ضعف شدید محتوا در فیلم‌های دفاع مقدس / فراماسونری بر سینمای ایران حاکم شده است

بازیگر فیلم اخراجی‌ها گفت: متاسفانه آنچه در فیلم‌های کنونی دفاع مقدس شاهد هستیم از ضعف محتوای زیادی رنج می‌برند و نتوانسته‌اند حق مطلب را به‌خوبی ادا کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، جنگ هشت ساله ایران و عراق پس از انقلاب اسلامی یک رویداد تاریخی مهم در کشور ما به شمار می‌رود چرا که دفاع مقدس از حیثیت ایران دفاع کرد و تبدیل به ژانری کلیدی در کشور ما شد. به همین دلیل ژانر دفاع مقدس را می‌توان یکی از باارزش‌ترین ژانرهای سینمای ایران دانست که در طول سال‌های گذشته هم شاهد ساخت آثار زیادی در این زمینه بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید:

نگهبان شب نماینده سینمای ایران در مراسم اسکار ۲۰۲۴ شد

فیلم سینمایی ایرانی جنگی در طول سال‌های گذشته به دلیل همزاد پنداری مردم کشورمان با آن دوران، به یک ژانر پرطرفدار تبدیل شده است. مردمی که سال‌های زیادی در شرایط جنگی زندگی کردند و شاهد از دست دادن عزیزان خود بودند.

اما این روزها کارگردانان و فیلمنامه‌نویسان شاید رغبت زیادی به کار در این ژانر نشان نمی‌دهند تا جایی که ساخت فیلم در این ژانر برای برخی از کارگردانان صاحب‌نام سینمای ایران که در دوران دفاع مقدس به عنوان نیروی رزمنده در جبهه‌ها حضور داشته‌اند نیز دشوار شده است و دلیل آن را می‌توان مشکلات عمده‌ای که بر سر راهشان قرار دارد اشاره کرد که از جمله آنها حمایت نشدن از جانب مسئولان است.

ماشاالله شاهمرادی‌زاده بازیگر و کارگردان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز در این باره اظهار می‌کند: ما تا کنون نتوانسته‌ایم حق سینمای دفاع مقدس را ادا کنیم.

بازیگر فیلم اخراجی‌ها ادامه داد: چند سالی است که فیلمنامه می‌نویسم تا حق کوچکی که از جنگ بر ضمه دارم ادا شود اما هر بار با مخالفت روبرو می‌شوم و این اتفاق رخ نمی‌دهد.

وی عنوان کرد: من در جنگ حضور داشتم و می‌توانم تمام آنچه را از نزدیک لمس کرده‌ام نیز درون فیلم‌هایم بگنجانم اما متاسفانه چنین اجازه‌ای به من داده نمی‌شود و در واقع از بی‌غیرتی برخی مسئولان خانه‌نشین شده‌ام و گرنه ساخت فیلم برای من و امثال من دشوار نیست.

شاهمرادی زاده افزود: متاسفانه آنچه در فیلم‌های کنونی دفاع مقدس شاهد هستیم از ضعف محتوای زیادی رنج می‌برند.

کارگردان فیلم پنجشنبه آخر ماه با بیان اینکه فیلم‌های دفاع مقدس با سانسورهای زیادی روبرو هستند، عنوان کرد: یکی از دلایل آن این است که عوامل تولید به این مسئله فکر می‌کنند که مبادا فیلمشان به هیچ جشنواره خارجی راه پیدا نکند و دیگر امکان سفر  خارجی برایشان وجود نداشته باشد.

وی همچنین افزود: مشکل دیگری که با آن روبرو هستیم این است که در قهرمان‌سازی درست از پس کار بر نیامده‌ایم و هنوز در معرفی قهرمانان خود در فیلم‌های جنگی مشکل داریم و نتوانسته‌ایم حق مطلب را به‌خوبی ادا کنیم.

شاهمرادی‌زاده در پایان تاکید کرد: متاسفانه فرماسونری حاکم برسینمای دنیا بر سینمای کشور ما نیز حاکم شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1199658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =