسعه و امنیت کشور شاهد هستیم، همه از برکات ایستادگی، پایداری و حضور عظیم رزمندگان و ملتی بصیر و ولایت مدار است که طی ۸ سال دفاع مقدس، ارزشمندترین سرمایه های خود را در دفاع از کیان ایران اسلامی به کار گرفتند.

وی با اشاره به ضرورت ایستادگی و برخورد عزتمندانه در برابر دشمنان عنوان کرد: دیپلماسی خنده در برابر دشمنی که در همه حال به دنبال نابودی و از بین بردن ایران اسلامی و ارزش های آن است، پاسخگو نیست چرا که دشمنان ما همان هایی هستند که فرقه‌ای به نام داعش را با هدف اصلی نابودی ایران اسلامی شکل داده و ساماندهی کردند که حادثه چند روز گذشته شاهچراغ نیز یکی از نتایج آن بود.

بیگی با تاکید بر ضرورت حفظ اصول کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی در برخورد و مذاکره با دشمنان تصریح کرد: اصول ما همان اصول شهدا، خط ولایت، مقاومت مردم ایران و اصول جانبازانی است که با ایثار و فداکاری خود عزت و شکوه را معنا کردند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در برابر اصول مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران، اصول دشمنان ظلم، ستم و ریختن خون مردمان بی گناهی است که قربانی زیاده خواهی ایادی استکبار شده‌اند.

وی با به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خستگی ممنوع بوده و باید راه را ادامه دهیم افزود: جهاد تبیین مورد تاکید رهبری باید به صورت جدی دنبال شود و یکی از مصادیق آن این است که اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس باید این را تبیین کنند که دشمن، جنگ تحمیلی را برای خاموش کردن نور انقلاب ساماندهی کرد.

بیگی خاطرنشان کرد: علی رغم تلاش دشمنان برای خاموش کردن نور انقلاب طی هشت سال دفاع مقدس، شعله های انقلاب اسلامی ایران شعله ور تر شد و دلیل آن هم ایمان و استادگی شهدا بود.

وی یکی از دلایل ماندگاری ۸ سال دفاع مقدس را مقدس بودن این جنگ عنوان کرد و افزود: جنگ های بسیاری تا کنون در دنیا رخ داده ولی دلیل ماندگاری هشت سال دفاع مقدس و تبدیل شدن آن به الگویی بزرگ، مقدس بودن جنگ تحمیلی و تبعیت از امام و رهبری طی سال های جنگ بود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی آذربایجان غربی در پایان اذعان کرد: امروز الگوسازی و انتقال مفاهیم و ارزش های دفاع مقدس و پرداختن به دو واژه شهید و جانباز یکی از اساسی ترین وظایف دانشگاهیان به ویژه در دروس آشنایی با دفاع مقدس است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1194636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =